Mijn passat 18T heeft ineens weer tikkende klepstoters (soms), dit is een dik half jaar weggeweest. Na de laatste beurt na preventieve forte spoeling een groter oliefilter geplaatst en 4.nogwat ltr 5w30 (vw) erin. Olie verbruiken doet ie amper.
Ëdit: geen sludgevorming te vinden.
Ik verdenk dat a: de oliepomp misschien niet meer goed is (kost volgens mij maar een paar tientjes) b: de zeef bij de carter vervuild is. b: misschien de nokkenas lagers z'n langste tijd hebben gehad.
Ook voel ik soms een lichte schommeling/inhouden bij het rijden (zeef carter?). Uitlezen geeft geen meldingen.....en specifiek waarden van onderdelen uitlezen kan ik niet.
Mijn vragen aan jullie: wat denken jullie dat het zou kunnen zijn? advies? en wat zouden de kosten zijn van de materialen en hoeveel uur zou een monteur met zwarte handen hiermee bezig zijn (kleine en grote beurt lukt me wel.....maar hier heb ik geen plek/gereedschap voor).
Vraag
twanos
Hoi.
Mijn passat 18T heeft ineens weer tikkende klepstoters (soms), dit is een dik half jaar weggeweest. Na de laatste beurt na preventieve forte spoeling een groter oliefilter geplaatst en 4.nogwat ltr 5w30 (vw) erin. Olie verbruiken doet ie amper.
Ëdit: geen sludgevorming te vinden.
Ik verdenk dat a: de oliepomp misschien niet meer goed is (kost volgens mij maar een paar tientjes) b: de zeef bij de carter vervuild is. b: misschien de nokkenas lagers z'n langste tijd hebben gehad.
Ook voel ik soms een lichte schommeling/inhouden bij het rijden (zeef carter?). Uitlezen geeft geen meldingen.....en specifiek waarden van onderdelen uitlezen kan ik niet.
Mijn vragen aan jullie: wat denken jullie dat het zou kunnen zijn? advies? en wat zouden de kosten zijn van de materialen en hoeveel uur zou een monteur met zwarte handen hiermee bezig zijn (kleine en grote beurt lukt me wel.....maar hier heb ik geen plek/gereedschap voor).
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten