Ga naar inhoud
  • 0

Hulp gevraagd vervangen met Kabelboon Passat 1.9 tdi


Huib1961

Vraag

Hallo Leden ,

 

zo'n 6 maanden had ik af en toe of de motor iets in hield. Heel even dan was het weer over. Dit werd steeds erger tot ook het lampje van de ESP ging branden en de auto in zijn vrijloop schoot. Auto aan de kant motor uitzetten en opnieuw starten en hij liep weer. Maar nu word het wel vervelend en ben bang dat er straks iets kapot gaat als ik dit te vaak krijg.

 

Via dit forum vond ik al dat de kabelboom dus waarschijnlijk vervangen moet worden ( 300.000 gelopen ) en hoewel dat er niet zo moeilijk uit ziet heb ik toch mij bedenkingen als ik daar alleen aan begin. Is er iemand in de buurt van Arnhem ( of tot zo'n 50 - 60km in de omtrek ) die mij daar mee kan helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is zelf redelijk te doen, maar je moet het wel even weten. Zeker doen als het blok koud is want het kreng zit in het kleppendeksel en die is behoorlijk warm als je een stuk gereden hebt.

 

Ik weet nog wel een goede garage in Lunteren en dat is zo'n 40 kilometer. Het vervangen is zo'n 1,5 uurtje werk.

Bij interesse dan ik je het adres en telefoonnummer wel geven.

 

Ik weet alleen niet of bij een defect kabelboompje het ESP lampje ook gaat branden (ik dacht het dus van niet), dus misschien kun je hem eerst beter even laten uitlezen.

Ik wil het uitlezen ook voor je doen in het altijd zo mooie Amersfoort?

 

De auto schiet trouwens in noodloop en niet in vrijloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach Arnhem - Amersfoort is wel te doen hoor. Maar het klopt wat je zegt over die die kleppendeksel die zal wel even af moeten koelen voordat die kabelboom vervangen kan worden.

 

Ik weet niet hoe jij met je tijd zit misschien het handigs dat ik je even een PB stuur. Handig dat jij kunt uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, een heel warme motor is niet fijn, ik leg overigens altijd de nieuwe kabelboom even in de afwasbak met warm water,kan het kunststof mooi flexibel worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja , dat las ik al eens eerder van je. Ik neem aan dat dat wel bijna kokend water mag zijn want deze kabel krijgt normaal tijdens het rijden wel vaker te maken met hoge temperaturen van dik boven de 100 graden. En dat vocht zal niet veel uitmaken voor zo'n kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond bij Mathijs geweest en de nieuwe kabelboom zit erin! Tevens heeft Mathijs het stuur even recht gezet en eea even nagelopen. Auto lijkt het weer goed te doen. ook op de terugweg geen problemen bemerkt. ik hoop dat het zo blijft mocht het anders zijn laat ik het hier wel weten.

 

 

Voorlopig loopt hij weer als vanouds ! :D Matthijs bedankt voor de hulp en de koffie ! Was gezellig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden