Ga naar inhoud

Terugroepactie Passat 3C


V6-4Motion

Aanbevolen berichten

Volkswagen maakte maandag bekend dat er aan 14.000 Nederlandse Passats van de nieuwste generatie aanpassingen moeten worden verricht. Inmiddels is ook duidelijk wat de wijzingen precies inhouden.

Het eerste deel van de aanpassingen betreft de beschermkap van de ruitenwissermotor. Bij 10.000 Passats wordt deze opnieuw vastgezet, omdat gebleken is dat indringend regenwater de werking van de ruitenwisser kan verstoren.

Voor 12.000 diesel-Passats vervangt Volkswagen de ophanging van de brandstofkoeler. Door deze aanpassing wordt de kans op brandstoflekkage verkleind.

Tenslotte moet bij 100 Passats met de 2,0-liter TFSI motor een drukleider van de rembekrachtiger worden vervangen. In uitzondelijke gevallen blijkt bij deze turbomodellen namelijk de remdruk weg te kunnen vallen.

Overigens is er volgens Volkswagen geen reden voor acute ingrepen: de aanpassingen zullen tijdens reguliere beurten worden verricht.

de bron: www.autoweek.nl

 

a98f4703c99043fb85c191b54f4feb51.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

voorterrein kraakte niet tijdens mijn bezoek aan de dealer, zoals gewoonlijk.

Wel hebben ze een of andere software modificatie gedaan voor de centrale regelunit? dus iedereen die een update wil, ff langs de dealer.

 

Wel weer lekker nieuwe ruitenwisser gevraagd, na 25000 km zijn die wel aan vervanging toe, wat een openbaring zeg, ruit direct weer schoon.

 

zucht....het blijft een top auto :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegâh, toen ik nog 3c reed (the good old days :-( )b kraakte mijn voortrein voortdurend tijdens het in en uitveren. Of het nou koud of warm weer was, het maakte voor "de kraker" niets uit. Men heeft eens geprobeerd om alles te smeren (rubbers etc) en dat werkte goed......voor een dag of drie. Lees alle internationale Passat fora er maar op na, het is een globaal (in de zin van wereldwijd) probleem en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van deze voiture.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een reactie op mijn post is Micky, maar als het zo is, ik heb het ook over de 3C. Overigens had ik er ook bij de 3BG last van bij koud weer.

 

ben waarschijnlijk ff in de war, wat is ook weer het verschil tussen 3bg en 3c (3c de facelift van 3bg/ knipperlichten in spiegels enz.?) als dat zo is bedoel ik ook de 3c, mijn variant was van 2004

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegâh, toen ik nog 3c reed (the good old days :-( )b kraakte mijn voortrein voortdurend tijdens het in en uitveren. Of het nou koud of warm weer was, het maakte voor "de kraker" niets uit. Men heeft eens geprobeerd om alles te smeren (rubbers etc) en dat werkte goed......voor een dag of drie. Lees alle internationale Passat fora er maar op na, het is een globaal (in de zin van wereldwijd) probleem en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van deze voiture.

 

wat rij je nu dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden