Golfer Geplaatst 26 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 Wie weet precies wat deze fout code inhoud? Ik weet dat het de "stelmotor van de luchtinlaatklep" is, maar wat houd dat in, en wat merk ik daarvan? Tot op heden doet mijn airco het uitstekend. En dan wat gaat dat kosten om te repareren? Een hoop vragen, wie heeft antwoord? Ik hoor het graag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatvw Geplaatst 26 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 doe hem eens resetten. En kijk eens na een ritje of het terug komt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Golfer Geplaatst 26 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 Heb ik gedaan en komt steeds terug. Maar de werking is nog altijd hetzelfde. Ook tijdens de korte periode dat er geen foutcode is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mboomsma Geplaatst 26 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2006 misschien heb je hier wat aan http://users.telenet.be/xius/auto/climatronic_ned.htm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 27 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2006 4FA is een bekende foutcode het is de stelmotor van de luchtklep die hangt vast of krijgt geen spanningof de sensor heeft ruzie. ff voor de zekerheid opgezocht: 4FA = 01274 Volgens Gerrit Speek ( http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html ) foutcode: 01274 nl Stelmotor van luchtinlaatklep (V71) du Stellmotor für Staudruckklappe (V71) en Air Flow Flap Positioning Motor (V71) Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke oorzaken: Short/Open Circuit Air Flow Flap Motor (V71) malfunctioning Air Flow Flap Motor (V71) blocked Mogelijke oplossingen: Check Air Flow Flap Motor (V71) (see Measuring Blocks) Perform Output Test Perform Basic Setting Check/Repair Wiring and Connectors Heb ik ook gehad. Was nog in garantie. Ze hebben alles nagelopen, en uiteindelijk bleek het de sensor te zijn die de fan doet aanslaan. Mijn fan sloeg dus nooit aan, dus ging mijn clima flipperen. Sensor vervangen, fans werken weer, clima ook. Eerst alle foutcodes wissen, dan een stukje rijden. Tijdens die rit moet je de kleppen van je luchtbehandelingssysteem flink bedienen. Dus de lucht naar alle kanalen leiden, maar vooral warme en koude lucht. V71 is namelijk de code voor de motor die de 'hoofdklep' van dit systeem bediend. Deze motor is gesitueerd onder/achter het dashboardkastje. Geef die kleppen wel de kans hun uiterste positie te bereiken, dus niet te snel de standen wisselen. Komt de fout niet terug dan is het een tijdelijk iets geweest, het kan zijn dat er iets tussen de kabels en stangen gezeten heeft waardoor de kleppen niet geheel konden sluiten of openen. Komt de fout terug dan even controleren of er iets is wat de beweging van de kleppen blokkeert. Controleer ook alle bedrading die naar die motor lopen, hangen ze tegen bewegende delen? Ook kortsluiting of een open circuit kan deze foutcode veroorzaken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Golfer Geplaatst 4 oktober, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2006 Bedankt. Dit is onfo die ik nodig had. Ik heb toch maar de dealer gebelt voor een afspraak. Groeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
larsvanderkaa Geplaatst 30 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2006 Wat hoorde je ervan dat de stelmotor defect was? Continu tikken achter de dash?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 30 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2006 Nou, ik wil jullie het volgende meedelen. Ik heb elke Passat die uit de showroom vertrekt eens de Climatcontrol nagekeken, en ze hadden tot nogtoe ALLEMAAL die 4FA code, maar er was niks mis met de airco/kachel enz. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
larsvanderkaa Geplaatst 30 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2006 Ik weet verder nog niet welke foutcode erin zit, maar er is een continue tik vanuit het dashboard hoorbaar. Een soort klik, klik geluid. Vraag me al tijden af wat dit zou kunnen zijn. Dacht misscjien aan deze foutcode... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 30 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2006 Ja volgens mij zijn dat gewoon die lamelles van je rooster die tikken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
larsvanderkaa Geplaatst 30 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2006 Van het rooster achter het dashboard??Hoe kom ik hier vanaf?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 1 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2006 Volgens mij is dat gewoon het uitzetten van het plastic als het warm wordt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Golfer Geplaatst 4 december, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2006 Eindelijk opgelost!!!! Vandaag bij de dealer geweest en laten maken. Kosten zijn normaal rond de 400 euro!!! Dit omdat er in de boeken staat dat het gehele dashbord eruit moet. Ik heb gelukkig een garantie oplossing gehad. Maar wat is het nou eigenlijk? Zoals hierboven is te zien is dit een klep met nummer V-71. Deze klep zit achter het handschoenenkastje gemonteerd, ter hoogte van waar het carpet ophoud. Daar zit het airco kachelhuis. Als je nou alleen het handschoenenkastje verwijderd kom je er redelijk bij. Dit heeft de dealer monteur mij laten zien, en ook hij heeft niet het gehele dashbord verwijderd. Je krijgt wel meer ruimte zonder dash, maar het kachelhuis blijft zitten en daarachter zit tenslotte deze klep. Met wat geduld lukt het ook absoluut. Hierachter zit een electromotortje die twee kleppen aandrijft. Dit motortje was bij mij aan het stotteren, en daarom gaf hij de fout code 4FA. Motortje vervangen en klaar. Ik kan me echter voorstellen dat als je het klepmechanisme op dit motortje inspuit met teflon spray of zoiets dat dit ook voldoende zou kunnen zijn???? Zeker het proberen waard. Ik heb helaas geen foto's dus ik probeer het één en ander uit te leggen hoe het er uit ziet. Er zit op dit motortje zeg maar één kwart van een gehele cirkel, die in z'n geheel gedraaid wordt en daarmee twee kleppen bediend. Deze kleppen worden bediend doordat die 1/4 cirkel loopt langs rollertjes. Als nou die rollertjes niet smooth over die 1/4 cirkel lopen geeft dit extra weerstand en gaan deze kleppen stotteren en geeft dit een foutcode. In het vervolg zou ik dus als eerste die stelmotor van de kleppen verwijderen, mechanisme inspuiten en kijken of dit soelaas bied. Heb je pech, dan zelf stelmotor verwisselen, kosten ongeveer 100 euro aan materiaal (Onderdeel nummer mijn type auto: 8D1 820 511E). Pas dan zou ik door de dealer alles laten resetten en afwachten. Als hij dan nog die fout code geeft, een afspraak maken en maar hopen op niet zo'n gepeperde rekening. Voor mij is het opgelost dus iedereen dit dit heeft of leest succes ermee. En allemaal bedankt voor jullie meedenken. Groeten Golfer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 4 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2006 Uitstekend! daar hebben we wat aan! Ik zet het direct in de KB. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 4 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2006 Mooi duidelijk uitgelgd golfer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten