Ga naar inhoud
  • 0

Deurvergrendeling en knipperlampje voorportier


Steph@n

Vraag

Een tweetal kleine storingen in de Passat. Iemand een idee hoe op te lossen?

 

1. Bij openen met afst.bed. gaan alle deuren netjes open. Het palletje in de deur RA zakt na openen echter weer voor de helft terug de deur in. Nu moet ik aan de buitenkant twee keer (of vaker) aan de klink trekken om de deur te openen. (Niet handig i,v,m, kinderstoeltje op die plek)

 

2. Bij op slot zetten van de auto moet normaal het rode lampje in de deur gaan knipperen. Dit doet hij echter pas na ca 5 keer openen/sluiten waarbij ik de knop op de AB bij het sluiten langere tijd ingedrukt moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik zou Frank in Apeldoorn even contacteren. Die is echt geweldig!!! zijn er vanochtend geweest omdat onze deur niet meer openging. (ook erg handig met een maxi cosi)

Hij is hier op het forum frankV6.

Succes!!

 

Dank je, ik heb hem een pb gestuurd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij werkt de deurvergrendeling bij jouw type Passat pneumatisch.

In dat geval: ergens een lekkend slangetje.

Verbeter me a.u.b. als het anders is.

 

Enig idee of daar gemakkelijk aan te komen is? En zou dat slangetje dan in die deur zitten of "ergens" in het systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij werkt de deurvergrendeling bij jouw type Passat pneumatisch.

In dat geval: ergens een lekkend slangetje.

Verbeter me a.u.b. als het anders is.

 

Enig idee of daar gemakkelijk aan te komen is? En zou dat slangetje dan in die deur zitten of "ergens" in het systeem?

In principe levert de dealer alles of wellicht de sloop.

Als het inderdaad pneumatisch is, kan het overal in en rond het betreffende portier zitten.

Kwestie van de slangen nalopen.

Maar houd me ten goede, ik ben er niet zeker van of ik het systeem juist heb.

Kan de dealer je zo vertellen (en wellicht ook wat het probleem is, als je het handig aanpakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier vergelijkbaar probleem. Passagiersdeurslot opent niet meer (gisteren hele dag niet, vanochtend weer wel???).

Hij is nu open en ik dacht ga even kijken of ik op basis van handleiding van taligentx de zaak kan fixen.

 

Nou lees ik echter in de inleiding van de site van taligentx dat het een "electronic malfunction" vanwege een los soldeercontact.

Verder schrijft hij dat dit er wel vanuit gaat dat het alleen het centrale vergrendelingsmechanisme is dat kapot is en dat de deur via de hendel van binnenuit wel gewoon open gaat.

 

Dat deed mijn deur echter ook niet meer. Als ik binnenin aan de hendel trek gaat het ontgrendelingsknopje heel even omhoog, maar gaat weer naar beneden zodra ik de hendel loslaat en de deur ontgrendelt niet.

 

Iemand ideeen of we over hetzelfde probleem praten als op de site van taligentx. Vind ik wel handig voor ik de zaak openschroef. Ben namelijk niet zo'n electronicaheld en kleine kans dat ik het kan vinden als het iets anders is dan beschreven op die site.

 

Op voorhand natuurlijk dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden