Ga naar inhoud
  • 0

2.8 v6 3b laten chippen


patokkie

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
welkom... Volgens mij heeft het weinig nut.

 

Dat is maar wat je ervan verwacht natuurlijk.

Als je +30 pk wilt gaat dat niet lukken..............maar een optimalisering kan wel degelijk een fijner motorgedrag opleveren en een paar pk'jes en Nm'tjes meer, maar met meer de nadruk op een mooiere motorloop.

Neem eens contact op met Hartog Tuning in alkmaar, die heeft software ge(her)schreven voor de C5 A6 2.8 V6 als ik me niet vergis.

Mischien is die ook geschikt voor jouw blok, is tenslotte VAG.

Eigenaren die dit hebben laten doen waren er zeer content mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb de mijne ook laten chippen, idd het zijn geen wonderen.

als je verwacht dat je een beestachtig verschil hoopt te merken moet ik je helaas teleurstellen.

 

maar het fijne is dat ie onderin vlotter op toeren kom, en tijdens het overschakelen pakt ie het een stuk beter op.

 

ga je voor de extra pk's? dan zeg ik nee, maar voor idd een mooiere en lekkerdere motorloop dan zeg ik ja!! :D

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je echt wat extra vermogen uit je V6 wilt halen zou ik eens beginnen met 276 graden Schrick nokkenassen te monteren, je kop te laten bewerken en optimaal vlakken. Als je dat gedaan hebt krijg je al een goede 30 PK erbij. Indien je het inlaattraject bewerkt, een spaghetti-spruitstuk monteert en je katalysator vervangt door een sportversie krijg je er nog een goede 20 PK erbij. Motorblok compleet laten uitbalanceren en dan een chip op maat. Dan krijg je een vermogenswinst waar je mee thuis kan komen. Maar als je dat allemaal wil doen mag je je portemonnee opentrekken.

 

Zonder al die aanpassingen een andere chip? niet het geld waard vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen bedankt voor de reactie's

 

 

ik heb jullie berichten gelezen. Een volledige motor tuning was ik niet van plan maar

om een lekker lopende motor te hebben vooral onderin :D moet hij wat meer hebben

Ik wil de chip op maat laten maken.wat ik uit de berichten begrijp heb ik daar meer aan

 

 

ps wanneer is de meeting ben er nog nooit geweest alvast thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
chip op maat is voor elk blok weer anders. Als de software al geschreven is dan kan het misschien zo een aantal PK schelen bij een andere auto met hetzelfde blok.

 

Inderdaad, maar deze software is door Pedro zelf geschreven en kan voor je op maat kietelen, finetunen of hoe je het noemen wil. Dat is het voordeel van een tuner die z'n eigen chipware schrijft ipv een chip prakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden