Ga naar inhoud

rovama

Members
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over rovama

rovama's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik rij nu anderhalf jaar de genoemde combinatie en nu pas heb ik het gevoel dat het "goed" is. In het begin wat problemen gehad met het "kruipen" in de D stand van de tiptronic. Inmiddels de bakolie tweemaal laten verversen en de LLM. De auto is aanmerkelijk rustiger geworden. De bak kan de felle motor makkelijk aan. Mijn vriend Tomaat85 heeft de V6 versie met TT. De eerlijkheid gebied te zeggen dat dat voor mij de ideale combi blijft.
  2. Heren, dames ook, Ik heb, nadat ik gek werd van de mededeling dat ik over 3000 een servicebeurt moet laten uitvoeren, de service interval eruit gehaald. Ik heb dit gedaan door de rechterknop van de KM teller ingedrukt te houden vervolgens contact maken en daarne de linkerknop naar rechts draaien. Als de temperatuur bv onder de 3 grade kwam hoorde ik voorheen een geluidssignaal een ging er het e.e.a. knipperen. Dit lijkt nu ook weg te zijn. Ik vraag me af of ik niet de hele boordcomputer heb uitgezet. Iemand enige ervaring hiermee???? 3 BG 1.8 T Tiptronic APU motor 4-2000 Uw suggesties zijn van harte welkom.
  3. Ik heb ze er wel geconfronteerd Ze deden het een beetje lacherig af Ik ben nu in ieder geval uitermate tevreden Je zag aan de olie dat vervanging recent (15.000 km) geleden had plaatsgevonden. Nu weer nieuwe olie, filter enz. Nu lijkt spoelen voorlopig niet meer nodig. Helaas zijn de problemen met het stationair lopen en de meest recente met het vermogensverlies nog niet opgelost. Nog geen gelegenheid gehad om naar VW of J&J carservice te gaan. Ik hoe jullie op de hoogte
  4. Gisteren nieuwe bakolie en filter in de tiptronic. Laten doen bij ATS in Rijswijk. Ze keken daar een beetje raar op toen ik met mijn printje van deze topic over bakolie verversen kwam aanzetten Met name de "harde" temperaturen Nadat ik met de auto naar Rijswijk was gereden, ongeveer 8 kilometer, is de auto direct op de brug gegaan en is de de olie en het filter vervangen, de bak en magneten schoongemaakt en de randen schoongeschraapt. Ik kon de olie opvangen, bekijken, met m'n vingers aanraken enz. Helemaal niet warm. Dat komt volgens de monteur door de olie koeler Tiptronic schakelt nog soepeler. De kosten vielen mee, â?¬ 110,- incl filter, 5.8 liter olie, pakking en 1.5 uur arbeid. De koffie was gratis. AANRADER
  5. Gisteren nieuwe bakolie en filter in de tiptronic. Laten doen bij ATS in Rijswijk. Ze keken daar een beetje raar op toen ik met mijn printje van deze topic over bakolie verversen kwam aanzetten Met name de "harde" temperaturen Nadat ik met de auto naar Rijswijk was gereden, ongeveer 8 kilometer, is de auto direct op de brug gegaan en is de de olie en het filter vervangen, de bak en magneten schoongemaakt en de randen schoongeschraapt. Ik kon de olie opvangen, bekijken, met m'n vingers aanraken enz. Helemaal niet warm. Dat komt volgens de monteur door de olie koeler Tiptronic schakelt nu nog soepeler. Rest van het probleem krijgt een vervolg na volgende week
  6. Ik ben helemaal niet technisch. Ik heb geen idee of de turbo goed werkt of dat het een ander probleem is . Ik signaleer wel dingen maar heb te weinig technische bagage om de vinger op de zere plek te leggen . Na het olie- en filter vervangen in de tiptronic ga ik dinsdag verder, laten, speuren. Bedankt voor de suggesties. PS. Ik ken niemand met VAG com.
  7. Helaas, het schijnt niet lang goed te kunnen gaan. Vorige week tijdens de APK kwam de monteur tot de ontdekking dat er drie vacuüm slangen stuk waren. Allemaal laten vervangen. Auto remt beter en leek iets beter te rijden echter komt niet meer boven de 160 uit. Beetje vreemd voor een 1.8 T. Auto trekt behoorlijk op tot 140 krijgt het dan zwaar, schakelt ook niet door, en komt met moeite naar de 160. Ik denk aan de LMM? Misschien nog een lekke vacuüm slang? Ik hoor graag jullie suggesties. Uitlezen bij VW geeft niets aan en voor dinsdag staat staat de tiptronic op de lijst voor nieuwe olie en filters. Misschien moet ik dat eerst afwachten.
  8. Wat zijn jullie gemiddeld kwijt voor filters vervangen en bakolie verversen???
  9. Ziet er goed uit. Ik hou het op 17 inch. Ook op advies van dealer en vrienden uit de racerij. VW Passat is een auto met veel gewicht aan de voorkant. Bij verlaging gaat er nogal eens een carter kapot. Bij meer als 17 inch lever je veel comfort in.
  10. rovama

    Banden advies

    Ik heb sinds enige maanden Continental SportContact 2 235/45 R17 94Y mit Felgenrippe (So) Prima band. Goede grip en weinig bijgeluiden. Alleen slijtage kan ik nog weinig over zeggen.
  11. Het opschakelen gaat bijna altijd prima. Alleen als het gaspedaal wordt ingedrukt, tegen de kick down aan, wil de bak wel eens een schok geven. Mijn vrienden zeggen dat ik te kritisch ben en me er geen zorgen over moet maken. Als ik echter in een andere VW rij met tiptronic merk ik een duidelijk verschil.
  12. Ik heb vorig jaar de olie laten vervangen bij ATS in Rijswijk. Alleen olie maar geen filters. Ze zeiden toen dat ze er moeilijk bij kunnen komen. Ik heb nadien geen echte verbetering bemerkt. Als iemand een adres heeft met serieuze VW bak kennis .........graag.
  13. Ik rij een 1.8 TURBO TIPTRONIC uit 2000 met inmiddels 140.000 op de teller. Vorig jaar liep hij slecht stationair. (veel hoog/laag) Gasklep laten reinigen en de problemen zijn maanden weggeweest. Inmiddels heb ik ook de distributieriem prefentief laten vervangen. Thans loopt het benzineverbruik op tot 1:7 gemiddeld (stad en snelweg en ik rij echt als een bejaarde) Wanneer ik in D voor een stoplicht o.i.d sta gaat de auto helemaal trillen. Het lijkt wel een diesel. Zet ik de auto uit de D stand in N dan loopt hij goed stationair. Ik dacht eerst aan een losse of kapotte slang die valse lucht aantrekt maar zoals ik al zei loopt de auto in N netjes stationar. Hij is uitgelezen door VW en er komen geen foutcode's uit. De monteur zei aan de gasklep te denken. Een ander opperde een fijnere luchtfilter? Ik ben dankbaar voor iedere mogelijke oplossing.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden