Ik heb een probleem met mijn Passat 3C 2.0 TDI uit 2005.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik de melding "Emissions workshop" in mijn boardcomputer te zien en het motormanagement lampje brandde.
De volgende dag was de melding verdwenen.
De dag hierna was de melding er weer en tot op heden is deze niet meer weggegaan.
Wat ik aan de auto verneem is dat (al een tijd voordat het lampje begon te branden) hij tot aan de 2200 toeren erg slecht trekt (wordt volgens mij steeds erger) en er daarna als een beest vandoor gaat (170 PK) (maar volgens mij toch ook minder snel dan voorheen). Het is voornamelijk lastig bij het oversteken van een drukke weg of bij het inhalen waarbij de toeren onder de 2000-2200 komen (erg veiliger wordt het er dus niet op).
Uit het forum bleek dat het mogelijk een probleem met de EGR klep zou kunnen zijn. Omdat ik erg veel snelweg rijd (60000 km per jaar) zou deze erg smerig kunnen zijn.
Dus zo veel mogelijk informatie verzameld uit het forum en de EGR er toen afgedraaid en schoongemaakt (hij was ook wel erg vies).
(schoongemaakt met een schroevendraaier, benzine en een kwast; hij ziet er weer mooi blank uit)
Verder heb ik een plaatje van RVS op maat gezaagd en hierin een 8 mm gaatje geboord (om storingsmeldingen te voorkomen, volgens een aantal forumleden). Dit plaatje met 2 nieuwe pakkingen (1 aan elke zijde van het plaatje) tussen de EGR en de uitlaatgasbuis (ik weet niet of dit de juiste benaming is) gezet.
Verder heb ik het luchtfilter vervangen, deze was ook wel aardig vies.
Hierna de auto getest --> zelfde probleem
Na verder zoeken in het forum zou de LMM ook het probleem kunnen veroorzaken.
Om dit zeker te weten zou de auto volgens het forum rijdend moeten worden uitgelezen.
Mijn vraag is: Hebben jullie suggesties of is er iemand in de omgeving van Hardenberg die de auto rijdend zou kunnen uitlezen?
Vraag
Bosch
Beste Passat rijders,
Ik heb een probleem met mijn Passat 3C 2.0 TDI uit 2005.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik de melding "Emissions workshop" in mijn boardcomputer te zien en het motormanagement lampje brandde.
De volgende dag was de melding verdwenen.
De dag hierna was de melding er weer en tot op heden is deze niet meer weggegaan.
Wat ik aan de auto verneem is dat (al een tijd voordat het lampje begon te branden) hij tot aan de 2200 toeren erg slecht trekt (wordt volgens mij steeds erger) en er daarna als een beest vandoor gaat (170 PK) (maar volgens mij toch ook minder snel dan voorheen). Het is voornamelijk lastig bij het oversteken van een drukke weg of bij het inhalen waarbij de toeren onder de 2000-2200 komen (erg veiliger wordt het er dus niet op).
Uit het forum bleek dat het mogelijk een probleem met de EGR klep zou kunnen zijn. Omdat ik erg veel snelweg rijd (60000 km per jaar) zou deze erg smerig kunnen zijn.
Dus zo veel mogelijk informatie verzameld uit het forum en de EGR er toen afgedraaid en schoongemaakt (hij was ook wel erg vies).
(schoongemaakt met een schroevendraaier, benzine en een kwast; hij ziet er weer mooi blank uit)
Verder heb ik een plaatje van RVS op maat gezaagd en hierin een 8 mm gaatje geboord (om storingsmeldingen te voorkomen, volgens een aantal forumleden). Dit plaatje met 2 nieuwe pakkingen (1 aan elke zijde van het plaatje) tussen de EGR en de uitlaatgasbuis (ik weet niet of dit de juiste benaming is) gezet.
Verder heb ik het luchtfilter vervangen, deze was ook wel aardig vies.
Hierna de auto getest --> zelfde probleem
Na verder zoeken in het forum zou de LMM ook het probleem kunnen veroorzaken.
Om dit zeker te weten zou de auto volgens het forum rijdend moeten worden uitgelezen.
Mijn vraag is: Hebben jullie suggesties of is er iemand in de omgeving van Hardenberg die de auto rijdend zou kunnen uitlezen?
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten