Ga naar inhoud

Koplampen demonteren


wiseguy

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heb ik een Xenon H7 6000K zetje opgehaald dat geschikt is (of in ieder geval zou moeten zijn) voor CANBUS.

Bij mijn vorige auto (Ford Mondeo MK3) kon ik de koplampen zeer gemakkelijk demonteren om op die manier snel en makkelijk de Xenonlampen te plaatsen.

 

Nou heb ik al genoeg gelezen over de aanpassingen die je moet doen om de lampen te installeren, alleen kan ik nergens vinden hoe ik van mijn Passat 3C de koplampen zou kunnen demonteren. Ik meen te hebben gezien dat de grill in ieder geval moet worden verwijderd, of niet?

 

Ik hoor het graag van jullie of is er ergens wellicht een goed gedocumenteerde howto (met pics) over hoe ik de koplampen kan demonteren?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wiseguy

 

Het is mij gelukt om ze er in te zetten zonder de lampen er uit te halen, Maar je moet er wel heel rustig bij blijven.

Met een spiegeltje en vingerspitzen geful, en een beetje geduld. En laar vooral de veertjes niet in de lamp vallen want dan moeten de lampen er wel uit.

 

Gr. Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup idd deze moet er helemaal vanaf. maar xenon plaatsen in je koplampen daarvoor moet je bumper er helemaal niet af.

 

is eigelijk helemaal niet zo moeilijk. gewoon de rubberen kap eraf van de koplamp. gaatje in snijden en de lamp in je koplamp klikken en draaien. of indien je de houders hebt met het ijzertje dan is het nog makkelijker dan moet je niet vriemelen.

en natuurlijk mooi de kabeltjes wegwerken he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de koplampen ook niet gedemonteerd, heb het gedaan zoals Yannick als zei en dat gaat prima. Wel heb je 2 soorten fittingen.

- Fitting waarbij je de lamp een kwartslag moet draaien om deze eruit te krijgen

- Fitting waarbij je de lamp er zo kan in en uit klikken

Monteren lukt wel op een half uurtje zonder te demonteren.

 

Koplamp demonteren is voorbumper eraf en als je dat nog nooit hebt gedaan ben je der meer of een uur mee bezig

En na het monteren van de koplampen zal de hoogte instelling terug moeten gecontroleerd en afgesteld worden omdat de koplamp uit zijn positie is gehaald.

 

Verder hoop ik dat je geïnvesteerd hebt in een degelijke xenon set want op het vlak van aftermarket xenon is de 3C een moeilijke wagen en dat kunnen er hier meerdere bevestigen. Is hier niet de eerste set waarbij de ballast of warning-canceller openbreekt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een warming canceller?

 

De set is een canbus pro set, geen idee van welk merk.

Je bedoelt toch niet dat het plaatsen van een xenon setje bepaalde onderdelen van de auto kapot kunnen gaan?

 

Warning canceller is het kastje dat ervoor zorgt dat de boordcomputer geen foutmelding geeft van lamp defect.

De xenon die ik heb zien falen was een set van Pilot. Ook zijn er ervaringen met het ontsteken van maar 1 lamp ipv beide lampen. zoals ik al zei is de 3C een moeilijke wagen voor aftermarket xenon, bij mijn eigen 3C was het gewoon plug and play, zelfs zonder VAG com xenon aan te vinken.

Er was bij de probleemwagen niks defect na het terug demonteren van de defecte xenon, gewone lamp terug inpluggen en alles deed het nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat er 2 verschillende systemen zijn voor de dimlichten:

- eentje met een metalen ringetje die om de lamp heen klemt

- eentje waar je de lampjes gewoon in kan steken.

 

Ik heb even een fotootje gemaakt van de binnenzijde van mijn koplampen en misschien dat iemand mij kan vertellen welke van de 2 systemen ik heb?

 

Het plaatsen van mijn xenonlampen zal dus echt op de tast moeten, omdat ik helemaal niet kan zien hoe e.e.a. in de behuizing zit. Hoe ik andere standslichtjes kan steken ben ik overigens ook nog niet achter.... van verschillende verhalen hier op het forum is dat ook makkelijker gezegd dan gedaan.... :(

 

**Edit**

Alsnog de foto's geplaatst.... was bezig te verkleinen, toen ik ineens weg moest.

Hierbij alsnog de foto's:

 

post-13808-1423826147,632_thumb.jpg

 

post-13808-1423826148,0226_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat er 2 verschillende systemen zijn voor de dimlichten:

- eentje met een metalen ringetje die om de lamp heen klemt

- eentje waar je de lampjes gewoon in kan steken.

 

Ik heb even een fotootje gemaakt van de binnenzijde van mijn koplampen en misschien dat iemand mij kan vertellen welke van de 2 systemen ik heb?

 

Het plaatsen van mijn xenonlampen zal dus echt op de tast moeten, omdat ik helemaal niet kan zien hoe e.e.a. in de behuizing zit. Hoe ik andere standslichtjes kan steken ben ik overigens ook nog niet achter.... van verschillende verhalen hier op het forum is dat ook makkelijker gezegd dan gedaan.... :(

 

helaas zie ik geen foto, dus kan ik niet bevestigen welk systeem je hebt

 

De eerste soort is gewoon de gewoonlijke lampvoet, dat het je 2 palletjes die in een uitsparing moeten schuiven door middel van de lamp een kwartslag te draaien.

Het ander systeem heeft een andere lampvoet en hierbij klik je de lamp eruit.

Bij beide systemen is het zo dat de lampvoetjes moeten overgezet worden naar de de HID lampen

hier een voorbeeld van het lampvoetje die je een kwartslag moet draaien om eruit te kunnen halen.

Ad3.jpg

Verder hebben de VW kerels op de lampconnector een soort handvatje gemonteerd zodat je dit kan vastgrijpen tussen de 2 vingers en zo de lamp eruit kan draaien.

 

Ivm de stadslichtjes,

de stadslichtjes zit op de hoek van de koplampen, deze zitten achter de kleinste rubber dop die naast de dop zit van het dimlicht. Als je de dop eraf haalt kan je met een paar vingers tot in de koplamp raken en hierbij ga je dan de aansluitdraadjes van het stadslichtje tegenkomen. als je hier aan trekt (met beleid) dan komt de fitting samen met het lampje eruit. Om het lampje te monteren kan je de fitting door het gaatje steken dat in jouw zijscherm van de carrosserie zit en zo het lampje eruit halen en het nieuwe monteren.

Terug monteren van de fitting en lampje is de fitting terug in het gaatje klikken. Na het erin klikken kan je even licht aan de draadjes trekken om te controleren of deze wel goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij hebt zo te zien het klik systeem, de lampen klikken er zo uit. Maar vrees dan ook dat je het Lin-bus systeem hebt ipv can-bus systeem. En de wagen waarbij ik problemen heb gezien had ook deze klik lampen en ook lin-bus.

 

ivm de ballasten is dit afhankelijk van de afmeting van de ballast. Ik heb de pilot slim line ballast en deze is echt goed weg te werken wegens zijn geringe dikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm..... ik dacht dat de passat uit 2006 een CAN-bussysteem had..... LIN-bus zegt mij helemaal niets.... via Google lees ik net dat het verschil is dat je bij LIN-BUS slechts 1 draad hebt en bij CAN-bus 2 draden..... maar verder kan ik even zo snel niets vinden....

 

Wat is het verschil tussen deze twee systemen in termen van moeilijkheid van modding? Xenon kan dus blijkbaar een probleem vormen.....

Is er ergens wat meer informatie beschikbaar over het verschil tussen CAN- en LIN-bus?

 

Of is LIN-bus het oudere systeem waarbij je makkelijker dingen m.b.t. de electronica kan aanpassen en niet steeds hoeft uit te kijken voor storingen op het systeem? Ikke even niet goed begrijp..... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Valeo lampen en daar zit een vierkante connector in waar de H7 voet in wordt geklikt.

Wanneer ik de aftermarket Xenon erin wil bouwen, dan werkt alles netjes, met testen ook, zelfs wanneer ik de motor aan zet, blijft alles netjes branden.

 

Alleen wanneer ik de xenonlamp in de vierkante fitting wil klikken, dan lukt dat niet.

Als ik naar de voet van de xenonlamp kijk, dan zie je ook duidelijk dat de voet van een normale H7 lamp een stukje platter is en die van de xenonlamp dikker. Wellicht dat ik de xenonlamp daarom ook niet vast geklikt krijg. Wat moet ik doen om die lamp wel goed vast te krijgen?

 

Overigens heb ik al gezien dat, wanneer de xenonlamp in de fitting zit, het staafje naast de xenonbuis naar buiten gedraaid zit. Ik neem aan dat er dan ook geen vervelende schaduw te zien zal zijn.... of heb ik het dan mis? Ik kan de xenonlamp namelijk met geen mogelijk andersom in die fitting krijgen....

De fitting is namelijk niet los te maken uit de koplamp, zonder 'm permanent te scheiden van de koplampbehuizing..... en dat was ik nou net even niet van plan....

 

Iemand die me kan vertellen hoe ik mijn xenonlampen in de fitting geklikt kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep je heb adapter nodig

 

Monteer uw xenon kit makkelijk en snel met deze pasfitting, voor sommige auto's kunt u deze adapter set gebruiken om de montage te vereenvoudigen.

U kunt deze adapters gebruiken bij de montage van een xenon kit zodat u niet de originele fittingen hoeft aan te passen. Zeer eenvoudig te monteren.

 

Geschikt voor: VW Passat

 

Let op! Deze adapters zijn alleen geschikt voor het passend maken van de :arrow: H7 xenon lamp

 

Prijs 14 a 17 euro is voor een set van 2 stuks.

 

 

Groetjes Fai

post-13179-1423826161,4906_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Heb je ook een voorbeeld fai hoe je deze adapters gebruikt? Kom er ook niet uit heb zelf ook de valeo adapters die je moet draaien. Moet je jou adapters dan vervangen voor de valeo adapters of combineren met elkaar

 

met de lamp adapters die Fai toonde kan je de bedrading van de lamp er zo tussen schuiven (opening in de adapter). Dan kan je de lamp zo monteren.

Het probleem is wanneer je de originele valeo metalen stukjes gebruik je de lampen ook kunt monteren maar dan moet de grootste connector wat bijvijlen aan de zijkanten want anders geraakt deze niet door de opening.

Ook moet je dan de afdichtingsrubber waar de draden doorheen lopen wat open snijden zodat je de lamp draden apart hebt want de rubber kan niet door de opening van de adapter heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik heb de adapters die je een kwart slag moet draaien om vast te zetten. Heb ik dan wat aan deze adapters van fai of moet ik de originele adapters bij vijlen enz om de lampen pas te krijgen?

die manier van lamp montage heb ik ook.

 

Normaal gezien draai je de lamp en lamphouder een kwart slag en kan je de lamp eruit halen. Als je de lamp ui de lamphouder plugt hebt heb je nog de lamp houder (waar je de lamp op inplugd) incl deze adapter. De adapter moet je loshalen van de lamp houder om de xenon lamp te kunnen monteren. Want tenslotte zorgt de adapter ervoor dat de xenon lamp vast komt te zitten in de koplamp. De lamphouder komt ergens in de koplamp te liggen en hierin plug je de voedingsdraden op in die naar de xenon ballast gaan (buiten de koplamp) dus deze moeten door de rubber dop van de koplamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die manier van lamp montage heb ik ook.

 

Normaal gezien draai je de lamp en lamphouder een kwart slag en kan je de lamp eruit halen. Als je de lamp ui de lamphouder plugt hebt heb je nog de lamp houder (waar je de lamp op inplugd) incl deze adapter. De adapter moet je loshalen van de lamp houder om de xenon lamp te kunnen monteren. Want tenslotte zorgt de adapter ervoor dat de xenon lamp vast komt te zitten in de koplamp. De lamphouder komt ergens in de koplamp te liggen en hierin plug je de voedingsdraden op in die naar de xenon ballast gaan (buiten de koplamp) dus deze moeten door de rubber dop van de koplamp.

Ik zal straks even een foto maken dan is het misschien wat duidelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden