Ga naar inhoud
  • 0

banden ....zie door de bomen het bos niet meer


patokkie

Vraag

ik heb gisteren eindelijk mijn velgen kunnen kopen 19inch helios :D

alleen ik weet niet wat ik voor banden moet kopen sommigen zeggen

vredestein sassanta

michelin pilot super sport

dunlop sp sport maxx

Continental ContiSportContact™ 5 P

pirelli p-zero

 

 

ik weet het niet meer heeft iemand ervaring met 1 van deze merken op 19inch voormaat

 

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Rij op de Vredesteins in 235/35-19. En die bevallen mij wel voor mijn rijstijl...

Rij voornamelijk snelwegen en rijkswegen en that's it. Maken misschien iets meer lawaai dan andere merken, maar dan gaat de radio wat harder :wink:

 

PZero's heb ik eens op een andere auto gehad en die bevielen mij weer minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nog een vraag ik heb een passat 3b v6

moet daar 225 breed of 235 breed krijg het advies voor 225 dan loop hij niet aan ?

 

Ligt denk ik meer aan de et waarde van je velgen, ik heb 19" et 35 rondom met 225 voorop en 235 achter, dit loopt nergens op aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ervaring met 3 merken van jouw lijstje in die maat.

- Vredestein. fijne band, wel wat meer lawaai, goede grip zowel droog als nat, aleen achter last van cuppen.

- Dunlop. goede grip, slijt wat sneller, weinig last van cuppen.

- Pirelli. bevalt tot nu toe goed zowel droog als nat.

 

Ik heb m'n banden altijd wel redelijk hard staan is met de vredesteins zeker aan te raden, hebben nog al eens last van scheuren aan de binnenkant.

Banden maat was/is 225/35/19.

M'n auto staat redelijk laag wat het cuppen achter zeker bevorderd en voor een snelle slijtage aan de binnenkant geeft.

 

Je velgen keuze is SUPER trouwens :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel mooi is dat altijd, op een forum vragen wat een goede band is.

Ikzelf zou nooit aan 19 inch beginnen omdat mij dat teveel lawaai maakt en oncomfortabel is tov mijn 195/65/15 banden met Wellington velgen.

 

Voor liefhebbers van 19 inch ben ik waarschijnlijk een stumper, maar ik vind het rijgedrag icm met mijn michelin energy saver banden heerlijk, al heb vind ik dat de band bij nat weer wel iets meer grip mag hebben,

 

Het is zo ontzettend persoonlijk............

 

Veel succes met je keuze, hopelijk maak je de juiste en kunnen andere ervaringsdeskundigen met 19 inch je van advies voorzien..........

 

Groeten van een saaie 15 inch rijder...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wel mooi is dat altijd, op een forum vragen wat een goede band is.

Ikzelf zou nooit aan 19 inch beginnen omdat mij dat teveel lawaai maakt en oncomfortabel is tov mijn 195/65/15 banden met Wellington velgen.

 

Voor liefhebbers van 19 inch ben ik waarschijnlijk een stumper, maar ik vind het rijgedrag icm met mijn michelin energy saver banden heerlijk, al heb vind ik dat de band bij nat weer wel iets meer grip mag hebben,

 

Het is zo ontzettend persoonlijk............

 

Veel succes met je keuze, hopelijk maak je de juiste en kunnen andere ervaringsdeskundigen met 19 inch je van advies voorzien..........

 

Groeten van een saaie 15 inch rijder...........

 

Iedereen moet doen wat die zelf mooi en of lekker vind rijden.

 

Aangezien de TS vraagt naar een band in 19"heeft t weinig zin om te zeggen wat je vind van een band in een andere maat.

De meeste mensen die 19" gaan rijden weten ook wel dat het minder comfort heeft als 15" , maar daar kiezen ze bewust voor denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nog een vraag ik heb een passat 3b v6

moet daar 225 breed of 235 breed krijg het advies voor 225 dan loop hij niet aan ?

 

Zoals gezegd ligt aan je et waarde en hoe laag de auto is.

 

De Helios velgen hebben et 45 dus dat goed moeten komen op een 3B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij dit soort vragen is het erg handig om je eisen te vermelden en daarbij aangeven wat het belangrijkste is. Denk aan slijtage, geluid, grip bij nat, gewicht, prijs, etc.

 

Ik rij met conti sportcontact 3 omdat deze band uitblinkt in grip bij natte omstandigheden ten opzichte van voorgaande zelf mee gereden banden, zoals de michelin pilot sport, dunlop sportmaxx, dunlop sportmaxx TT.

 

Met de pirelli en vredestein heb ik geen rij ervaring en kan ik niet veel overzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden