Ga naar inhoud
  • 0

Krakend geluid bij sturen


Curly Joe

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

uitgaande van zijn beschrijving, lijkt het op wat ik hoor. Bij manouvreren hoor je (vooral bij koud weer) gekraak, geknak, tja give it a name. maar bij hogere snelheden niet.

Waarom niet draagarmen?

 

denk dat ik het maar eens ga opnemen als mp3 of zo, want volgens mij komt dit vaak voor en iedereen omschrijft het anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik heb ook een probleempje met het struur gebeuren.

Al heb ik er alleen last van als je langzaam rijd (stapvoets).

Het is een hoogpiepend geluid ik hoor het ook als ik stuur als de auto stil staat en dan helemaal tot het eind draai.

 

Iemand een idee? (of is het normaal)

 

grt martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zoasl ik al vermelde dus, vooral bij verlaagde wagens een veel voorkomend probleem

 

Ik heb geen verlaagde Passat. Dus ...

Verder vind ik in het boek van Haynes niets terug van een veerpootlager.

 

Sinds kort heb ik ook een tik (schokje) in het stuur als ik hard rem. Ook afkomstig van dit lager?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

Ik heb ook een probleempje met het struur gebeuren.

Al heb ik er alleen last van als je langzaam rijd (stapvoets).

Het is een hoogpiepend geluid ik hoor het ook als ik stuur als de auto stil staat en dan helemaal tot het eind draai.

 

Iemand een idee? (of is het normaal)

 

grt martijn

 

Wat Vdub zei..

Maar je hoeft je daar niet echt zorgen over te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben net nieuw op dit forum maar ik heb een soortgelijk probleem bij mijn passat 1.8 T uit 1998. Van de week in de garage geweest en daar bleek dat het de rubbers van de draagarmen zijn. Volgens de garage zou het ook niet te horen zijn als het regent en klopt bij mij ook. Is geen grote ingreep en tot op zekere hoogte ook niet zo erg, buiten het irritante geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Draagarmrubbers (kraken) kan alleen bij 3B(96-00) modellen, bij de 3BG is dat verholpen.

 

Wat betreft het vervangen van veerpootlagers is een kweste van veerpoot incl as eronderuit halen en met veerspanners de veer indrukken en dan de bout die het geheel vasthoud losdraaien en het rubber wat zeg maar onder die bout zit vervangen door een nieuwe en weer opbouwen. Een garage met het juiste gereedschap en kennis doet dit zeker binnen 1 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto is net terug van de dealer voor het vervangen van 2 armen.

1 x Draagarm + 1 x Geleidearm + 1 x stuurstang + 1 x koppstange en nog wat schroeven en bouten was incl. monteren bijna 713,-

1 arm had ik al eens vervangen... dus zou er nog maar 1 oude arm onder moeten zitten (rechts voor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zal het deze week trachten op te nemen en als wavje of zo te posten. Want dat maakt het stukken eenvoudiger om te weten waar het nou precies over gaat.

 

Mijn vermoeden is dat van mijn 3B de draagarmdingessen (die rubber rondjes met een bout er in) kraken (de siliconen oplossing van een paar dagen kan dus helpen) maar dat daarnaast de aandrijfassen op de een of andere manier versleten zijn waardoor het accellereren niet vloeiend gaat maar wat 'wiebelig' .

 

ben dus aardig problemen aan het opsparen om dat straks in 1 keer allemaal op te (laten) lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden