Ga naar inhoud
  • 0

Alarm 3c


delange

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En:

 

- na afsluiten portier openmaken met de noodsleutel,

- raam open laten staan na afsluiten en vervolgens met je arm naar binnen (of ander ledemaat, net wat je wilt...:lol:)

- in de auto zitten met gesloten deuren en ramen en na 30s even bewegen,

- hellingshoek is lastig zelf te testen, SCM keuringsstations hebben daar een speciale lifter voor.

 

Interieuralarm/hellingshoeksensor kun je uitschakelen, dan gaat er verlichting in de schakelaar branden (bij achterlaten van bijv. huisdier, of parkeren op helling). Interieuralarm 'reset' zich automatisch, je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je dit de volgende keer vergeet aan te zetten.

 

LET OP: veel verzekeringsmaatschappijen eisen bij alarm af-fabriek na drie jaar een jaarlijkse keuring door een SCM-erkend keuringsstation. Dit is lastig terug te vinden 'in de kleine lettertjes' . Bij wa casco ben je snel geneigd om te denken dat het wel voor elkaar is...:? Informeer dus even bij je verzekering, kan een nare verassing voorkomen...

 

De mijne zit net over die magische grens: een keuring kostte mij € 90,00 incl. Kan iets verschillen per aanbieder, maar dit kon bij mij om de hoek en dus gekozen voor gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank u alvast voor reaktie.

Mijn alarm gaat af al ik de motorkap opendoen na het vergrendelen met de AB, maar niet als de venster openlaat staan en na een paar minuten, mijn arm (heb maar mijn arm gebruikt ging gemakkelijks) in de wagen steek en beweeg en ben niet aan de binnenschakelaar geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank u alvast voor reaktie.

Mijn alarm gaat af al ik de motorkap opendoen na het vergrendelen met de AB, maar niet als de venster openlaat staan en na een paar minuten, mijn arm (heb maar mijn arm gebruikt ging gemakkelijks) in de wagen steek en beweeg en ben niet aan de binnenschakelaar geweest.

 

het zal meer even in de handen klappen moeten worden vooraleer het alarm zal afgaan.

maar zoals Ronald al zei is de noodsleutel gebruiken ook een functie om het alarm te laten afgaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb het geprobeert met de noodsleutel de portieren de deuren open te doen, binnenverlichting gaat wel aan maar de deuren gaan niet open.

En in de handen klappen gaat het alarm ook ni af of doe ik iets verkeert.

Noodsleutel is toch de plastieke sleutel in de AB.

 

jep de plastieken sleutel, daarmee moet jet het afdekkapje aan de deurklink mee losklikken. daaronder zit dan het mechanisch slot. sleutel erinsteken en draaien en dan de deur opendoen, dan zou toch het alarm moeten afgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals Peter het beschrijft, moet het toch echt werken...

 

Bij mij zijn alle ramen individueel (en sunroof) apart getest. Na de 30 seconden (activatietijd alarm) zwaai je met je arm naar binnen, dan gaat het alarm toch echt af. Geen geklap of andere capriolen...Ook toen er iemand in de auto zat en na de inschakelperiode ging bewegen, deed het alarm toch echt z'n werk!

 

Mss stof of vuil in de sensor? Zou er in ieder geval even goed naar (laten) kijken, zeker na al die nare verhalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet ik niet zeker, maar volgens mij in de dakhemel achter?

Dacht 3 sensoren aan de brillenkoker.

Mijn alrm plus werkt ook niet zoals het hoort deuren wel behalve in het interieur.

Pfff lig er niet wakker van niemand kijkt er naar als deze afgaat zelfs ik heb het nog niet eens door :blink: dat het de mijne is die op de oprit lawaat zit te maken :blink:

Mijn kat mieaauwt :) er boven uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

@Serge: als je auto ouder is dan drie jaar zorg er dan voor dat het alarm een SCM-keuring krijgt. Pas dan zal de verzekering 'm accepteren...

 

LET OP: veel verzekeringsmaatschappijen eisen bij alarm af-fabriek na drie jaar een jaarlijkse keuring door een SCM-erkend keuringsstation. Dit is lastig terug te vinden 'in de kleine lettertjes' . Bij wa casco ben je snel geneigd om te denken dat het wel voor elkaar is...:? Informeer dus even bij je verzekering, kan een nare verassing voorkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden