Ga naar inhoud
  • 0

1.8 T met tiptronic loopt in D stand slecht stationair


rovama

Vraag

Ik rij een 1.8 TURBO TIPTRONIC uit 2000 met inmiddels 140.000 op de teller. Vorig jaar liep hij slecht stationair. (veel hoog/laag) Gasklep laten reinigen en de problemen zijn maanden weggeweest. Inmiddels heb ik ook de distributieriem prefentief laten vervangen. Thans loopt het benzineverbruik op tot 1:7 gemiddeld (stad en snelweg en ik rij echt als een bejaarde) Wanneer ik in D voor een stoplicht o.i.d sta gaat de auto helemaal trillen. Het lijkt wel een diesel. Zet ik de auto uit de D stand in N dan loopt hij goed stationair. Ik dacht eerst aan een losse of kapotte slang die valse lucht aantrekt maar zoals ik al zei loopt de auto in N netjes stationar. Hij is uitgelezen door VW en er komen geen foutcode's uit. De monteur zei aan de gasklep te denken. Een ander opperde een fijnere luchtfilter? Ik ben dankbaar voor iedere mogelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kijk of zoek even op schakelen automaat tip. iemand had het er over dat versnellingsbakolie vervangen meer goed kan doen dan menigeen denkt.

 

Want het wijst toch wel behoorlijk richting de bak die de motor tegenhoudt/te veel weerstand heeft.

 

Electronica kan vast ook wel, maar mechanisch lijkt me logischer.

 

ik rij 1 op 12,5 gemiddeld met een handbak (en ik rij dóór) 1:10 in de stad en 1:heel weinig in Duitsland (maar wel 1 rit op véél smiles! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook problemen bij het opschakelen?

Gaat dit lekker soepel, of voelt het 'hakkerig' aan?

 

Ik zou in ieder geval de olie eens laten nakijken en/of vervangen als dit nooit gedaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb vorig jaar de olie laten vervangen bij ATS in Rijswijk. Alleen olie maar geen filters. Ze zeiden toen dat ze er moeilijk bij kunnen komen. Ik heb nadien geen echte verbetering bemerkt. Als iemand een adres heeft met serieuze VW bak kennis .........graag.

 

Als je in je profiel even jouw omgeving of plaatsnaam invult kunnen we gerichter antwoord geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb vorig jaar de olie laten vervangen bij ATS in Rijswijk. Alleen olie maar geen filters. Ze zeiden toen dat ze er moeilijk bij kunnen komen. Ik heb nadien geen echte verbetering bemerkt. Als iemand een adres heeft met serieuze VW bak kennis .........graag.

 

Alleen olie verversen heeft geen zin. Dan gaat er maar 3 liter schone olie op ruim 9 liter vergane olie. Het filter moet vervangen en dan loopt er gelijk 6 liter uit.

 

Erg vreemd dat ze bij ATS zeiden dat ze er niet bij kunnen :o . We hebben dezelfde automaat en bij mijn auto heeft ATS wel twee keer de olie en het filter vervangen. Ik zou ze daar eens mee confronteren.

 

Je kunt ook naar (TDI-)Jos in Uffelte (bij Meppel) gaan. Hij werkt erg nauwkeurig en doet ook tiptronic onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het opschakelen gaat bijna altijd prima. Alleen als het gaspedaal wordt ingedrukt, tegen de kick down aan, wil de bak wel eens een schok geven. Mijn vrienden zeggen dat ik te kritisch ben en me er geen zorgen over moet maken. Als ik echter in een andere VW rij met tiptronic merk ik een duidelijk verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het opschakelen gaat bijna altijd prima. Alleen als het gaspedaal wordt ingedrukt, tegen de kick down aan, wil de bak wel eens een schok geven.

 

Na 10 minuten autorijden is de olietemp in de bak meer dan 100 graden. Als ze vervolgens gelijk 3 liter bijvullen dan is de olie temp nog steeds ruim boven de toegestane afvultemp. van 40 graden. Het gevolg is dat er te weinig olie in de bak zit met schokken tot gevolg. Om het goed te doen moet de tiptronic een uur of 3 afkoelen.

 

Mijn vrienden zeggen dat ik te kritisch ben en me er geen zorgen over moet maken. Als ik echter in een andere VW rij met tiptronic merk ik een duidelijk verschil.

 

Vooral in jezelf geloven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn vrienden zeggen dat ik te kritisch ben en me er geen zorgen over moet maken. Als ik echter in een andere VW rij met tiptronic merk ik een duidelijk verschil.

 

dat heb ik met kraakjes, rammeltjes en rommel in de auto.

 

Maar ja, zij zijn dan ook dieselrijders, dus dan worden die rammeltjes en kraakjes wel overstemd.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist als je kritisch bent (het liefhebbers gevoel) zal je auto in betere conditie zijn dan als je het niet bent.

 

Ik heb liever wat meer onderhoud, dan een bakrevisie voor een TT5!

Dit gaat je zo een 2500euri kosten alssie stuk is...

 

Ik ben ook kritisch, dus de 26e gaat de bakolie en filter vervangen worden, en wordt de olie uit het differentieel achter vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden