Ga naar inhoud
  • 0

Motorstorung Werkstatt besuchen


yenerTDI

Vraag

Halo, ik heb vanmiddag toen ik aan het rijden was (ongv. 130 km/h) zomaar de melding

motorstorung werkstatt besuchen gekregen met de gloeiende spiraallampje!

 

de auto remde plotseling af en het leek of er wat met de turbo is, ik remde af zette hem in zen 2 en... geen trekkracht meer

hij rijd nog wel maar wil voor geen meter meer optrekken iemand enig idee wat dit kan zijn?

 

helaas op zondag nergens uit te lezen!

 

het gaat om een passat 2.0 tdi uit 2005,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi YenerTDI

Wat je mee heb gemaakt is de genaamde noodloop prgramma, is normaal indien de computer een storing detecteerd en nog meer schade aan de auto wil verkomen.

 

Laat je auto uitlezen door iemand met vagcom (zie lijst) of ga na een garage zodat de logs kunnen worden uitgelezen

Wat voor motorcode heb je BKP BMP???

Er staan diverse veel voorkomende storing die hier op lijken op dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk in je VW boekje staat daar op de eerste bladzijde (sticker) of kijk in je achterbak bij reserverwiel zit die sticker ook als het goed is

 

ik hoop voor je geen tamdempomp of verstuiver (zoek maar deze woorden maar op dit forum) is veel voorkomen probleem

Bij reparatie bij dealer om coulance vragen soms wordt er 50% vergoed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan volgens mij ook je roetfilter zijn, staat een instructie in het voertuigboekje om dit probleem op te lossen.

Volgens mij moet je een kwartier continu met een hoger toerental dan 2000/rpm rijden, zo brand het roetfilter weer schoon en verdwijnd de storing.

Ook zal je gloeispiraallampje dan vanzelf doven.

 

Ik heb deze storing ook wel eens gehad en bovenstaande oplossing verhielp het probleem.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de auto laten uitlezen,

 

dit is de melding wat ik krijg:

 

Foutcode 16618

LAADDRUK

- SPRUITSTUKDRUK TE HOOG

 

volgens de dealer was dit niet een ernstig probleem,

iemand die me kan uitleggen wat dit precies inhoud en wat het me kan kosten?

 

de monteur was niet de meest vriendelijke die dat wou doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html:

 

foutcode: 16618 P0234

nl Vuldrukregeling limiet gepasseerd

du Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten

en Boost Pressure Regulation Limit Exceeded (Overboost Condition)

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

 

* Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.

o pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.

* Storingslampje brandt

* Noodloop.

 

Mogelijke oorzaken:

 

* Slangaansluitingen verwisseld

* Lekkende slangaansluiting(en)

* Lekkende vacuum leidingen

* Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer

* Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.

* MAP sensor (G71) defect (merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven)

* Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

 

Mogelijke oplossingen:

 

* Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

 

wat het kost hangt af wat er mis is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo ik heb ook het probleem met mijn passat 2.0tdi highline3c 10/2005 dat ik telkens engine fault krijg heb hem laten lezen by vw turbo overbost probleem ze hebben myn turbo vervangen maaar kreeg de fout nog steeds ze hebben de sturing van de turbo vervangen (het geen dat bovenaan ligt naast de motor) maar steeds de fout komt nog heeft juist groot onderhoud had op 120dkm wat kan het zyn help please het is precies wannee ik myn gas loslaat dat dit gebeurd maar als ik plankgas geef ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

turbo vervangen is weer zon onzin-actie van de dealer..

 

MAP-sensor zou de boosdoener kunnen zijn, maar die zal de dealer wel bedoel met de aansturing van de turbo.

 

Je hebt als het goed is ook nog een N75(Turbodrukregelklep) erop zitten. misschien is het die wel, anders als de dealer die vervangen heeft even naar de MAP sensor kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

turbo is vervangen drukregelaar ook probleem is weg by lage toeren maar vanaf 3800toeren komt het terug vw medewerker kan er niet aan uit

het kan de injectoren ook zyn die kapot beginne te gaan deze is een ziekte van de passat of andere delen tussen motor en turbo de medewerker zei ry zo voort doe gwn geen 4000toeren en je zult geen probleem hebben anders zo het moeten beginnen met alles te vervangen dat dat een goeie 3000€+- zal kosten en onnodig is kheb het zo gelaten weet er iemand anders meer met de zelfde probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga maar naar een goede garage want de garage kan niet uitlezen dat een leiding ok is. Losgekomen leidingen controleren wij met de handjes en de oogjes.

Laat een rijdend logje maken van de motor (gewenste druk, daadwerkelijke druk, gewenste luchtflow en daadwerkelijke luchtflow) en je weet het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, heb gisteren waaschijnlijk ongeveer hetzelfde als jij gehad.. Reed van een familie bezoekje in Luxemburg terug door Belgie, en bij het invoegen op de snelweg, kreeg ik zelfde melding in het MFA, en was er ook totaal geen trekkracht.

Na telefonisch contact met de dealer, de ANWB gebeld..Daar heb ik dus weinig aan gehad, want die stuurden hun alleen Frans sprekende, Belgische collega's.. Na een uurtje bij de sleepdienst in de auto te hebben gezeten, kwam ik bij een steunpunt van de ANWB, die dus ook wordt beheerd door de wegenwacht aldaar... De monteur, die daar zijn eigen garage heeft, deed de motorkap op een voelde even aan slangetje..En zijn conclusie was zonder verder een meting te hebben verricht, dat de turbo het begeven had.

 

Omdat ik behalve Nederlands, Duits & Engels, geen andere talen beheers werd het hele verhaal wel heel ingewikkeld... Na zeker 45 minuten telefonisch contact met de ANWB (die ook meerdere keren de garagehouder heeft gesproken) kwam de dame met de melding dat ik "Binnen 48 uur" geholpen zou worden. En dat de reparatie zeker € 2190,- ging kosten. Na telefonisch contact met de dealer, die mij vertelde dat hij €2190,- wel heel veel geld vond.. Heb ik besloten de auto op transport te latten zetten naar Nederland... Hoe en of ik zelf thuiskwam was mijn eigen probleem, vervangend vervoer was onbespreekbaar..Terwijl ik bij de AWNB alle services wel besteld, en betaald heb (al 2 jaar) Uiteindelijk ben ik zelf met de taxi en trein naar Nederland gegaan, en heb de auto daar achter gelaten.

 

Al met al vond ik allereerst de service van de ANWB regelrecht waardeloos, en ik heb het dan ook per direct opgezegd. Als alles goed gaat is mijn auto pas eind volgende week in Nederland, en kan de dealer er naar gaan kijken. Ik hoop maar dat het meevalt...

 

Lang verhaal...Het duurde ook lang dus vandaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
veel te veel problemen met die passat en vw geeft niet toe dat er fouten op zitten de beste antwoord is geen vw meer kopen

 

Dat vindt ik wel heel erg kort door de bocht :) Alle merken hebben hun problemen, zo ook vw, maar als ik dan moet kiezen tussen vw(of audi) en een of ander frans/japans merk..Dan kies ik nog steeds voor de Duitser. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ook voor een Duitser, want in geval van problemen kan ik de taal iig lezen:) LOL

 

Ja, maar toch wel apart dat je voor een Engelse versie op je dashboard met het brandstof verbruik in km/ liters je de Japanse versie moet aanklikken in VCDS!!!!!

 

Kom je dit Motorstorung Werkstatt besuchen niet meer tegen i.i.g......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
er kunnen tig redenen voor zijn maar de turbo zelf is de laatste die ik zou verdenken.. eerder een LMM of een N75 oid.

 

Ik zou ook niet direct denken aan de turbo, er moet toch wel een hoop herrie en rook aan voorafgaan wanneer hij plotsklaps de geest heeft gegeven. Een kapot afdichtringetje van een turboslang bijv kan al heel veel vermogensverlies veroorzaken, ik zou zeker voor een second opinion gaan voor je meer dan 1000 euro laat versleutelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden