Ga naar inhoud
  • 0

OEM garagedeur opener 3c


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar heeft VW toch gewoon de garagedeur afstandsbediening in de zonneklep voor? Staat gewoon in de optielijst.

Op de middenconsole moet dan zelfbouw zijn.

Als je hem van Ebay haalt, zorg er dan voor dat het niet de US versie is, want die werken op andere frequenties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok, is meteen al een stuk minder interessant.

 

Dat van die afstandsbediening omsolderen vind ik wel een goede... heb nota bene de oude klaar liggen....

 

Een vriend van mij heeft een keer een kabel met een knop gemaakt om een dvd speler op grote afstand op play/pauze te kunnen zetten. Dat ging gewoon via een XLR/DMX stekker.... dat zou hij in principe dit ook kunnen maken.

 

Toevallig nog een link naar het andere topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf heb ik de homelink ingebouwd, is niet echt veel werk (slechts 1 draad via de linker A-stijl naar de zonneklep).

 

Maar dat van de afstandbediening ombouwen is ook niet slecht... gewoon twee draadjes op de plaats van de schakelaar solderen, naar de schakelaar op de middenconsole (de zonnerolloschakelaar past hier mooi voor, lijkt een beetje op een garagepoort...) en ok. Zeker de goedkoopste oplossing...

post-8019-1423825413,7055_thumb.jpg

 

 

Voordeel van de homelink : je kan er 3 poorten mee aansturen, en oogt wel mooi. Nadeel : je kontakt moet aanstaan vooraleer hij werkt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zijn er dan bv geen engelse versie's van deze rollo knop of zit deze knop gewoon bij de engelse versie op dezelfde plaats dan ?

Indien er engelse versie van zijn kan je een originele en een engelse plaatsen en dan kan je beide poorten openen.

en zit er poort knop links en 1tje rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb even gekeken en ik heb een HORMANN, richtige Deutsche qualität.... maar wel kapot :mrgreen:

 

Weet iemand toevallig of je ook universele garagedeuropeners kunt krijgen die een groot bereik hebben? Of zou dit echt merk gebonden zijn i.v.m. inleren e.d.?

 

Dan zit ik te denken om deze via de knop van de zonnerolloschakelaar aan te sturen.... vond het een leuke optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nog een andere vraag.... het ledje moet natuurlijk wel branden in de knop.

Kan ik deze gewoon verbinden met de ESP schakelaar? Hoe zou ik het beste de originele afstandsbediening stroom vanaf de auto kunnen geven?

 

Dit vond ik op ebay.... kan via 12v op de sigarettenaansteker aangesloten worden.

http://cgi.ebay.de/Hormann-Handsender-H ... 255fd9d6af

 

Deze is blkbr geschikt voor de blauwe knoppen en ik heb deze:

http://cgi.ebay.de/Hormann-Handsender-H ... 588b19a673

 

Het rare is wel dat mijn vader dezelfde afstandsbediening heeft en hij kan beide deuren openen. Ik kan alleen mijn eigen. Dit kan natuurlijk te maken hebben met dat de mijne niet ingeleerd is geweest o.i.d. Ik weet niet wat de vorige eigenaar hiermee gedaan heeft. Mijn vader kan op 100m al de garage openen, maar ik kan soms 1m van de deur niet openen. Moet dan proberen signaal te vinden en dan werkt het wel.

 

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vandaag de schakelaar binnen gekregen.

 

Wat moet er precies gebeuren?

 

De schakelaar aan de deuropener solderen is het grootste probleem denk ik niet maar hoe krijg ik stroom voor de schakelaar zodat de Led van de schakelaar brandt? Heb jij hier toevallig een oplossing voor Dre?

 

Moet de stroom vanaf de ESP gehaald worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik snuffel even het forum door omdat hier een topic was van iemand die de middenconsole aan de schakelpook graag had opgevuld met knopjes en vroeg hoe deze aan te sluiten

 

*edit*

 

(Info via Dreke )

schakelaar ZONNEROLLO (3C0 959 563 A)

pin 3 + verlichting

pin 4 & 5 schakelaar

pin 6 massa verlichting

 

zie dit topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt idd, zo kan je het aansluiten

 

en dan de verlichting bv aftakken van de ESP toets

 

schakelaar ESP (3C0 927 117 C)

pin 1 massa 'AAN' led

pin 3 + verlichting

pin 4 + 'AAN' led en + schakelaar

pin 5 schakelaar uitgang

pin 6 massa verlichting

 

dus ook aan pin 3 en 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok, kan dat bijna zelf :wink: de structuur is vaak wel te doen, maar dat solderen... gedult.... zucht :shock:

 

als je soldeerbout maar warm genoeg is en voor dat je de draadjes begint te solderen eerst even eens met je soldeertin tegen de punt aan tikken dat er wat tin aan de punt komt te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zul je toch nodig hebben... je kan de schakelaars toch niet aansluiten zonder stekker? En de stekkers kosten nooit veel bij de dealer. alleen de draadjes voor de stekkers zijn peperduur...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Foppe :

 

Heb deze nep-vw schakelaar gevonden :

 

post-8019-1423825464,0151_thumb.gif

post-8019-1423825464,5463_thumb.gif

 

Verlichting is rood (of naar keuze) wordt geleverd met schakelaar (niet origineel vw), en je kan elke positie kiezen, alleen niet deze van de ESP schakelaar. Te verkrijgen als toets (drukken is aan loslaten terug uit), als schakelaar (drukken aan, nogmaals drukken uit) of gewoon als verlichte blindplaat.

 

er zijn er ook leuke bij...

 

post-8019-1423825464,5307_thumb.gif

post-8019-1423825464,7182_thumb.gif

 

Of nuttige :

 

post-8019-1423825464,5932_thumb.gif

 

Of gewoon mooie :

 

post-8019-1423825464,6245_thumb.gif

post-8019-1423825464,6557_thumb.gif

 

 

richtprijs :

32 Eur voor blindplaat,

+ 25 Eur voor druktoets

+ 35 Eur voor schakelaar

+ 10 Eur verzending (Ook NL)

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden