Ga naar inhoud

robinvandienst

Members+
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over robinvandienst

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Ergens in Drenthe..!
  • Interests
    Audio, Video & Licht..Auto's, Computers, car-entertainment

Overige

  • Vagcom
    11.2

robinvandienst's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik zal eens even kijken of ik het kan vinden daar dan.. Ik had al eens geprobeerd de airco op econ te zetten, maar dit gaf geen effect (was ik al blij mee.. Want de aircopomp heb ik op mijn vorige auto al eens vervangen.. Schade €800,-) Zou een beetje smeerolie wel wat uithalen? Denk het niet als de lager kapot is?
  2. Hallo, Ik heb mijn passat 3C nu een tijdje, maar er is 1 ding wat me nogal irriteert. Als de ventilator in de auto op een lage stand staat, piept hij en ratelt ook. (Op stand 1 of 2, bij de anderen hoor ik het niet..) Volgens mij is het de blower die stuk is.. Ik heb al een keer het interieur filter vervangen (die was ook behoorlijk vies..) Het is wel iets stiller geworden, maar nog steeds niet stil. Heeft er iemand een idee wat hier defect is? En wat dat ongeveer gaat kosten? Begin me er ondertussen een beetje aan te irriteren.. p.s. het lijkt onder het dashboard bij de bijrijder weg te komen
  3. Ik heb mijn gps ontvanger gewoon achter het dashboard zitten, boven de radio op een vlakje geplakt.
  4. Misschien dat jullie de filmpjes al lang gezien hebben.. Maar aanschouw in het filmpje de ontwikkeling van zelf rijdende auto's.. En dat testen ze dan met een passat
  5. Daarom heb ik hem ook laten transporteren naar Nederland..Want ik vond de diagnose methode van de garage aldaar nogal losjes.. De dealer vond het dus al duur.. En gaf aan dat als de turbo geknapt was, je dat echt wel duidelijk gemerkt zou hebben.. Zal hem na de conclusie van VW, ook nog ff naar mijn vaste garage brengen! Bedankt voor de tips. [EDIT] Was dus de pompverstuiver!
  6. Dat vindt ik wel heel erg kort door de bocht Alle merken hebben hun problemen, zo ook vw, maar als ik dan moet kiezen tussen vw(of audi) en een of ander frans/japans merk..Dan kies ik nog steeds voor de Duitser. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening..
  7. Het lag volgens de dealer aan de pompverstuivers, die zijn vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje!
  8. Nou, heb gisteren waaschijnlijk ongeveer hetzelfde als jij gehad.. Reed van een familie bezoekje in Luxemburg terug door Belgie, en bij het invoegen op de snelweg, kreeg ik zelfde melding in het MFA, en was er ook totaal geen trekkracht. Na telefonisch contact met de dealer, de ANWB gebeld..Daar heb ik dus weinig aan gehad, want die stuurden hun alleen Frans sprekende, Belgische collega's.. Na een uurtje bij de sleepdienst in de auto te hebben gezeten, kwam ik bij een steunpunt van de ANWB, die dus ook wordt beheerd door de wegenwacht aldaar... De monteur, die daar zijn eigen garage heeft, deed de motorkap op een voelde even aan slangetje..En zijn conclusie was zonder verder een meting te hebben verricht, dat de turbo het begeven had. Omdat ik behalve Nederlands, Duits & Engels, geen andere talen beheers werd het hele verhaal wel heel ingewikkeld... Na zeker 45 minuten telefonisch contact met de ANWB (die ook meerdere keren de garagehouder heeft gesproken) kwam de dame met de melding dat ik "Binnen 48 uur" geholpen zou worden. En dat de reparatie zeker € 2190,- ging kosten. Na telefonisch contact met de dealer, die mij vertelde dat hij €2190,- wel heel veel geld vond.. Heb ik besloten de auto op transport te latten zetten naar Nederland... Hoe en of ik zelf thuiskwam was mijn eigen probleem, vervangend vervoer was onbespreekbaar..Terwijl ik bij de AWNB alle services wel besteld, en betaald heb (al 2 jaar) Uiteindelijk ben ik zelf met de taxi en trein naar Nederland gegaan, en heb de auto daar achter gelaten. Al met al vond ik allereerst de service van de ANWB regelrecht waardeloos, en ik heb het dan ook per direct opgezegd. Als alles goed gaat is mijn auto pas eind volgende week in Nederland, en kan de dealer er naar gaan kijken. Ik hoop maar dat het meevalt... Lang verhaal...Het duurde ook lang dus vandaar..
  9. Het is gelukt.! Eigenlijk is VAG-COM niet eens heel moeilijk.. Je moet alleen even weten hoe het ongeveer zit..En vooral logisch nadenken..
  10. Oke, Bedankt zal het morgen eens proberen!
  11. Ik heb het net even geprobeerd, ik kon wel in de installation list de radio en navigation aanvinken (Er stond trouwens niet Analoog-Radio, maar alleen Radio..Heb ik dan de goeie te pakken? Of moet ik beter kijken?) En dan het BAP protocol, dat zag ik niet staan.. Heb er maar weer even een foto van gemaakt..(Had net zo goed een screenshot kunnen maken.. Maar dat bedacht ik later pas..) ik heb in ieder geval het volgende dus gedaan: in de installation list "Radio" & "Navigation" aangevinkt. En daarna nog een auto-scan gedaan en daar kwam het volgende uit: 00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000 01-Engine -- Status: OK 0000 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010 25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010 37-Navigation -- Status: Malfunction 0010 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: OK 0000 56-Radio -- Status: Malfunction 0010 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 69-Trailer -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000 Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb Part No SW: 1T0 035 680 B HW: 1T0 035 680 B Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H4341083 Coding: 040004000400008200 Shop #: WSC 05314 000 00000 ASAM Dataset: ------------------------- ------ VCID: 2D550D87CFD1 3 Faults Found: 00821 - Antenna 2 for Radio (R93) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 34 Mileage: 162072 km Time Indication: 0 Date: 2011.04.03 Time: 20:17:47 03138 - Input AUX IN 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 31 Mileage: 167411 km Time Indication: 0 Date: 2011.06.25 Time: 19:51:53 00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52) 011 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 3 Reset counter: 74 Mileage: 45722 km Time Indication: 0 Date: 2013.14.25 Time: 15:32:09
  12. Bedankt voor de reacties! Ik heb even een foto gemaakt van het schermpje.. Volgens mij is het wel de grote MFA..Maar kan het mishebben..
  13. Hallo, Ik heb sinds een tijdje een RNS 510 ingebouwd, maar heb het helaas nog niet voormekaar gekregen om de pijlen en RDS van de RNS op het MFA scherm zichtbaar te krijgen..(Moet daarvoor de radio worden ingeleerd?) Ik heb sinds heel kort VCDS, maar weet nog niet hoe alles werkt.. Dus als het zelf te doen is.. Kan iemand dan misschien uitleggen hoe? Ik wil zowiezo wel meer gaan leren over VAG-COM.. Dus als iemand tips heeft...Graag!
  14. Bedankt, ik zat dus gewoon op het verkeerde knopje te drukken..Hoe gek dat het dan niks doet. Grt, Robin
  15. Even het topic weer omhoog halen! Ik heb dus nu een soortgelijk probleem. De datum loopt 1 dag achter, maar ik kom niet in het menu via de rechterhendel of sleutel-toets.. Ook heb ik geen stuurbediening. Wat er altijd bij mij boven in het scherm staat is MFD. Zit er verschil in? Mijn vraag is dus eigenlijk. Kan ik überhaupt in die menu's komen? Of kan het zijn dat die functies uit staan? Zoja, hoe zet ik die aan? Hopelijk heeft iemand antwoord..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden