Ga naar inhoud

kees

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over kees

Profile Information

  • Plaats
    eelde

kees's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ga eens je oliedruk meten bij een warme motor (en koud uiteraard),dan weet je waar je aan toe bent.Wat je beschrijft is identiek aan mijn klacht destijds. Wat ik wel begreep is dat dit type motor(oliepomp) wel eens problemen had met het overdruk ventiel in de pomp zelf.Als deze een beetje open blijft staan heb je nmlk ook drukverlies.
  2. had dit probleem ook bij een 20v zonder turbo. Meerdere malen forte gebruikt en ook een toevoeging door de olie gedaan (maakte de olie dikker,dus meer oliedruk). Ik heb nu de pomp vervangen en probleem opgelost,ik had niet echt last van vervuiling.Maar je kon wel zien dat de overdruk ventiel in de pomp wat geklemd had. En het filter van de pomp zat niet dicht met vuil.
  3. wat er los zat?? de terugslagklep! Heeft idd niks met wel of geen org filter temaken,wel dat er net BOVEN het filter er een terugslagklep zit.Mischien dat dat soms verwarring brengt bij sommigen of er wel of geen klep zit in een oliefilter.(ik heb het dus niet over het filter!) En als de terugslagklep zijn werk niet meer doet,dan kun je bij het starten last hebben van tikkende stoters/kleppen. @vdub Was meer een opmerking ter algehele informatie en voor de topic starter.De topic starter vroeg om advies info betrekkende zijn probleem met tikkende kleppen bij het starten.Ik was van mening dat een openstaande keerklep wel van toepassing was op zijn klacht.
  4. terugslagklep zit boven het oliefilter.In het oliefilterhuis(?) Oftewel,daar waar je je oliefilter op vast schroeft. En bij mij zat die los,vandaar dat ik tikkende stoters had bij het starten
  5. Bij de turbo loze varriant komt het volgens mij wel vaak voor. Wat mij wel opvalt is dat een flush gebruiken nou niet echt een oplossing is,het helpt wel iets. En deze motoren zijn volgens mij niet echt sludge gevoelig i.v.m het ontbreken van een turbo. Of heb ik het mis? Je zou mischien dan het beste kunnen stellen dat na een x aantal kilometer de motor beter af is met dikkere olie?
  6. Ik had het zelfde probleem,een flesje van dat 5 in 1 en het tikken is weg(en het dieselgeluid ook). Maar ik denk dat wat dikkere en goede kwaliteit/merk olie het zelfde effect heeft.
  7. Ik heb het zelfde probleem,en ook een 20v zonder t. Ik heb de motor al 2x geflushed met forte,helpt wel maar niet echt de oplossing bij mij.Wat wel goed hielp was magnatec 10w40(of was het 30?).Niet dat het tikken verholpen is maar het duurt wel langer voordat hij begint tetikken. Oja,als je bij het starten ook een tik hebt(eventjes),dan kan het best zijn dat je keerklep in het oliefilter huis vast zit/open blijft staan.
  8. log maken van je nieuwe lmm?? (geen ebay toch?)
  9. Wat ik zelf heb gehad,was dat na demontage van het gasklephuis.De rubber afdichtring niet goed om het gasklephuis zat(dus valse lucht).Dit kun evt ff checken door de aanzuigbuis los tehalen. Ik heb zelf een apt(1.8 zonder turbo)die liep ook niet helemaal lekker stationair,bleek dus een paar kapotte vacuum slangen(pas zichtbaar na demontage),een slecht gemonteerd gasklephuis rubber en een kapotte lmm. Enigste foutmelding was van de lambasonde code 16154 maar dit werd door de lmm veroorzaakt.
  10. kees

    OBD kabel en windows 7

    bij mij werkt het goed,de 12 euro kabel en windows 7 bj 1999 passat
  11. hmmmm,je bedoelt dan de slechte solderingen neem ik aan. maar ik meende dat dan je binnenverlichting ook niet meer reageerde op het openen van de deur.
  12. hallo Na lang gezocht tehebben op dit en het duitse forum,ben ik toch genoodzaakt om hier een topic te openen Ik heb nmlk het volgend probleem met mijn afstands bediening voor mijn centrale vergrendeling cq alarm(org vw met uitklap sleutel) De auto reageert niet meer op beide sleutels om de deuren te openen . De binnen verlichting doet het bij openen van de deuren(alle 4). De centrale vergrendeling(op alle deuren) werkt wel als je met de sleutel de deur opent en sluit(bestuurders en passagiers zijde). De comfort module is droog. De sleutels opnieuw aanmelden helpt ook niet. Het lijkt of het signaal niet ontvangen word??(ontvanger in de a-stijl?) Wat mij ook opviel,is dat de zoemer voor de verlichting bij een geopende bestuurders deur niet meer reageert.Dit gaat haast zeker samen met het andere probleem. Heeft iemand hier nog een idee of oplossing voor dit probleem. alvast bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden