Ga naar inhoud

  • 0

Motorstoring.... met pech langs de weg


Mocca CB

Vraag

Vanmiddag op weg naar huis en al rijdende op de N34 ter hoogte van Zuidlaren, lekker cruisend op de cruisecontrol, kwam er in eens een groot uitroepteken in mijn menu en het was afgelopen met de Passat.... Ik heb hem nog kunnen laten uitrollen tot in de berm, maar helaas.... de motor was dood! :angry::angry:

 

FF geduld en toch maar eens weer proberen te starten.... de startmotor draait keurig rond, maar de motor sloeg niet aan. Weer een groot uitroepteken in beeld en een het lampje van een motorstoring brandde! Shit!!!

 

Na ff staan vloeken en tieren mijn vaste garage maar gebeld (stond op nog geen 10km afstand), en die kwam direct met een autoambulance me van de snelweg plukken.... :shock:

 

Direct bij aankomst in de garage de computer eraan gehangen en die gaf een storing aan in de verstuiver van de 1e cilinder.

Ik heb een 2.0TDi van 2006 (pompverstuiver) en hoorde wel al eens vaker wat kwaaltjes met deze motor.

 

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, verstuiver vervuild, verstopt, kapot?? En wat me allemaal nog te wachten kan staan?

Morgen gaan ze met mijn Passie aan de slag.... zal dus gedurende de dag wel een telefoontje krijgen wat de schade is.... :cry:

 

P.S. Iemand die me gespot heeft langs de N34.... ja ik was het :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo ik ben nieuw hier, ik rij ook (nog) geen Passat, maar ik ben op zoek, liefst een cr tdi, maar omdat die eigenlijk net iets boven mijn budget zitten, ben ik benieuwd of er ook pd tdi's zijn die minder problemen hebben, bij de bovenstaande lijst zijn er maar 3 die de motorcode vermeld hebben(wel 3 verschillende trouwens)welke motorcode heeft het minste problemen.

 

gr. Johan Bruggeman

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo ik ben nieuw hier, ik rij ook (nog) geen Passat, maar ik ben op zoek, liefst een cr tdi, maar omdat die eigenlijk net iets boven mijn budget zitten, ben ik benieuwd of er ook pd tdi's zijn die minder problemen hebben, bij de bovenstaande lijst zijn er maar 3 die de motorcode vermeld hebben(wel 3 verschillende trouwens)welke motorcode heeft het minste problemen.

 

gr. Johan Bruggeman

Bericht even verplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist rond ik mijn brief af richting PON en ben eens op zoek gegaan bij google naar problemen met pompverstuiver. Ik kwam op dit forum terecht en ben behoorlijk geschrokken van de verhalen. Ik rij een Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006. Motorcode BKP 102039

 

Inmiddels heb ik twee keer langs de weg gestaan met een motor die volledig uitgevallen was.

De eerste keer (augustus jl) zijn de brandstofpomp, de tuimelaar en een pompverstuiver vervangen. Kosten ruim € 1000,-- waarvan een deel coulance.

 

Afgelopen week, twee maanden verder, wederom motorstoring, midden op de snelweg in de spits. Weer een pompverstuiver stuk. Kosten € 260,-- (onder 70% coulance).

Ook ik heb gevraagd of de overige twee verstuivers vervangen konden worden, maar kreeg daarop het antwoord, dat zij (Dealer Sanato Nieuwegein) dit niet zomaar mogen doen. Ik vind het onvoorstelbaar dat een auto van ruim € 40.000 en nog geen ton op de teller deze klachten heeft en dit niet netjes wordt opgelost, want dat het een bekend probleem voor VW is, is mij inmiddels wel duidelijk!

 

Overigens heb ik echt een maandagochtend auto, want naast bovenstaand verhaal heb ik al zo vaak bij de dealer gestaan. Softwareproblemen waardoor hij in de noodloop ging, storing aan airbag, storing aan deurvergrendeling, inmiddels DRIE keer de electronische handrem vervangen. Het houdt niet op!

Zoals eerder gezegd, als ie rijdt, is het een fantastische auto, maar wat een ellende.......dit had ik nooit verwacht van VW.

Je moet er niet aan denken als het je wederom gebeurt en er geen vluchtstrook is........bloedgevaarlijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi Ingeborg

 

Ja wij kennen je gevoel, jij heb nog mazzel dat je verstuiver onder coulance is vervangen andere (zoals ik) mochten de volle prijs betalen

Meldt je aan op onze topic (zie onder) zodat gezamenlijk richting Pon kunnen optreden, had ook een brief gestuurd maar je krijg een jammer = pech brief terug waar je niets mee kunt

 

viewtopic.php?f=185&t=36602

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar inderdaad is het erg triest dat PON en Volkswagen zelf het probleem wel erkent, maar er op een bescheiden coulance regeling na niks mee doet.

Voor een auto van dik 40 mille (die van mij had een nieuwprijs van 49 mille) zijn deze problemen normaal niet in de lijn der verwachting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

was vandaag weer eens bij de dealer en heb even in de showroom gekeken.

Op de foto vond ik de nieuwe passat niet echt mooi moet zeggen in het echt is hij wel mooi ook al vindt ik me mijne mooier :)

De verkoper kwam een praatje maken en gaf toe dat die verstuivers geen succes waren maaaaaar dit is een Common rail en dus heeft die problemen niet .

Nee he he zitten ook geen verstuivers in (oh ja was zijn reactie en weg was hij weer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een common rail is een heel ander brandstofsysteem, dus zitten daar waarschijnlijk ook andere verstuivers in, ik heb nog niemand over problemen gehoord met cr motoren die vanaf ong. maart / april 2008 in de passat zitten.

ik ben er ook nog steeds niet achter of er ook pd motoren zijn die minder problemen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeiedag, Heren....

 

Heb met stijgende verbazing alle pompen en verstuivers voorbij zien komen! Was van m'n Golf gewend dat er motorisch weinig loos was behalve het vliegwiel, maar dit is andere koek. Zag wel dat de mensen met pech meestal BKD,BKP en BMP motoren hebben. Heb zelf een BMR, van Feb/Maart 2009, met een km stand +/- 60000. Zag ook dat er ergens een keer een modificatie is geweest vwb. types verstuivers tandem-pompen.

Moet ik me nu ongerust gaan maken over dure reparaties, of zou het kunnen meevallen?

 

Groeten,

 

 

Ko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Mensen,

 

Gisteren EINDELIJK reactie gehad op mijn klacht van eind oktober bij PON en zoals enkele al gemeld hadden is het jammer maar helaas.

De toonzetting van de brief was dat ik eigenlijk nog blij moest zijn dat ik coulance korting heb gekregen op de reparaties!!!

 

Wat jammer dat dit soort bedrijven zo met klanten omgaan......

Het is schijnbaar heel normaal dat een auto van ruim 40.000 euro van deze kwalitatief fantastische onderdelen voorzien is.

De arrogantie.....

 

 

VW Passat 2.0 TDI van maart 2006 motorcode BKP102039

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Ingeborg,

 

Bij PON is men inderdaad geheel niet ingesteld op klant maar op eigen winst.

Het beste kun je probleem via een VW aftersales manager laten lopen is ook mijn ervaring.

Bij PON ving ik bot bij de VW dealer 50% retour a 400 euro ex btw mbt een defect pompverstuiver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier hetzelfde....hoofdkabelboom doorgesleten...zeker 4 aders lagen bloot...auto 4 jaar oud en 107000km gelopen.

Iedereen bij de vw dealer vond het raar en dat dat niet mocht gebeuren....coulance van vw? 0,0 mocht de hele 650euro zelf betalen.

Heb al genoeg kapot gehad aan de VW en nog nooit coulance gehad...vandaar dat ik ook nooit weer een VAG auto neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier hetzelfde....hoofdkabelboom doorgesleten...zeker 4 aders lagen bloot...auto 4 jaar oud en 107000km gelopen.

Iedereen bij de vw dealer vond het raar en dat dat niet mocht gebeuren....coulance van vw? 0,0 mocht de hele 650euro zelf betalen.

Heb al genoeg kapot gehad aan de VW en nog nooit coulance gehad...vandaar dat ik ook nooit weer een VAG auto neem.

 

heb je al contact opgenomen met Pon? Desnoods met een verwijzing in de brief naar een instantie als Radar o.i.d.?

Zon kabelboom moet een levensverwachting hebben van minimaal een jaar of 10..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Garantie is Europees geregeld, je mag er vanuitgaan dat de kabelboom slijtvrij word opgehangen/neergelegd..

 

Je kan ook altijd contact opnemen met de rechtswinkel of hoe dat ook heet..

 

De Fabia 1 had ook last van vocht in de kabelboom(achteraf ontdekt), sommigen waren zover heen dat er onder coulance een nieuwe geplaatst werd, later werd bij klachten de kabelboom losgemaakt van de tape en schoongespoeld etc.. allemaal kosteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Martin (giromaat),

 

ook mijn passat 3C heeft verstuivers kapot! Wat een enorm dure grap is dat! Zeker, als de auto in Oostenrijk opeens instort!!

1e verstuiver bij 156.000 km en nu 2e bij 160.000 km

Bouwjaar vd auto is 16.03.2006.

Het betreft een Passat 3C TDI 2.0 en jahoor BKP.

 

Grote vraag nu is of ik meteen ook de andere 2 nog werkende verstuivers moet vervangen. Heeft iemand hierover een goed advies of weet ik het antwoord al (als ik de waslijst aan uitvallers zo zie)?

 

Coulance moet ik aanvragen.

De eerste reparatie is door een Fiat dealer uitgevoerd omdat ik opeens snachts langs de snelweg stond. Nu voor de 2e kan ik nog kiezen waar het te doen. Is het jouw/jullie ervaring dat coulance alleen wordt uitgekeerd als de reparatie door een erkend VAG dealer wordt uitgevoerd? Voor iedere tip ben ik die persoon ZEER erkentelijk.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden