Ga naar inhoud

  • 0

Eindelijk schroefset onder mijn LIMO foto'ss


Hiddem

Vraag

Nou eindelijk was het zaterdag zo ver. Omdat ik naar de winter mijn nieuwe 18inch RS6 velgen ga monteren dacht ik en leek het mij wel verstanding om mijn Passat te verlagen. Om straks geen terreinauto te krijgen.

 

Maar toen zat ik met de vraag een verlagingset (30mm.) te nemen of een schroefset. Omdat ik vroeger mijn Golf 4 ook al eens verlaagd had met veren en het eindresultaat niet super was heb ik besloten om toch een schroefset te nemen. Om toch straks toch de juiste hoogte te krijgen.

 

Op het Forum kwam ik in contact met passatgt16vg60 en heb via hem(Olaf) een nieuwe Schroefset van V-maxx besteld tegen een goede prijs. En al binnen naar een week kreeg ik de set binnen.

 

Nou zaterdag zijn we dus begonnen met het monteren van de schroefset, ik had het een en al gelezen op het forum en dus ik had er al voor gezorgd dat ik al twee nieuwe bouten had voor de ophanging.

 

We hebben eerst de achterkant gedaan wat binnen een uur klaar was. Daarnaar de voorkant wat meer werk was. Maar we hadden geluk dat de gevreesde bouten niet muur vast zaten dus dat was in principe ook snel. ALs je het vergelijkt met mijn vorige auto Golf 4 dan is dit beter te doen.

 

En als verrassing troffen we nog in de ondergrill een vogeltje aan. .........en nee hij was dood. :(

 

Hieronder een aantal foto's, de foto's van het eindresultaat volgt (vanavond).

post-2339-1423822083,3192_thumb.jpg

post-2339-1423822083,3817_thumb.jpg

post-2339-1423822083,4442_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat vind ik voor mijn comfort echt te laag. Het staat wel heel erg mooi!

 

Is er iemand die de auto maar 2 a 3 cm verlaagd heeft? (een sedan 3BG) Hoe ziet dat eruit en hoe is dat met het comfort?

 

Ik zou voor een schroefset gaan.

Mijn vorige auto een golf 4 heb ik ook 30mm laten verlagen maar daar was ik niet tevreden over kwa uiterlijk. Met een schroefset kun je precies zo zetten zoals jij wilt. Het is zonde als je straks niet tevreden bent.

 

Hiddem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Antonio

 

De wielen moet je verwijderen om bij de schroefdraad te komen. Ik zal proberen er wat foto's van te maken met de wielen erop... Als ik onder de auto kom :-))))))))

 

Of de auto recht is zul je moeten meten. Ik meet steeds of ik evenveel draad heb zitten tot de stelschroef aan beide kanten. Links en rechts.

 

Bij mij is hij achter -35 mm ongever en voor -45 a -50 mm verlaagd. Staat dus iets naar voren overhellend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met de vmaxxen is niks mis, dat is normaal dat dat gebeurd :roll:

 

sorry maar ik snap niet waarom je zon prullen onder je wagen steekt

vmaxx is ok voor een bv een golf 1 2 3 e.d

Maar onder een fatsoenlijke grote wagen met comfort kun je in mijn ogen veel beter ff doorsparen voor een degelijke schroefset. bv kw h&r en bilstein

Voor 375 € heb je 4 goede h&r veren....

 

just my 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was een aanbieding van een tuningshop, die ik even niet bij naam wil noemen, en ik wilde op hun aanraden het wel proberen, en ja je hebt gelijk darkmen, ik had beter door kunnen sparen, was een 'dure' les, misschien dat ik eens moet kijken naar andere veren, tenzij dit niet lukt, dan moeten die VMaxx er maar onder uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V-Maxx is gewoon een budget-product, voor de mensen die toch een schroefset willen en laag willen gaan, zonder eisen te stellen op gebied van comfort en wegligging. En laten we eerlijk zijn, die 375 Euro mag je ook geen wereldwonder van verwachten.

 

Ikzelf heb nu een FK Highsport schroefset, die nog redelijk comfortabel is(vergelijkbaar met de originele sportline dempers). In deze set word er gebruik gemaakt van Sachs dempers, wat ook standaard onder een VW zit. Ik ben er erg over te spreken, en heb er op o.a. het Duitse Passat forum en Cleaned.be al een hoop positieve verhalen over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Richard..dus die v-max is niks ??

Had ook wel interesse in zo`n set tenminste als ze waar voor hun geld zijn.

Wat krijg je voor die 375 euro van die andere merken ..toch alleen de spiralen ??

Nou, laat ik het zo zeggen, je moet weer opnieuw leren rijden, maar soms irriteer ik me aan sommige klinkerwegen en gaatjes waar ik normaal vroeger normaal heen kon rijden, en nu niet meer, ja of heel rustig (denk aan 30 waar je 50 mag)

Maar zal het zaterdag wel zien, of we er toch nog iets over het hoofd hebben gezien.

 

Maar eh, zou ik niet de orginele veren niet kunnen gebruiken inplaats van die rode van VMaxx Hans?

Dan zou het mogelijk wel een wond op de pleister kunnen zijn, eh ik bedoel een pleister op de wond. lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt de verschillende merken veren van schroefsets niet door elkaar gebruiken. V-max is echt troep, ik heb er hier nu heel wat vervangen. Dat "opnieuw" leren rijden geeft dit al aan. Met een goed merk (wel duurder) is absoluut normaal mee te rijden, sterker, met een goede verlagingsset kun je harder de heuvels over dan met een standaard set.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt de verschillende merken veren van schroefsets niet door elkaar gebruiken. V-max is echt troep, ik heb er hier nu heel wat vervangen. Dat "opnieuw" leren rijden geeft dit al aan. Met een goed merk (wel duurder) is absoluut normaal mee te rijden, sterker, met een goede verlagingsset kun je harder de heuvels over dan met een standaard set.

 

Jos.

Komt ie nu mee :lol:

Ik ben al in discussie met het ministerie van financiële zaken.

Eerst maar eens kijken of de verhoging iets helpt.

 

greetz,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt de verschillende merken veren van schroefsets niet door elkaar gebruiken. V-max is echt troep, ik heb er hier nu heel wat vervangen. Dat "opnieuw" leren rijden geeft dit al aan. Met een goed merk (wel duurder) is absoluut normaal mee te rijden, sterker, met een goede verlagingsset kun je harder de heuvels over dan met een standaard set.

 

Jos.

Komt ie nu mee :lol:

Ik ben al in discussie met het ministerie van financiële zaken.

Eerst maar eens kijken of de verhoging iets helpt.

 

greetz,

 

Richard

 

Ik heb hem iets verhoogd, het scheelt wel, en is iets stuger..

Maar ik ga weer sparen voor andere, het is toch niet je van het.

 

sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden