Ga naar inhoud
  • 0

Einde V5


TWINCRUIZER

Vraag

nou vanochtend wilde ik de kids naar opvang brengen en naar het werk rijden.

Krijg ik me toch een raar mechanisch geluid en vervolgens niet meer aan te krijgen op 5 cilinderssss..... :cry:

ANWB erbij blijkt dat ie niet meer gestart mag worden, aangezien hij het blok nog wil sparen :shock:

 

Nou daar staat ie dan een 3b v5 uit 2000, kapot op je oprit.. :evil:

 

Kan niets anders denken dan aan de reparatiekostten die niet goedkoop zullen zijn.

Maar aangezien de passat toch moet gemaakt worden, dien ik de schade zo veel mogelijk te beperken.

 

1) 2dehandse motor via 'onderdelenlijn" te bemachtigen (3mndn garantie en levering aan opgegeven adres) en die erin laten vogelen.

 

2) motor door ervaren 'beun" laten nakijken en maken en daar evt. tot 1600euro(schatting gebaseerd op geen enkele feit).

 

3) door "AUTOFIT" laten maken maar daar kunnen ze de auto pas volgende week "bekijken, constatering maken en prijsopgave geven"

Maar ik dacht zo: wanneer dat blok uitelkaar ligt en ik hem daar niet laat maken, liggen alle onderdelen verslingerd in de auto en dan moet je ook nog laten slepen naar een ander adres en dat zie ik niet zo zitten!!

Ik vermoed dat deze laatste optie het duurst is.

 

4)of naar de VW dealer gaan en daar een torenhoog prijs moet betalen en een tegelijk dus een 2de hypotheek kan afsluiten.

 

HELP HELP HELP

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
wat is de kmstand?

 

kmstand van onze v5 is nu 215.xxx

 

Ben er echt over aan het nadenken (meer peinzen) om dan toch maar de auto naar "plaatselijke autofit vakgarage" te laten slepen, en dan maar duimen dat het geen 2000euro gaat kostten.

 

Mss iemand hier op dit forum die een v5 blok heeft liggen en kan inbouwen evt.??

 

Zou fantastisch zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een link:

 

Motoreinbau bei Uns und das zum Festpreis!!!

 

Wir bieten ab jetzt auch an, den Motor bei uns in der Werkstatt umbauen zu lassen, dieses Angebot beiinhaltet, DEN MOTOR, die Fahrzeug abholung (Bundesweit), den Ein- und Ausbau, die Montagekosten für die komplettierung des Motors und alle Materialkosten, neues Öl, sowie Kühlflüssigkeit. Also quasi ein Rund um Sorglospaket und das alles zum GARANTIERTEN Festpreis.

 

Dieses Einmalige Angebot mit 1 Jahr Gewährleistung ab auslieferungsdatum kostet Sie nur 2500,- €

 

------

 

http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3B-B5-2-3- ... 1530wt_905

 

------

 

Sittard, das praktisch Duitsland toch? Aanbieder zit op 163 km, dus daar kan die niet moeilijk over doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Nou de hele zaterdag eraan bezig geweest met iemand die er bekend mee is en er is een probleem met de drijfstanglagers, advies is dan ook vervangen van de motor.

maar helaas zijn de motoren idd alleen bij KOCH te koop of eentje met gebroken kettinggeleider.

 

Iemand ervaring met die KOCH in duitsland?

 

Ps bedankt voor alle tips en verwijzingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je voor een ruilmotor gaat, dan moet je je wel beseffen dat die motor hoogstwaarschijnlijk uit een schade auto komt die een flinke klap heeft opgelopen waardoor die auto als total loss is beschouwd. De motor heeft dus ook een flink klap gehad. Dus advies ook bij een ruilmotor zou zijn om dan ook gelijk de kettingrevisie er bij te doen, de motor is immers toch nog niet ingebouwd.

 

Verder moet je maar even kijken op ebay.de of er nog meer aanbieders zijn. Wellicht dat er op Nederlandse onderdelen websites ook nog wel het een en ander wordt aangeboden. Ik vind die Autoteile Koch wel aan de dure kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je voor een ruilmotor gaat, dan moet je je wel beseffen dat die motor hoogstwaarschijnlijk uit een schade auto komt die een flinke klap heeft opgelopen waardoor die auto als total loss is beschouwd. De motor heeft dus ook een flink klap gehad. Dus advies ook bij een ruilmotor zou zijn om dan ook gelijk de kettingrevisie er bij te doen, de motor is immers toch nog niet ingebouwd.

 

Verder moet je maar even kijken op ebay.de of er nog meer aanbieders zijn. Wellicht dat er op Nederlandse onderdelen websites ook nog wel het een en ander wordt aangeboden. Ik vind die Autoteile Koch wel aan de dure kant.

 

Je beschrijft precies wat ik in gedachten had.

M.b.t. "koch" het klinkt allemaal wel mooi en de prijs...daar valt over te discussieren. Feit is dat wanneer je in de situatie komt dat je beroep moet doen op de "gewahrleistung" dat je feitelijk 2,5 uur moet rijden naar "koch".

 

Heb gelukkig om de kostten enigzins te drukken, iemand die me het blok kan ombouwen en plaatsen, echter is het blijkbaar gewoon moeilijk om een 2dehandse v5 AGZ blok te kopen.

 

of je moet 1000euro uitgeven voor een compleet "kaal blok".

 

Zodra op MP een blok vrijkomt ga ik er achteraan, er is momenteel niets.

 

Kan er gewoon niet van slapen. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom laat je de boel gewoon niet repareren?

Als alleen je drijfstanglagers kapot zijn moet dat wel te fixen zijn. (Nieuwe drijfstangen en krukas polijsten)

Mijn Golfje VR6 heeft ooit eens een kettingrevisie en een nieuwe gevlakte en gepolijste cilinderkop gekregen bij van Kronenburg motorsport voor 1200 euro.

 

Mail ze eens en kijk wat hun kunnen doen. Wellicht goedkoper dan een heel nieuw blok erin te hangen. (kosten blok en arbeidsloon)

 

http://www.vankronenburg.nl/werkzaamheden_nl.html

 

 

(btw. Is het al bekend waarom de boel in de soep is gelopen? Drijfstangen gaan niet zomaar kapot)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden