Ga naar inhoud
  • 0

Stroef Schakelen


blondy1974

Vraag

Hallo Pattatliefhebbers,

 

Ik heb afgelopen week toen het weer wat kouder (onder 8 graden) werd geconstateerd dat mijn versnellingsbak slecht schakelt van de eerste naar de tweede versnelling. Het is alsof hij er niet lekker invalt, die voel je in de pook en je hoort het ook een beetje. Als de motor op temperatuur is schakelt hij weer perfect. Wat kan dit zijn? ZOu verversen van versnellingsbakolie het probleem kunnen e oplossen en gaat je bak verder stuk als je er niks saan doet?

 

gr,

 

Blondy

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik wel, de olie gaat er binnenkort uit en wordt weer met orgineel spul gevuld. Als je het zelf wilt doen heb je ook dit nodig:

 

De 12-point is voor het aftappen en de 17mm inbus is voor het vulpunt.

 

mn2567.jpg

 

Welke olie is dat dat origineel spul?

Een 75w90 volsyntheet?

 

Gr. K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat heeft 140.000 km gelopen. Als nu als de synchromesh ringen zijn versleten, begin ik zo langzamerhand toch een beetje te twijvelen aan de kwaliteit van volkswagen.............

Voor wat betreft de olie heb ik heel wat forums al afgespeurd en op http://www.passat3b.de/ las ik dat met CASTROL TAF-X 75W-90 goede resultaten werden geboekt.

Voor wat betreft het toevoegen van een aditief heb ik ook berichten gehoord dat dit de boel kan verslechteren. Laat even weten of het verversen bij hou helpt DM.

 

gr,

 

Blondy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Blijf dan ook in Nederland :wink:

 

Ik heb hetzelfde qua schakelen maar dan vooral met de 1e versnelling.

Smorgens moet ik effe tussengas geven voor een soepel verloop

van 1 naar 2.

 

als je tussengas geeft gaan de syncromeshringen harder draaien en pakken zo eerder de volgende versnelling...die ook al harder/anders draaid als de 1e.. het ligt dus aan de syncromeshringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden