Ga naar inhoud
  • 0

Advies bandenmaat om 17" Macau


kraker

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb behoorlijk zitten zoeken, maar kan een antwoord toch nog niet echt goed vinden.

Ik weet dat advies subjectief is omdat wat de een mooi vind, voor de ander minder mooi is.

Toch even een oproep aan iedereen die er een mening over heeft.

 

Bij het aanschaffen van mijn Passat Variant 3C afgelopen week bleek dat de zomerbanden zo goed als op zijn.

Het gaat hier om de OEM LM 17" wielen Macau. (17" 7,5J)

 

Nu ik dan toch nieuwe banden erop uit kan kiezen twijfel ik over de banden maat.

Standaard gaat er een 235/45/17 band op de velg (voorstel van dealer is Conti SC)

 

De wagen is nog niet verlaagd, en als dat gaat gebeuren dan is dat puur om het af te maken (alleen ander veren denk ik).

De wagen wordt ook zakelijk gebruikt en kan dus niet "te veel" gestyled worden.

 

Kan ik zomaar smallere banden op deze velg zetten?

wat vinden jullie een mooie oplossing

zou je voor en achter dezelfde maat nemen?

Welke band vind je het mooiste.

 

Ik vind het wel mooi als de band er redelijk sportief uitziet.

 

Op de foto een voorbeeld van de wielen.

post-13506-1423825482,7797_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zet gewoon de maat banden die er onder horen er onder.

Bij een smallere band zal de wang hoger worden, wil je dat?

 

En hoe een band eruit ziet...........neem een band die goed rijdt! veeeel belangrijker.

Goodyear F1 a-symatric bijvoorbeeld, of gebruik de zoekfunctie even, zijn meer topics over.

Neem geen V profiel, vinden vw's niet fijn en een grote kans op cuppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel nu dus tussen orginele banden maat 235/45/17 en een tikkie kleiner 225/45/17

op zich lijkt het me wel mooi als de banden iets naar binnen weglopen ipv naar buiten.

 

Iemand nog voor of nadelen van de keuze voor 225 ipv 235 (behalve dan de omtrek waardoor de snelheidsmeter iets minder zuiver is).

 

Qua band denk ik dus de sportcontact van Continental (die krijg ik veel geadviseerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik twijfel nu dus tussen orginele banden maat 235/45/17 en een tikkie kleiner 225/45/17

op zich lijkt het me wel mooi als de banden iets naar binnen weglopen ipv naar buiten.

 

Iemand nog voor of nadelen van de keuze voor 225 ipv 235 (behalve dan de omtrek waardoor de snelheidsmeter iets minder zuiver is).

 

Qua band denk ik dus de sportcontact van Continental (die krijg ik veel geadviseerd).

Ik weet niet of je een rerserveband hebt, maar zo ja dan lijkt het me zinvol om gewoon dezelfde maat te monteren als op je reservewiel, dan kom je ook nooit op verrassingen.

Zo niet, ga dan gewoon voor origineel, ik begrijp dat dat in jouw geval 235/45-17 is.

225 is marginaal smaller en ook lager, zal dus iets minder comfort geven, maar zoals gezegd, de verschillen zijn marginaal.

 

Qua merk lijkt mij de Conti inderdaad een goede keus, niet de goedkoopste, wel één van de besten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden