Ga naar inhoud
  • 0

2 probleempjes


vlkswgnpsst

Vraag

Kan iemand me helpen met een paar probleempjes . Na een accidentje met wispelturige software en vagcom kabel :shock: heb ik het volgende voor .

 

1- het knopje voor mijn koffer (zowel op remote als in de auto als de knop op het koffer zelf) doen mijn tankklep opengaan . Het knopje in de auto van de tankklep laat het koffer open gaan . :evil:

2-Wanneer ik mijn lichten op stand 0 zet blijven ze gewoon fel branden , alleen mijn interieurverlichting gaat dan uit . Het derde lampje brandt dan , maar bij mijn weten staat alle dagrijverlichting uit :embarassed:

 

 

Bedankt alvast .

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
zal toch ff vagcommen worden ...

 

lijkt of dat je je verlichting op scandinavisch of zo hebt staan..

Wat bedoel je met je 3e lampje?

 

Net nagekeken , hij stond inderdaad op scandinavische dagrijverlichting .. uitgezet en klaar .

 

Nu enkel nog de koffer en tankklep weer op orde krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is gebeurd nadat ik een connection loss had tijdens het wegschrijven van een longcode .

Ik ben niet aan stekkertjes oid geweest . Let op dat dit fenomeen zich ook voordoet met de knop op de remote en achteraan op het koffer he ! Dus als ik op de VW knop duw om het koffer te openen gaat mn tankllep open bijvoorbeeld .

 

Sinds gisteren ben ik al alle menus aan het aflopen op zoek naar iets wat met die tankklep en koffer te maken zou kunnen hebben , maar tot nog toe geen success .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
stekkers op die knoppen zijn identiek, zou dat bij de 3C ook zo kunnen zijn? (omgewisseld?)

 

Lijkt logisch, maar volgens mij gaf de TS ook aan dat het drukken op de achterklep-knop op de AB de tankdop ontgrendeld i.p.v. de achterklep. Dan kan het dus niets te maken hebben met (per ongeluk) omgewisselde stekkers. Toch? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je voor het wegschrijven van de long coding de oude code opgeschreven?

 

Ik schrijf enkel de dingen op die ik zelf verander , niet wat de software/kabel foutief weg schrijft (een pak 00 waardes) .

 

Een punthoofd krijg ik er van :embarassed:

 

Bedankt iig om mee te denken allemaal .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij weet ik ongeveer waar het probleem zit . Ik heb wel iemand nodig met een 3C om zijn code uit te lezen zodat ik kan vergelijken .

De code bij mij is momenteel 10910A00010000360005153F60000FC070400008242498 .

 

byte 1 , 3 , 4 , 5 zijn unknown bytes . Hier staat wel een waarde in maar geen uitleg .

Indien er dus iemand zo vriendelijk zou willen zijn om zijn code van 46 central Conv uit te lezen en hem hier te posten , dan kan ik de waardes proberen die bij anderen op die 4 plaatsen staan .

 

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er is toch wel iemand die een arme ziel als ik wil helpen ?

 

Enkel dus de longcode van "46- Central conv" uitlezen en mij laten weten . Liest wel iemand met een zelfde soort auto (tankdop en koffer automatisch)

Is niet de zelfde wagen maar je weet nooit.

1.9TDI bluemotion BJ2008 MJ2009

struudoos comfortmodulle = 3C0 959 433 R

0A = is elektrische koffer

11910A0051434E7630021C1F70084FCE707C01

 

:arrow: die van jou is resenter en ook de longcode is langer dus opgepast. :!:je kan niet zomaar overhalen byte per byte en kijken gebeurt er niets oude terug zetten en vogende byte testen.

Heb het zo ook toen gedaan bij het inbouwen van een elektrische koffer.

Elke wagen is anders afhankelijk van opties die er opstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

1.9 TDI comfortline (gaat al aardig naar highline) BJ nog net 2006, geleverd in 2007

comfortmodule = 3C0 959 433 M

long code = 01910A0801860E763804941570084F0B603C80

 

Hopelijk heb je er wat aan, ben zelf nog aan het leren met VAG com

Juist om dit soort zaken vindt ik het eng om wat aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt !

Ik zie dat byte1 bij iedereen 91 is . maar de onbeschreven (althans bij mij) bytes 3,4,5 zijn bij jullie beiden al anders dan bij mij .

Morgen testen of het 1 van deze is :)

 

De nummer van de comfortmodule kan ik nu ook vergelijken , mits ik die van mij ergens vindt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was dus zoals ik vermoedde .

 

De undocumented byte 5 is koffer/tankklep . Indien deze zoals bij mij op 00 gezet worden , dan wissel je ze om . maw de knop op het koffer , remote , deur om de koffer te openen openen dan de tankklep . Het koffer is dan enkel te openen door de knop van de tankklep te bedienen in de deur van de bestuurder .

 

De waarde 00 heb ik veranderd in 86 zoals bij sandieman het geval was en nu werken alle knoppen weer naar behoren .

 

Nu ben ik natuurlijk ook benieuwd naar undocumented byte 3 en 4 , omdat bij Sandieman byte 3 op 08 staat en bij mij ook op 00 ..

 

Iedereen bedankt voor de hulp !! En hopelijk kan dit in de toekomst voor iemand anders ook nog nuttig zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden