Ga naar inhoud
  • 0

Radio valt steeds uit CALL / MUTE


ElRonno

Vraag

In mijn net aangeschafte Variant (zie profiel) valt mijn (overgezette) radio steeds weg met de melding CALL in het display. Ik denk dat er dus iets mis is in het signaal van de MUTE in de aansluitingen van de auto.

 

Probleem is... ik kan het niet vinden. Ik heb aan de radio gerammeld, aan de kabels erachter, met mijn kop onder het dashboard.... maar ik kan het niet simuleren dus ik heb de draadbreuk of kortsluiting niet gevonden.

 

Alleen als ik start of een meter rijdt begint het... steeds om en om een paar seconden geluid en dan weer niks en die melding. Met onregelmatige tussenpozen en het lijkt me gerelateerd aan de beweging van de auto, niet aan het trekken van teveel stroom bij gasgeven of zo.

 

Wie herkent dit of kan me vertellen waar die kabel van het telephone mute signaal precies loopt?

 

Ik sluit niet uit dat de vorige eigenaar een carkit had en gewoon zijn draden heeft afgeknipt, maar ik kan als ik met een zaklamp onder het dashboard zoek nergens losse draadjes vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Iedereen bedankt voor het meedenken! Iedereen bedankt voor het meedenken! :thumb:

 

@Jee13: De mutekabel aan de radio is netjes afgewerkt met een rubbertje. Aan de mutekabel van de autostekkers geen beschadigingen.

 

@VWGTIG60: Vandaag even een profi VW monteur geraadpleegd. Hij denkt inderdaad aan hetzelfde idee. Tussen de stekkers die nu uit het dashboard komen en de radio zou nog een verloopje moeten zodat er inderdaad minder pinnen zijn aangesloten, zoals nog maar 1 voedigingsdraad ipv 2. Het magazijn was echter dicht, dus dat komt nog wel een keer.

 

@VWV5: Een CD wisselaar is er niet, alleen radio. Er is geen andere massa aansluiting in gebruik dan die via de stekker uit het dashboard. Zou ik anders de behuizing van de radio zelf nog eens aan de massa moeten leggen?

 

@B5-5racer: Het is inderdaad een blauwwitte draad. Ik zal even Googlen naar de pinning van de dashboardstekkers. De pinning van de radio staat op de radio zelf. Het is me niet opgevallen dat de storing snelheidsgerelateerd is eigenlijk. Maar dat is wel eens te proberen natuurlijk.

 

@Volkswagen: Nope, ik heb geen carkit. Toch wil ik het probleem bij de bron oplossen want als er inderdaad ergens een draad loshangt kan dat natuurlijk schade veroorzaken aan de elektronica. En misschien komt er in de toekomst wel een carkit. Dus de draad uithalen of doorknippen... liever niet. Gelukkig wist mijn zwager vanmiddag de toetscombinatie om in het menu van de radio te geraken, dus toen heb ik meteen de phone functie uitgezet.

 

Kortom, het symptoom is even opgelost en ik heb muziek! :cool:

 

Maar nu nog de fout opsporen... :book:

 

I'll keep you posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden