Ga naar inhoud
  • 0

Powerbox.


Hotwheels TDI

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het nadeel van de powerboxen is, is dat er:

 

1. veel nep-boxen zijn, daar zit een weerstand in die alleen brandstofinspuiting verhoogd

2. bij sommige boxen niks kan instellen

3. bij sommige boxen wel wat kunt instellen alleen je weet niet wat de juiste standen zijn.

 

4. een gewone echte chiptuning veel beter/duurzamer is(en duurder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er zelf niet zo veel verstand van... maar een gemiddelde chip tuning loopt toch al snel in de enkele honderden euries...

Dan zeggen er een paar enge niet nader te omschrijven stemmetjes in mijn hoofd....

"Die elcheapo powerboxen voor onder de 250,- kan niet veel zijn!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn powerbox doet het nog steeds goed. Ik rijdt er nu al ongeveer 35000 plezierige kilometers met de box. Als je een toegangbare MAPsensor hebt dan kun je ook de turbodruk met deze box verhogen. Hierdoor is er weinig roet uitstoot waarneembaar. Mijn 90PK is nu 120Pk met 285Nm. Kijk anders ook even op mijn site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn powerbox doet het nog steeds goed. Ik rijdt er nu al ongeveer 35000 plezierige kilometers met de box. Als je een toegangbare MAPsensor hebt dan kun je ook de turbodruk met deze box verhogen. Hierdoor is er weinig roet uitstoot waarneembaar. Mijn 90PK is nu 120Pk met 285Nm. Kijk anders ook even op mijn site.

 

???? heb jij sinds 11 augustus jl 35000km gereden tering, of dat is onmuunug veel of het klopt niet!! :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn powerbox doet het nog steeds goed. Ik rijdt er nu al ongeveer 35000 plezierige kilometers met de box. Als je een toegangbare MAPsensor hebt dan kun je ook de turbodruk met deze box verhogen. Hierdoor is er weinig roet uitstoot waarneembaar. Mijn 90PK is nu 120Pk met 285Nm. Kijk anders ook even op mijn site.

 

en op je site schrijf je waarschijnlijk 120pk en 280 nm, hier schrijf je: 120 pk en 285nm ik vind dat nogal ruim genomen allemaal :!::!:

 

wat is het nou precies, je verkoopt het toch, dan moet je er ook feiten over kunnen geven, en niet iets van "waarschijnlijk 120pk"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rij al 100.000km met een box. Is er een met een LMM/gaspedaal aansluiting en potmeter voor de afstelling. Werkt nog steeds goed. Alleen boven de 3500 tpm komt er wat roet.

 

Mijn auto is een VP motor bij een PD (zoals die van de topic starter) motor kun je alleen maar chippen, de power boxen voor de pd zijn meestal een weerstand of je moet een echte kopen en die kosten dan weer 500-700 euro.

 

Box fabrikant: http://www.steinbauer.cc/

 

Groet WS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat hij in ieder geval oplevert is 115Pk en 265Nm. Dit is gemeten op de rollerbank. Tentijde van die meting stond de pomptiming niet optimaal en was de weerstandswaarde 10ohm hoger dan dat ik nu heb. Nadat ik de pomptiming en de weerstandswaarde geoptimaliseerd heb, trok hij nog beter. Daarom ga ik ervan uit dat hij minimaal 120Pk 280Nm moet hebben. Tevreden klanten en zelfbouwers halen dezelfde waarden op de bank. Zodra ik weer een kans krijg zal ik de box wel testen. Tot die tijd 115Pk 265Nm gemeten. Oké :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okay heren ik vind de discussies wel okay als we maar vrienden blijven he,lol.

Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk te leren van ieders ervaringen voordat ik zoveel centjes uit ga geven.

En ik ben natuurlijk benieuwd naar alles op het moment.

Er stond nl een powerbox op MP en het zou in alles 20% schelen ja dat is dan niet duur maar is het dan ook wel wat en veel erger kan zoiets nog meer schade aanrichten?

 

Stay cool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik kom net terug van bij IDE GEnt, zijn gekend voor dit soort zaken.

 

zij bevelen powerbox aan.

mijn 90pk zou stijgen naar 110 pk,

koppel zou stijgen van 200 naar 240

verbruik zou dalen

volgens hen niet schadelijk voor motor etc

 

kost: 470 euro

 

Ik denk dat je dan beter naar JD kunt rijden want voor 490 heb je minimaal 120pk en 265nm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn powerbox doet het nog steeds goed. Ik rijdt er nu al ongeveer 35000 plezierige kilometers met de box. Als je een toegangbare MAPsensor hebt dan kun je ook de turbodruk met deze box verhogen. Hierdoor is er weinig roet uitstoot waarneembaar. Mijn 90PK is nu 120Pk met 285Nm. Kijk anders ook even op mijn site.

 

en op je site schrijf je waarschijnlijk 120pk en 280 nm, hier schrijf je: 120 pk en 285nm ik vind dat nogal ruim genomen allemaal :!::!:

 

wat is het nou precies, je verkoopt het toch, dan moet je er ook feiten over kunnen geven, en niet iets van "waarschijnlijk 120pk"

 

Op de andere TDI Site staat zijn vermogensuitdraai met de powerbox:

112Pk en 265NM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn zoveel verschillende powerboxen. Je kunt de vermogens uitdraaien niet met elkaar vergelijken. Als je de box helemaal open schroeft dan haal je misscien nog wel betere waarden, maar dan overleeft je motor het nieuwe jaar niet.....

 

Laat ik het zo zeggen: voor 100euro kun je eens een PB proberen. Bevalt die niet of wil je wat anders dan zet je em op marktplaats. Voor 400 euro heb je een chip en die kun je niet zo 1-2-3 verwijderen. Zeker als je je auto wilt verkopen kan het potentiele kopers afschrikken. Ik bouw mijn auto zo weer om naar orgineel en daar zie ik mijn winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden