Ga naar inhoud

Dap 900 en wat nog meer?


Daniel_tdi

Aanbevolen berichten

Ha mensen,

 

Wil samen met m'n maatje ( Barry-tdi) een DAP 900 starterskit gaan kopen, daar zit dus bij:

 

* DAP900

* Monello 6" Oranje pad

* Monello 6" Witte pad

* Monello 6" (licht) Groen

 

* Monello Raffini Mezzo polijstmiddel

* Monello Raffini Finale polijstmiddel

 

Ik had met carclean gebeld ( zeer vriendelijk en behulpzaam 8-) ) en die vertelde mij op als laatste dan de NXT van Meq. te gaan gebruiken. Dit heb ik zelf al samen met de meq shampoo en kleikitje van meq. 2 emmer methode enz doe ik al, alleen krijg niet het gewenste resultaat met handmatig poetsen.

 

Alleen een vraag voor de jeukerts :mrgreen: hiero, waarmee kan ik bovenstaande nog aanvullen evt en is dit goed om mee te gaan beginnen? Mij lijkt ook voor het ' Monello gebeuren + de DAP900, 189 euro niet heel veel geld aangezien we het met z'n 2e aanschaffen.

 

Grtzz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Na het polijsten kun je eventueel nog een sealant of een glaze aanbrengen, deze verdiept de glans nog wat. Poorboys Black Hole is er bijvoorbeeld één (Glaze), een goede sealant is de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Let er wel op dat je een sealant op een "kale" -dus goed ontvette- lak aanbrengt.

De laatste stap in het verwennen van je Passat is natuurlijk het aanbrengen van een wax. Dat kun je met NXT van Meguiars doen, maar juist een wax is iets waar je even voor moet zoeken wat er bij je past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste stap in het verwennen van je Passat is natuurlijk het aanbrengen van een wax. Dat kun je met NXT van Meguiars doen, maar juist een wax is iets waar je even voor moet zoeken wat er bij je past.

 

NXT dus niet, bevat lichte polijstmiddelen die je sealant of glaze er weer vrolijk afpoetsen.

Of alleen NXT na het polijsten of een glaze-sealant-pure wax combo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NXT wax zou ik solo gebruiken zonder glaze of sealant. en nxt is min of meer een sealant. beetje vaak negatief genoemd maar is zeker geen slechte wax. er zitten ook cleaners in.

alleen zijn er waxen die langer blijven zitten. ik heb nxt en vindt het een prima wax, maar zoals black passat al aangeeft, wax is idd heel persoonlijk. en heeft ook met de kleur en staat van de lak te maken. (nu zal straks de staat van de lak wel goed zitten :wink: )

 

wil je een all in one of juist verschillende lagen? (glaze,sealant & wax)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een glaze samen met de NXT aanbrengen geeft niet echt meerwaarde, om redenen die Nitro68 en ATS al hebben aangegeven, maar het is natuurlijk niet verboden.

Veel detailers beginnen met Meg's producten en komen er gaandeweg achter dat er ook andere (lees goedkopere/betere) producten bestaan.

Het zou dan natuurlijk onzin zijn om de Meg's producten niet op te maken, al moet ik eerlijk toegeven dat ik ze uiteindelijk maar heb weggegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden