Ik rij een 1.8 TURBO TIPTRONIC uit 2000 met inmiddels 140.000 op de teller. Vorig jaar liep hij slecht stationair. (veel hoog/laag) Gasklep laten reinigen en de problemen zijn maanden weggeweest. Inmiddels heb ik ook de distributieriem prefentief laten vervangen. Thans loopt het benzineverbruik op tot 1:7 gemiddeld (stad en snelweg en ik rij echt als een bejaarde) Wanneer ik in D voor een stoplicht o.i.d sta gaat de auto helemaal trillen. Het lijkt wel een diesel. Zet ik de auto uit de D stand in N dan loopt hij goed stationair. Ik dacht eerst aan een losse of kapotte slang die valse lucht aantrekt maar zoals ik al zei loopt de auto in N netjes stationar. Hij is uitgelezen door VW en er komen geen foutcode's uit. De monteur zei aan de gasklep te denken. Een ander opperde een fijnere luchtfilter? Ik ben dankbaar voor iedere mogelijke oplossing.
Vraag
rovama
Ik rij een 1.8 TURBO TIPTRONIC uit 2000 met inmiddels 140.000 op de teller. Vorig jaar liep hij slecht stationair. (veel hoog/laag) Gasklep laten reinigen en de problemen zijn maanden weggeweest. Inmiddels heb ik ook de distributieriem prefentief laten vervangen. Thans loopt het benzineverbruik op tot 1:7 gemiddeld (stad en snelweg en ik rij echt als een bejaarde) Wanneer ik in D voor een stoplicht o.i.d sta gaat de auto helemaal trillen. Het lijkt wel een diesel. Zet ik de auto uit de D stand in N dan loopt hij goed stationair. Ik dacht eerst aan een losse of kapotte slang die valse lucht aantrekt maar zoals ik al zei loopt de auto in N netjes stationar. Hij is uitgelezen door VW en er komen geen foutcode's uit. De monteur zei aan de gasklep te denken. Een ander opperde een fijnere luchtfilter? Ik ben dankbaar voor iedere mogelijke oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten