Ga naar inhoud
  • 0

spiegelverwarming defect


harrie1608

Vraag

Sinds kort is mijn spiegelverwarming defect van mijn 3BG passat.

Wat ik lees op het forum is dat ze kunnen doorbranden.

Wat raar is dat het gelijk om beide spiegels gaat.

Het lijkt er op dat ze geen spanning krijgen maar een zekering is niet te vinden.

Als ze doorgebrand zouden zijn is het toch raar dat ze allebei tegelijk stuk zijn ?

 

Als ze doorgebrand zijn is dit te repareren of niet ?

Zit ik dan gelijk aan nieuwe spiegels vast?

Ik vind het nl wel erg lastig dat het niet meer werkt.

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja en nee, je hebt ze er vrij makkelijk uit en je kunt ze ook "zo"terug klikken maar de helft van de glazen breken bij montern

tip: bevestigins nokjes/ring overvloedig in spiten met WD40 o.i.d. en het glas met een katoenen doek er in drukken zodat de druk overal even groot is

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijne besteld bij Winparts en ondertussen vervangen, stelde niks voor.

Trok hem er zo vanaf en draadjes ompluggen en spiegeglas er weer opklikken.

 

@Raphael

 

bij de beschrijving staat dat de rechter ook verwarmd is, en asferisch is met dat dodehoek stukje in de spiegel en deze vergroot het beeld naar achteren wat (als ik het goed heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zit er nog ergens een zekering hiervan of is het gewoon als ze het niet meer doen dat ze kapot zijn? Bij mij doen ze het ook beide niet meer..

 

Alleen als ze los van de achterruit verwarming werken hebben ze een eigen zekering. Ik heb zelf een 3B van eind 1997 en bij mij gaan ze gelijk met de achterruitverwarming. Dan zitten ze ook op die zekering volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mm bedankt dan zitten ze los er van, de achterruitverwarming werkt gewoon. dan zijn ze gewoon kapot denk ik .

 

Als ze los zitten dan staat het bij het knopje van de spiegelverstelling. Tussen de L en de R heb je dan een verwarmingsymbool. Als je 'm daar op zet worden de spiegels verwarmd. Omdat mensen 'm vaak daar op hebben laten staan zijn ze vaak doorgebrand. Bij mij werken ze helaas ook niet, dus denk ook dat ik nieuwe glaasjes moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden