Ga naar inhoud
  • 0

Indiglo tellerplaten&Alu ringen monteren


Dflector

Vraag

Hallo ,

 

op kort termijn ben ik van plan de indiglo tellerplaten te monteren samen met de aluminium dashboard ringen.

Nu vraag ik mij af hoe je de instrumentenpaneel los/uitelkaar haalt en of het klusje te doen is?

Aangezien het dashboard van een passat 3b(g),golf 4 en bora praktisch hetzelfde zijn zullen er hopelijk mensen weten/zijn die dit al eens hebben gedaan.

Natuurlijk ben ik een hobbyist maar heb liever meer info hierover voordat ik straks op verrasingen stuit... :roll:

 

Moet ik nog ergens op letten?

 

GroteFoto-DXBXSG7K.jpg

GroteFoto-SFHKHTQQ.jpg

Overdag

GroteFoto-KUJTTQSF.jpg

Nacht

GroteFoto-QSV7BH3Q.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In ieder geval handschoenen aantrekken (van die hele dunne/zachte of latex zonder poeder) om geen vlekken op de platen te krijgen. Die krijg je er straks niet meer af. Zorg dat alles netjes past en je niets forceert. Wijzer- en tellerplaten zijn zeer gevoelig! Ik weet het doordat ik vroeger veel met meetinstrumenten heb gedaan. So be carefull...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dashboarddeel onder de stuur weghalen

 

dan bovenkap van je stuurkolom

daar 2 torxen van de mantel uitschroeven, 2 aan onderzijde van mantel

 

dan 2 torxschroeven van de tacho zelf

 

 

sleutel uit kontakt houden

tacho naar voren halen, eerste de linkse stekker loshalen, tacho verder naar voren halen, kwartslag draaien en 2e stekker loshalen en zo krijg je tacho precies lang stuur

 

naaldjes van tacho kan je verwijderen door tegen de klok in te draaien en te trekken

dit met beleid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb even een vraagje ik heb in mijn 3B groene verlichting als ik z'n zetje zou kopen is het dan ook blauw/rood??? incl de tijd aanduiding en km stand???

 

je kunt vervangingsfolie kopen voor de 'raampjes' van de km stand, ik had in mijn golf III ook groene verlichting en met die folie ziet het er dan zo uit:

 

IMG_3037-1.jpg

 

ik zal eens in de archieven duiken om na te gaan waar ik dit besteld heb, ik geloof gewoon via MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let bij de aanschaf wel ff op de schaal indeling van de toerenteller en op die van je snelheids meter (max snelheid e.d.)

Ja inderdaad, er zijn verschillende modellen dus maak voor de duidelijkheid even een foto voordat je een setje besteld.

 

Helaas ben ik er vanwege tijdgebrek nog niet aan begonnen, hopelijk volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag eindelijk begonnen aan deze klus en heb de indiglo tellerplaten al in mijn instrumentenpaneel zitten.

Nu was ik van bezig met het loshalen van de doorzichtige platic vensterkap voor de aluringen maar krijg deze met geen mogelijkheid los, onderaan zitten wel 2 inkepingen maar heb helaas al 2 kleine barstjes veroorzaakt door het geklooi met een platte schroevendraaier en fohn :(

Hoe krijg je deze los van de kap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om de teller ringen te plaatsen moet je ze door het gat van de desbetreffende teller aanbrengen. Heel voorzichtig en dan moet t gaan.

Deze tip had ik gister ook van Darren gekregen en heb het nu voor elkaar maar toch bedankt hiervoor :)

 

Alles zit nu weer inelkaar en morgen even de inverter aansluiten op de lichtschakelaar en dan zou ie het moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden