Ga naar inhoud

  • 0

Benzine/ Diesel vermogen.


volkswagen105pk

Vraag

Beste Vwers,

 

Ik krijg steeds meer interesse in benzine, ik heb een passatje (diesel) met weinig vermogen, nou zit ik eraan te denken om een Benzine te halen, wel heb ik begrepen dat een benzine minder Kilometers mee gaat maar die is dan ook wel sneller?

Wat ik heb begrepen over benzine is, dat een benzine motor lichter dan een diesel is maar ik hoor vaak mensen zeggen dat een diesel met 120 pk even snel is als een benzine met 140pk, en dit begrijp ik dus niet, met optrekken is benzine dan wel sneller maar qua topsnelheid niet ofzo?, dit begrijp ik dus niet en d8 jullie helpen me verder,

 

ok dan begrijp ik ook niet waarom de snelle VW bakken zoals de r34 alleen benzine zijn, als een benzine dan 300pk heeft en je maakt een diesel met 300pk dan zou die diesel toch sneller zijn, dus waarom zijn er dan geen 3.6 v6 motoren van diesel of is het niet mogelijk om een diesel motor te maken met veel pks en grotere inhoud.

 

Als iemand me dit is zou kunnen uitleggen zou ik het erg op prijs stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Prijsverschil tussen benzine en diesel is momenteel ca 30 cent per liter

dat was ca 2 jaar geleden rond de 20 cent dus is het momenteel best wel rendabel om diesel te rijden

en als je rond het omslag punt zit maakt 't niet zoveel uit dus kun je rustig blijven tokkelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier is mijn berekening die ik 1 á 2 maanden geleden heb gemaakt..;) Ik had eerst namelijk een Opel Corsa....hahahaha

 

Kilometer kosten berekening

Kilometers / maand 2000

Kilometers / jaar 24000

 

 

Auto - Verbruik - totaal ltr - € per ltr - Totaal brandstof - per mnd - Belasting - Belasting per jaar - TOTAAL - (per maand)

 

Opel Corsa - 1 op 15 - 1.600ltr - € 1,51 - € 2.416,00 - € 201,33 - € 60,00 - € 240,00 - € 2.565,00 - € 221,43

Passat TDi - 1 op 18 - 1.333ltr - € 1,21 - € 1.600,00 - € 133,33 - € 366,00 - € 1464,00 - € 3.064,00 - € 255,33

 

Maar het is natuurlijk genomen met een 'lichte' bezine auto die niet veel verbruikt. Ook is de afschrijving niet meegenomen.....

Natuurlijk ook verschil per provincie ... hehehe

 

 

Een bezine Passat verbruikt namelijk makkelijk 1 op 10 en dat praat je al snel overtotaal per jaar € 360,00 per maand aan kosten en ligt het omslag punt met deze berekening op zo een 9050 kilometer per jaar...

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden