Ga naar inhoud
  • 0

Geschakelde Plus


Rietish aka JRJ

Vraag

Hallo iedereen,

 

Het volgende, ik heb mijn radio omgewisseld met een andere, maar heb te hard aan het kabeltje van de geschakelde plus getrokken.

 

Nu zit er helemaal geen stroom meer op het kabeltje,nu wil ik een nieuw kabeltje leggen maar waar moet ik deze vandaan halen?

 

Alvast bedankt

 

Gr.Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een vraagje nog. Is dit ook gelijk de geschakelde plus die op het contact werkt?

 

Want voorheen was het zo dat als ik mijn auto uitzette en de sleutel helemaal terug draaide dat de radio het nog deed,pas als ik de sleutel eruit haalde ging de radio uit.

 

En nu heb ik een kabel gelegd die echt op het contact werkt dus de auto moet op contact staan anders doet de radio het niet. Dus ik hoop dat die 75x ook zo werkt als voorheen. Ik hoor het wel.

 

Thanks Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat de radio blijft werken totdat je de sleutel eruit trekt is bij mij ook zo. Dat zal dus wel horen. Althans als hij gewoon op de ISO-stekker zit.

 

Maar een originele radio, en wellicht ook nog andere radio's, werken ook maximaal een uur zonder de sleutel er ook maar uberhaupt in te steken.

 

Wanneer je de plus van zo'n blokje af gaat tappen, moet je echt helemaal contact maken denk ik om de radio te laten werken.

 

Maar is de locatie van de breuk in je ISO-stekker niet ongeveer te achterhalen.

Dan kun je misschien terplekke een by-pass aanleggen met die blauwe klemmetjes die vroeger werden gebruikt om de trekhaak draden van de achterlichten af te tappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar is de locatie van de breuk in je ISO-stekker niet ongeveer te achterhalen.

 

Nee ik heb het kabeltje gevolgd tot een centimeter of 15 en daarna is het moeilijk. Daar vandaan had ik een nieuw kabeltje gelegd maar er was nog steeds geen stroom d'r op.

 

Dus ik hoop echt dat dit dezelfde aansluiting is als voorheen. Pas als ik het sleuteltje eruit haal dat dan pas de radio uitgaat.

 

Alvast bedankt

 

Gr.Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Dus ik hoop echt dat dit dezelfde aansluiting is als voorheen. Pas als ik het sleuteltje eruit haal dat dan pas de radio uitgaat.

 

Hoi ..Die geschakeld plus werkt niet als voorhen..

 

 

 

Je kunt ook het kapje van het stuur afhalen, en de contactpunten van het contactslot doormeten. 1 vandeze draden heeft 12V en schakelt pas uit als je de sleutel eruit trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt ook het kapje van het stuur afhalen, en de contactpunten van het contactslot doormeten. 1 vandeze draden heeft 12V en schakelt pas uit als je de sleutel eruit trekt.

 

ja dat is ook een optie maar ik zag geen draen lopen bij het contact misschien moet ik beter gaan kijken......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dankzij ReneR heb ik het één en ander kunnen uitzoeken.

Nog bedankt Rene!

 

De rode draad gaat van je radio naar de contact van de sleutel, maar hier zit ook geen stroom.

 

Daarvandaan gaat het rode kabeltje naar een thirteen fold auxiliary relay panel(under left side of dash). Dus het is linksonder de dash maar wat is dat andere is dat een zekering of een relais? En kan het zijn dat deze niet meer werkt?

 

Alvast bedankt

Gr.Rietish

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden