Ga naar inhoud
  • 0

Probleem kloppend geluid


Fect

Vraag

Hallo

 

Sinds begin deze week heb ik een vreemd probleem waar ik nog niet achter kan komen wat het is.

 

Als ik met de auto ga rijden nadat hij een langere tijd stil gestaan heeft, krijg ik bij de eerste km een zacht kloppend geluid te horen (rechter voor wiel).

Dit gaat over nadat ik wat harder rijd en komt niet terug als ik weer zachter ga rijden.

 

Als de auto even stil gestaan heeft hoor ik niks maar alleen bij langere tijd en ook alleen bij langzame snelheden 0-50 km/h

 

Tikken/kloppend geluid lijkt te komen bij elke rondslag van het wiel dus als je harder rijd gaat het sneller om.

 

 

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Gr pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja daar dacht ik aan.

Je moet even zien uit te vogelen of het van voor de versnellingsbak (motor) komt of van na de versnellingbak (aandrijflijn)

Omdat het bij jou ook koud voorkomt kun je hem misschien op de hefbruk zetten waarbij de wielen vrij hangen dan kun je de boel met de hand ronddraaien en goed luisteren.

 

Zou ook iets met de remklauw kunnen zijn of een wiellager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gehehehe

 

ik houdt het op de remmen, met dit weer krijg je nogal snel corrosie op de remschijven, wat dit kan veroorzaken.

 

De mijne heeft het ook met name met het remmen, en de auto van de zaak hier HEEEEEL erg (daar wordt bijna niet mee gereden, dus kan het zout lekker inwerken...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
misschien wel een canvasbreuk o.i.d. doordat de band warm(er) wordt wordt het zachter en verdwijnt het geluid. Tot de volgende dag, of als de band weer erg koud is.

 

 

Maar het verdwijnt al binnen na 1 km, is een band dan al warm.

 

 

Zaterdag gaat een vriend van mij (automonteur) er even na kijken als hij wat gevonden heeft laat ik het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb dat gevoel ook altijd bij het stuk tussen de tankstation bergh en bontebrug... denk altijd dat mijn banden daar trillen... Als je verder richting silvolde rijdt, heb ik nergens last meer van...

 

denk dat je tankstation ulft bedoelt, bergh zit in s,heerenberg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden