Ga naar inhoud
  • 0

grmmmbl.... weer een ashoes stuk.


Nard

Vraag

Verdikkie. Net gezien: beginnende kloddertjes vet op de linker voorvelg van mijn 3BG. Weer een ashoes stuk. Direct maar ff ingetapet en deze week maar direct laten maken....

 

Ik word er een beetje moe van. Weet dat het normaal onderhoud is, maar toch......

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb eenzelfde probleem. Na het vervangen van de ashoes (oe) blijft de velg smerig worden van het vet. Er blijft vet tussen de hoes en homokineet doorkomen. :angry: Ook na herhaaldelijk schoonmaken na 2 weken weer vet. Kan me alleen maar bedenken dat er iets met de homokineet is, want de 1e hoes (waarmee ik vet op het wiel had en dus dacht dat ie kaduuk was) had hetzelfde probleem. Anders maar een nieuw homokineetje erop en kijken of het probleem dan weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jep. Had bij de eerste ashoes opeens dat probleem, dus zonder vervangen. Daarna een nieuwe hoes (oe) met het spaciale gereedschap uit onze werkplaats gemonteerd. Kan me niet voorstellen dat zowel de eerste klemband (zat er al op vanaf aankoop bijna 3 jaar geleden) en de nieuwe niet goed zitten. Ben zelf aan het denken aan een scheurtje in de homokineet. Is het enige waar ik op kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even inpikken ...

vorig jaar de linker cardankop(homokineet in het hollands dacht ik?) vervangen,daarna 2x stofhoes, nu WEERAL na nog geen 3 maanden na vervanging opnieuw klodders vet op de velg en in de wielkas.

en telkens de linkerkant, terwijl ik veelal rechts in putten knal.

Bestaan er sterkere of whatever?

passat ligt op 18",8,5J en met 215/35, en ik rij op ongeveer 4cm van de grond met het laagste vaste punt(bodemplaat veel lager)...

 

Heel laag rondrijden is natuurlijk niet gezond, maar 3 hoezen op 1j ???

Is wel een bekend probleem bij passats, maar ik rij heel voorzichtig, maak omwegen voor slechte wegen etc...

Is wel een daily, dus +30k op een jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

auto opkrikken, centrale asmoer los, met veelkant dop de 8 boutjes uit de homokineet bakzijde halen, als het goed is kun je nu (alleen LINKS) de as er met een beetje moeite(ff stuur draaien met hulp) de as er tsusen weg pakken.

 

Geef met een vuistje een paar forse klappen op de rand van de kapotte homokineethoes naar de buitenkant van de as zodat je de homokineet eraf slaat(in de lengterichting van de as slaan)

In het ashoesreparatiesetje zitten alle benodigdheden voor de reparatie, let even goed op de achterste 2 ringetjes, de klemmen en het borgveertje aan de voorkant van de as(spiebaan).

 

Dit is een enorm smerige klus ivm vettigheid.. als je het niet aandurft, NIET doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier ook een poos tegen aan gezeten, bijna kapotte ashoezen. Durfde het uiteindelijk toch maar niet aan om het zelf te doen. (Heb de auto te hard nodig)

Maar de dealer vond ik te duur. Uiteindelijk via via, toch een mannetje gevonden. Was 45 jaar automonteer en nu met pensioen. Heeft beide ashoezen en remvloeistof, incl materiaal, vervangen voor 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden