Ga naar inhoud
  • 1

Knipperlicht storing met aanhanger


Siebe75

Vraag

Hallo,

 

Vorig jaar heb ik een demonteerbare trekhaak gemonteerd met een kabelset van ECS electronics. Ik heb er pas twee keer een aanhanger achter gehad, maar nu met beide aanhangers hetzelfde probleem:

 

Na verloop van tijd worden de achter knipperlichten (+die van de aanhanger) niet meer aangestuurd. Bij het testen van de knippelichten m.b.v. alarmlichtknop werken de knipperlichten wel maar afzonderlijk niet. Haal ik de stekker van de aanhanger los werkt alles weer normaal.

 

Bij de eerste keer dit probleem heb ik de kabelboom module 10 minuten los moet halen om hem te resetten.

 

Weet iemand iets van dit probleem en hoe ik het op kan lossen?

 

Bij voorbaat dank.

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar die zijn toch voor de geschakelde en vaste voeding als je een caravan aansluit? Het gaat hier om een aanhanger met 7 polige stekker die ik met een adapter aansluit op een 13 polige contactdoos.

 

@ Mausey: Hij zit er een half jaar op, is weg klapbaar (de doos) en had gelijk dit probleem al.

 

Gr. Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de Octavia hebben we ook een module bij de kabelset(7Polig) en daar moest ook de rood/gele aan de 12V gezet worden anders deed de aanhanger ook niks.. bij mn moeders Fabia hetzelfde.

 

Haal anders even als test gewoon 12v van de kofferbakverlichting en sluit die aan op de rood/gele die van de module komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen week contact met ECS gehad en uiteindelijk hebben ze me een doorlus stekker gestuurd waardoor ik de C2 module niet meer nodig heb.

 

De C2 module is alleen in Duitsland nodig. Wat die dan extra doet weet ik niet. Iemand?

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben ook bezig met de een trekhaak onder een Fabia 2 nu doet de 13 polige ECS kabelset de verlichting het wel alleen de knipperlichten niet nu lees ik dat de 12v continue altijd moet worden aangesloten welke bedoelen ze? 
Die waar sleutel en caravan logo bij staan? Zijn 2 kabels namelijk weer de kleur effe niet zit al ingebouwd 
 

 

 

CE5DBF01-55B4-42B7-807E-AB8638A3B67B.jpeg

aangepast door Roeland
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden