Ga naar inhoud

Remmen verven


wiseguy

Aanbevolen berichten

Een van de eerste mods die ik wil uitvoeren is het verven van de remklauwen.

 

De kleur van mijn auto (vanaf 01-08) is donkergroen metallic (geen idee hoe die kleur heet overigens). Nou zit ik me af te vragen welke kleur het mooist zou zijn om de remklauwen te geven.....

 

Ik heb zelf altijd wel rood een mooie kleur gevonden, maar heb voorheen dan ook zwarte auto's gehad (en 1 heel donkerblauwe). Ik vraag me af of rode remklauwen wel mooi staan op een donkergroen metallic auto.... Een andere kleur waar ik aan zit te denken is licht-goudkleurig.

 

Iemand nog andere ideeën qua kleuren voor de remklauwen onder een donkergroene lak?

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ook kunnen idd, maar ik zou graag een afwijkende kleur voor de remmen hebben dan dat de remschijven zijn.... dus dat ze wel iets eruit springen, maar niet té....

 

Misschien iets in de richting van de carosseriekleur? Maar misschien wordt dat weer net teveel van het goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat zelf te denken om Hammerite te kiezen als verf... en die heeft zowel goud, bruin, donkergrijs en koper hamerslag.... maar weet alleen niet of dat hamerslag wel zo mooi zal zijn op de remklauwen..... Heeft iemand ook hamerslag van Hammerite gebruikt voor het verven van zijn remklauwen?

 

Zo ja, dan zou ik dat graag op foto zien ter inspiratie.... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

remschijven worden vooralsnog niet geverfd, omdat die binnenkort zeer waarschijnlijk toch worden vervangen.... in ieder geval bij de volgende beurt (over 3 á 4 maanden met de huidige dagelijks te rijden afstanden). Mogelijk zelfs al eerder, maar dan wordt het als het goed is onder BOVAG garantie vervangen.

 

Daarna denk ik dat ze gewoon in zilver/aluminiumkleur worden geschilderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat zelf te denken om Hammerite te kiezen als verf... en die heeft zowel goud, bruin, donkergrijs en koper hamerslag.... maar weet alleen niet of dat hamerslag wel zo mooi zal zijn op de remklauwen..... Heeft iemand ook hamerslag van Hammerite gebruikt voor het verven van zijn remklauwen?

 

Zo ja, dan zou ik dat graag op foto zien ter inspiratie.... :-)

Heb het bij m'n vorige auto gedaan en ga het weer bij de Passat doen. Beetje schoonmaken en hammerite erop, klaar.

Hamerslag zwart gebruik ik altijd, onopvallend :wink: Vind andere kleuren alleen mooi als er een grotere remmenset gemonteerd is om dat te accentueren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een artic blue passat ook met goude kemklauwen.

 

Gewoon ff met een staalborstel eroverheen, daarna een busje remreiniger eroverheen en met de perslucht afspuiten.

Daarna gewoon HAMERITE zit er nu al bijna een jaar op bij mij en is een hele kleine moeite.

De moment sleutel instellen is het meeste werk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe kleur is dat standaard voor de R-line?

Of heb je zelf stickers van de R-line erop geplakt?

 

Weet niet of dat blauw wel goed gaat staan bij mijn kleur passat....

Dat goud ziet er inderdaad ook wel heel netjes uit.... niet té opvallend, maar wel opvallend genoeg.... :-)

 

Hmmmm..... ik kan niet wachten tot 1 augustus..... dan mag ik de passat op gaan halen.... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden