Ga naar inhoud

Politie kiest voor Volkswagen


Joepke

Aanbevolen berichten

Nu maar hopen dat daar ook al die 510's uit worden gejat, worden ze daar mss ook es wat waakzamer op...:lol:

 

Neem van mij aan, die komen er niet in hoor!!!

 

Waarom niet? zijn ze bang dat ze dan de hele dag dvd zitten te kijken? :angel:

Tijd hebben ze er toch niet voor, en wel makkelijk met die navi.

 

of hebben jullie ook een deal met een navi boer.. :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

worden allemaal bluemotion, dan besparen ze op de brandstof.. nee, ik denk dat een 2 merken beleid goedkoper is dan dit.

 

Bij de polite blijven ze meerdere automerken rijden:

Onopvallende politievoertuigen, auto's van arrestatieteams, de zogeheten 'specials', kunnen nog wel van een ander merk zijn. Hiervoor loopt de aanbesteding nog.

 

Laten we dan in godsnaam hopen dat ze daar echte auto'svoor nemen he? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Touareg wordt nu ook al gebruikt door politiekorpsen aan het strand en in bosrijke gebieden.

 

De Touareg wordt inderdaad al gebruikt maar meer voor bijzondere opdrachten.

Ze zijn extra gepantserd en worden veel door Haaglanden gebruikt rondom het Binnenhof.

Op het strand rijden ze veel met een Outlander.

 

Wij (korps Twente) zijn vorig jaar al over gegaan van (SL)Opel naar VW en ik dacht toen Yes!!!

Helaas het werd een Touran. Op zich geen slechte auto maar na onze veranderingen blijft er van de auto niets over.

Aangezien deze vrij hoog is (voor onze oude collega's die makkelijk in en uit moeten kunnen stappen) is de auto zeer gevoelig voor het overhellen. Tevens word de auto voorzien van bepantsering en een achterlijke metalen kist vol met onnodig gereedschap zodat de balans van de auto totaal weg is. De auto is enorm onderstuurd geworden en glijdt echt over de weg. Met gevaarlijke situaties tot gevolg!!! Ik had echt met ziel en zaligheid gehoopt op een 140 of 170 pk Passat zoals onze oosterburen wel die verstandige keus gemaakt hebben. In combinatie met een DSG bak een prima keuze.

Maar helaas worden dit soort beslissingen binnen onze organisatie altijd genomen door lui die er zelf nooit inzitten en zitten wij opgescheept met die Touran.

 

Hopelijk wordt de vervanging van de Touran wel een Passat!!!

 

Een ieder krijgt wat die toekomt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Touareg wordt inderdaad al gebruikt maar meer voor bijzondere opdrachten.

Ze zijn extra gepantserd en worden veel door Haaglanden gebruikt rondom het Binnenhof.

Op het strand rijden ze veel met een Outlander.

 

Hopelijk wordt de vervanging van de Touran wel een Passat!!!

 

Een ieder krijgt wat die toekomt!!!

worden allemaal bluemotion, dan besparen ze op de brandstof.. nee, ik denk dat een 2 merken beleid goedkoper is dan dit.

 

Bij de polite blijven ze meerdere automerken rijden:

Onopvallende politievoertuigen, auto's van arrestatieteams, de zogeheten 'specials', kunnen nog wel van een ander merk zijn. Hiervoor loopt de aanbesteding nog.

 

Laten we dan in godsnaam hopen dat ze daar echte auto'svoor nemen he? :blink:

Fuck toch op, stelletje imbecilen. mijn god een forum met rangen!!!!! hahaha, te zot voor worden. Het zal wel aan de bedenker van het merk liggen.

 

Ook welkom. Ik denk niet dat dit de manier is om je als nieuweling op een forum te gedragen. Let op je woorden en ga niet direct de meest lompe scheldwoorden gebruiken.

Bij deze is dit een officiële waarschuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we dan in godsnaam hopen dat ze daar echte auto'svoor nemen he? :blink:

Fuck toch op, stelletje imbecilen. mijn god een forum met rangen!!!!! hahaha, te zot voor worden. Het zal wel aan de bedenker van het merk liggen.

 

Ook welkom. Ik denk niet dat dit de manier is om je als nieuweling op een forum te gedragen. Let op je woorden en ga niet direct de meest lompe scheldwoorden gebruiken.

Bij deze is dit een officiële waarschuwing.

 

Jawoll!!!!!! herr stormbahn furher. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, een goed forum is oa een goed forum omdat er goed (en snel) gemod wordt!

 

On-Topic: MB zou toch ook alle types kunnen leveren van bus tot station? En @RNS510: op wegmisbruikers zie ik regelmatig politie golf en passats met MFD2 waar het scherm gebruikt wordt voor de video beelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, een goed forum is oa een goed forum omdat er goed (en snel) gemod wordt!

 

On-Topic: MB zou toch ook alle types kunnen leveren van bus tot station? En @RNS510: op wegmisbruikers zie ik regelmatig politie golf en passats met MFD2 waar het scherm gebruikt wordt voor de video beelden.

 

 

e.e.a. wordt ook gebaseerd op kofferruimte etc.. Mercedes heeft eigenlijk geen kleine auto's, tevens is de C-klasse net iets te duur is tov een Passat Limo 105pk tdi handgeschakeld een 180cdi Benz zit 8000 euro verschil ten nadele van de Benz

 

Een Golf-versie van een Benz is er eigenlijk niet, de A en B-klasse zitten beide in een ander segment. De Touran-tegenhanger heeft MB ook (al) niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en kunnen we het gewoon weer even on topic houden over het feit dat vw voor de politie gekozen heeft.

 

?huh? Sinds wanneer kiest het merk voor de klant?!? De politie heeft gekozen voor VW...:lol:. Specials zal wel Audi worden...Iemand in mijn omgeving werkt in de recherche-hoek en rijdt de meest tropische blikken...Moet ik altijd weer denken aan het moment dat de KLPD in het Noorden van het land nog een tijd met de snelste Dodge Viper reed. Was overigens in een tijd dat ik nog een bos met haar had...:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en kunnen we het gewoon weer even on topic houden over het feit dat vw voor de politie gekozen heeft.

 

?huh? Sinds wanneer kiest het merk voor de klant?!? De politie heeft gekozen voor VW...:lol:. Specials zal wel Audi worden...Iemand in mijn omgeving werkt in de recherche-hoek en rijdt de meest tropische blikken...Moet ik altijd weer denken aan het moment dat de KLPD in het Noorden van het land nog een tijd met de snelste Dodge Viper reed. Was overigens in een tijd dat ik nog een bos met haar had...:mrgreen:

 

ach klonk ook wel leuk(vw kiest voor politie :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt in zo'n geval een aanbesteding uit gegeven waar autofabrikanten zich voor kunnen inschrijven

Feitelijk kan ieder merk hier dus aan mee doen. Er word door de politie een lijst opgegeven met eisen

waar het voertuig aan moet voldoen. Er blijven dan meestal een 3 tot 5 merken over die verschillende

modellen aanbieden. Er gaat dan een testteam van collega's rijden met de verschillende voertuigen,

er word gekeken naar het kostenplaatje en de dealer bereikbaarheid en mate van service.

Dit alles bij elkaar geeft een uitslag.

 

'Vroeger' was het zo dat ieder korps zijn eigen aanbesteding deed en kon het kon zijn dat je op de grens van 2 korpsen

2 verschillende merken auto's kon zien rijden. Nu is de politie over gegaan op zogenaamde verzorgregio's.

Mijn korps valt onder Noord-Oost Nederland, dit zijn 9 politieregio's, die samen de aanbesteding doen.

Het aantal te bestellen auto's is dan hoger waardoor je ook weer meer kunt afdwingen qua prijs en dergelijke.

 

Nu wil men kennelijk landelijk zo'n aanbesteding wegzetten en men heeft het er dus over dat VW als winnaar

uit de bus is gekomen. Officieel is dat echter nog niet.

 

Ik ben zoals al eerder gezegd erg tevreden met de keuze van VW maar hoop dat onze volgende dienstauto

een passat variant zal zijn icm een DSG bak ipv die gare Touran waar we nu in glijden, excuses rijden..... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden