Ga naar inhoud
  • 0

hoog olie verbruik olie bij de intercooler??


passat2010

Vraag

hallo

 

ik heb met mijn auto nu 10000 km gereden sinds ik hem heb.

nu heb ik in de eerste 8000 km 1x 0.5 liter olie bij gegooid maar in de laatse 2000 km heb ik er nu al 0.75 liter bij moeten doen :shock: .

ik heb aan de buitenkant van het blok geen lekkage sporen en de koelvloeistof wordt ook niet donkerder :?

 

nu heb ik net mijn egr pakking eruit gahaald en aan de kant van de egr zelf zat alleen wat roet maar aan de andere kant de luchtinlaat als ik met niet vergis zat naar mij mening erg veel olie terwijl ik dat daar niet echt zou verwachten ?

 

wat zou er aan de hand kunnen zijn

 

gr roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zit waarschijnlijk al een hoop olieblerfff in je inlaatspruitstuk :( . Ik zie in je onderschrift staan dat je je egr dicht hebt.De olierommel die al in je inlaat zat zal mischien door hoge temperaturen wel weer vloeibaar worden en zo tegen je "pakking" komen.

Ik kan me niet voorstellen dat je egr klep iets te maken heeft met je hoge olie verbruik, ik zou wel mn turbo en carterontluchting eens goed bekijken als ik jou was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb net geken en bij mijn intercooler zit ook olie?

als ik nu even erovernadenk zou het dan kunne dat het via mijn turbo richtng de intercooler gaat vervolgens naar het inlaat spuitstuk zo mee de cilinders in en dan mooi via de uitlaat de lucht in. :shock:

zou dan mijn turbo de olie verbruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden