Marcel van Es Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Hoi Ik heb een vraag omtrend de passat. Iedere keer als de wagen stil heeft gestaan voor 1 of 2 weken staat de accu leeg. Donderdag terug gekomen van 2 weken Rhodos maar passat start weer niet. Weet iemand hoe dit kan gebeuren, de accu is vrij nieuw. Het enige wat er aan staat is het alarm. Accu is afgesloten je kan hem niet bijvullen en lekken lijkt me sterk kan wel maar hoe zou je daar zo 1 2 3 achter kunnen komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rootical Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Kan een aantal oorzaken hebben: - Lekspanning (even een ampére tang aan je eindkabel naar de accu toe hangen en check of die mss teveel ampéres in de "standby" afneemt). - Defecte dynamo (je vraagt van de accu maar er komt te weinig of helemaal niets in) - Accu zelf defect, denk aan Celsluiting etc. of mss wel een accu die te lang bij een leverancier heeft gestaan, oftwel al half gesulfateerd. Als je de accu een week of twee laat staan en volledige lading heeft gehad zal die ong. 12.70 volt rustspanning moeten hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Marcel, jij hebt toch zo'n systeem ingebouwd waarmee je je auto op afstand kunt starten? Is dat niet de boosdoener? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel van Es Geplaatst 18 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Marcel, jij hebt toch zo'n systeem ingebouwd waarmee je je auto op afstand kunt starten? Is dat niet de boosdoener? Hoi Arjan Het op afstand starten zat er al in toen ik de auto kocht, denk niet dat het daar mee te maken heeft. Accu zit er nieuw in sinds vorig jaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel van Es Geplaatst 18 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Kan een aantal oorzaken hebben: - Lekspanning (even een ampére tang aan je eindkabel naar de accu toe hangen en check of die mss teveel ampéres in de "standby" afneemt). ( Dit zo ik nog even kunnen na laten kijken, miss dat dit de boosdoener is) - Defecte dynamo (je vraagt van de accu maar er komt te weinig of helemaal niets in) dan moet het accu lampje blijven branden tijdens de rit. ( dus deze is het niet) - Accu zelf defect, denk aan Celsluiting etc. of mss wel een accu die te lang bij een leverancier heeft gestaan, oftwel al half gesulfateerd. ( nee accu was vol ook bij leverancier vorig jaar. Als je de accu een week of twee laat staan en volledige lading heeft gehad zal die ong. 12.70 volt rustspanning moeten hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 W E Geplaatst 18 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Niks vervelender dan af en toe een lege accu! Als het geen defecte dynamo en geen defecte accu is zou ik een ampèremeter aansluiten op de accu en één voor één de zekeringen lostrekken tot je ziet dat de lekspanning weg is. Dan weet je tenminste in welke 'groep' je het zoeken moet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel van Es Geplaatst 18 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 oktober, 2010 Niks vervelender dan af en toe een lege accu! Als het geen defecte dynamo en geen defecte accu is zou ik een ampèremeter aansluiten op de accu en één voor één de zekeringen lostrekken tot je ziet dat de lekspanning weg is. Dan weet je tenminste in welke 'groep' je het zoeken moet. Bedankt Zal het eens voor leggen bij de monteur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 FredRaket Geplaatst 19 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 oktober, 2010 Meer rijden! Je hebt een Passat toch niet om hem 2 weken te laten staan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 oktober, 2010 dan gaat zn bak kapot als ie er mee rijdt.. en hij mocht van de transmissiespecialist niet meer terugkomen binnen een jaar omdat ie al 5x voor garantie terug geweest is met elke keer een kapotte bak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 20 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2010 ik zou dit euvel wel even goed onderzoeken was toch al je 2e accu binnen korte tijd Marcel ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel van Es Geplaatst 31 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2010 dan gaat zn bak kapot als ie er mee rijdt.. en hij mocht van de transmissiespecialist niet meer terugkomen binnen een jaar omdat ie al 5x voor garantie terug geweest is met elke keer een kapotte bak Toch even afkloppen Matthijs heb nu zonder problemen weer 22000 km gereden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel van Es Geplaatst 31 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2010 ik zou dit euvel wel even goed onderzoeken was toch al je 2e accu binnen korte tijd Marcel ? Ga ik ook doen moet binnenkort toch even mijn winter banden laten monteren kan die hier gelijk even naar kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 harold07 Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 hoi ik heb mn vr5 gekocht toen die al 1,5 jr heel weinig reed en vorige eigenaar heeft er in die tijd 2x n nieuwe accu in gezet.. toen ik m rijklaar achtte(lees deutsche autobahn) heb ik n tijdje best wel wat mooie km gereden en alle (stuk of 6) electrische storingen zijn alle verdwenen... eind sept. en okt. voor werk veel zware ritten moeten maken, volle aanhangers en volle auto heb ik toch maar met mn ouwe mazda diesel gedaan want mn vr5 is ooit fabriek-af verlaagd met sportonderstel bij d dealer vertrokken en vorige eigenaar heeft er zonder nadenken 18 inch onder gezet (wielkasten helemaal naar god, banden kapot gesneden tegen de metalen rand van de kast) vlak voor compleet vervangen van de zooi stuurt bridgestoneRIJSwijk me naar lynx cardesign in berkel heb die gozer daar met n fohn (en zn linkerhand t plaatwerk staan temperaturen, hahaha) in dacht 2uur die kasten zover uit gewalst dat ik nu NIEUW18inch rubber eronder heb gezet want loopt als n trein zelfs over die slachtingsdrempels in oude binnenstad oooooooja accu?!? sorry, ben nooit vol van n auto geweest maar tegenwoordig... ik denk in periode van 6 weken te weinig gereden, steeds merkbaar moeilijker starten, tot t op was en ik handmatig al mn deurknoppies moest druksluiten... na uurtje of 8 googlen en op vr5clubsite gebladert, besloten om n juist ouderwetse acculader te kopen en ik ben absoluut a-techn. en aa-electro technisch maar mn vr5 heeft n startaccu die 13.7 of9 moest laten zien, t was n 50 of 60 ampere accu of zoiets maar de truc was om met druppelladen max.10 procent van de accuvermogen m langzaam (ja 18 uur duurde t) op t laden.. die snelle laders zijn snel maar daar ben je alleen maar verder van huis want t is n kort uitstel van n nieuwe accu. toevallig net 3 weken ziek geweest en nie lekker enzz.enz. maar 2 x boodschappen wezen doen in klein maandje dus leeg zou die moeten zijn want er is n hoop electr. wat bezig blijft, alarm en nav. en carkit en vergr. en nog n berg geloof ik... gister startte die binnen de sec. van sleutell tot stationaire!! net zo als dat die starttte toen ik m opgeladen erin zette.. acculader was 29,99 euro aanbieding hornbach en merkloos en loodzwaar en kan nie snelladen, en helemaal nie ontladen en snelladen want dat was ook nie goed geloof ik en nog iets als accu thuis binnen n staat t laden, duurt langer dan ik dacht, laat je motorklep nie op n kier open staan want ik dacht nog; sta ik dalijk avondlaat te knallen met die kap, laat ik mn motorkap net nie in slot, kan ik m er zo weer in zetten... nachtje voorbij, dag ook al voorbij kom ik met mn volle accu vingertje eronder, klep open,... ruim 20cm hoog/diep water .. had t 's nachts licht gemiezerd (straat en auto was droog van buitenof net iets meer) maar dat stroomt allemaal netjes naar daar waar de accu weeer terug moest... BOERElul.. zo ik zeg t zelf maar hoeft niemand t meer t doen en truc met de cent. vergren deling heb ikm van de v r5site genomen, na 1e elec.stroom dan bijrijdersdeur dicht, seconde doordraaien in slotstand en dan weer?!? nouja , blij dat ik t orig. boekjhe en papieren en codes enz. bij de auto kreeg anders stond die nu noig voor d deur.. hoop water pas daar in dat vakje trouwens, en tot nu niets kwalijks aan overgehouden ( rondom gekeken is de hoogste kmstand zo rond de 3 ton? als ik nu n vr5 motor wil vervangen?? of zelfs na vr5 n vr6?ruilmotor? of praat ik nu onzin? denk vraag t maar want mn aauto is nu binnen- en buiten mooier en luxer dan de gemiddelde automobiel en ik wil m toch wel ff houden want om rare reden is mn dochter van 2 alleen in die vr5 nooit autoziek en in n Fmondeo VolvoV70 toyotaStarlet MAZdaDieselFSierra komt t met golven (laatst zelfs de voorruit gehaald vanaf de acherbank) ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R-line Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Op het forum staat ook ergens een stukje over het leeg trekken van de accu door een RNS 510/310 navigatiesysteem. Dit zo mogelijk zijn als je niet de goede canbus module in de wagen hebt. Heb je misschien kortgeleden iets dergelijks ingebouwd? Topic; viewtopic.php?f=111&t=36892&p=395287&hilit=accu+leeg+rns#p395287 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Op het forum staat ook ergens een stukje over het leeg trekken van de accu door een RNS 510/310 navigatiesysteem.Dit zo mogelijk zijn als je niet de goede canbus module in de wagen hebt. Heb je misschien kortgeleden iets dergelijks ingebouwd? Het was denk ik heel erg vroeg voor jouw doen denk ik want een 3C heeft nog steeds geen VR5 motor Mijn accu heeft ook geleden door hem 5mnd niet te gebruiken en staat nu binnen 4dgn leeg.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R-line Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Op het forum staat ook ergens een stukje over het leeg trekken van de accu door een RNS 510/310 navigatiesysteem.Dit zo mogelijk zijn als je niet de goede canbus module in de wagen hebt. Heb je misschien kortgeleden iets dergelijks ingebouwd? Het was denk ik heel erg vroeg voor jouw doen denk ik want een 3C heeft nog steeds geen VR5 motor Mijn accu heeft ook geleden door hem 5mnd niet te gebruiken en staat nu binnen 4dgn leeg.. Heeft Marcel een VR5 motor dan???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 nee, een 3BG 130pk tdi maar gezien het verhaal boven je post. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Marcel van Es
Hoi
Ik heb een vraag omtrend de passat. Iedere keer als de wagen stil heeft gestaan voor 1 of 2 weken staat de accu leeg.
Donderdag terug gekomen van 2 weken Rhodos maar passat start weer niet.
Weet iemand hoe dit kan gebeuren, de accu is vrij nieuw.
Het enige wat er aan staat is het alarm.
Accu is afgesloten je kan hem niet bijvullen en lekken lijkt me sterk kan wel maar hoe zou je daar zo 1 2 3 achter kunnen komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten