Ga naar inhoud
  • 0

Zoemend geluid bij Koude start


wbloemen

Vraag

Beste,

 

 

Sinds enkele weken maakt mijn VW passat 3B (1999) een laag zoemend geluid wanneer ik hem s'morgens start (ofwel wanneer hij een nachtje stil gestaan heeft) Ik rij ongeveer 100 km/dag en het gezoem is enkel de eerste minuten te horen. Als ik mijn wagen later op de dag met koude moter start is er niets aan de hand.

 

Wanneer ik gas geef of aan mijn stuur draai gaat mijn wagen harder zoemen. Ik moet er wel bijvertellen dat mijn rechter aandrijfas al bijna 6 maanden tikt in de bocht deze moet ook nog vervangen worden

 

Volgens weekend vertrek ik naar Tjechië en ik weet niet of ik mijn wagen kan vertrouwen. het laatste wat ik wil is in het buitenland staan met een kapotte wagen.

Weet er iemand wat dit kan zijn? En is het te vertrouwen om met deze wagen bijn 2000Km af te leggen?

 

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Mischien de startmotor die blijft hangen :?:

 

Hmm denk iets anders want wanneer ik gewoon stil sta en de moter stationair draait is er niks aan de hand. Ik was meer aan het denken aan de stuurbekrachtingspomp of dergelijke...

 

Alvast bedankt voor je snelle reactie iemand nog ideën? Altijd welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en ga je die aandrijfas nog vervangen voordat je naar tjechie gaat? Ik zou het risico niet nemen...........

 

Ja dat is wel de bedoeling, maar mijn garagist wist niet of hij deze week nog tijd heeft...

De aandrijfas tikt al langer gelukkig alleen maar in de bocht (steeds harder en harder) hopelijk heeft hij nog wat tijd voordat ik vertrek. Denk je dat dit problemen gaat geven?

 

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben (gelukkig :roll: ) geen ervarings deskundige maar ik zou het niet aan durfen.Nou zit ik met vrouw en kind (binnen 2 weken 2 kinderen) in de auto en ben ik van het type dat niet veel aan het toeval overlaat.

Hoeveel kilometer rij je al met dat geluid dan?

 

Al bijna een jaar :embarassed: ze hebben me wijsgemaakt (want ik ben ook geen deskundige) dat dit niet veel kwaad kan (zolang het getik niet te luid is en niet op rechte stukken) maar dat het wel erger zou worden, afgelopen weken is het stukken erger geworden en nu is het naar mijn mening tijd om te vervangen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben (gelukkig :roll: ) geen ervarings deskundige maar ik zou het niet aan durfen.Nou zit ik met vrouw en kind (binnen 2 weken 2 kinderen) in de auto en ben ik van het type dat niet veel aan het toeval overlaat.

Hoeveel kilometer rij je al met dat geluid dan?

 

Al bijna een jaar :embarassed: ze hebben me wijsgemaakt (want ik ben ook geen deskundige) dat dit niet veel kwaad kan (zolang het getik niet te luid is en niet op rechte stukken) maar dat het wel erger zou worden, afgelopen weken is het stukken erger geworden en nu is het naar mijn mening tijd om te vervangen :)

 

 

Maar hoeveel KILOMETER rij je dan in een jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben (gelukkig :roll: ) geen ervarings deskundige maar ik zou het niet aan durfen.Nou zit ik met vrouw en kind (binnen 2 weken 2 kinderen) in de auto en ben ik van het type dat niet veel aan het toeval overlaat.

Hoeveel kilometer rij je al met dat geluid dan?

 

Al bijna een jaar :embarassed: ze hebben me wijsgemaakt (want ik ben ook geen deskundige) dat dit niet veel kwaad kan (zolang het getik niet te luid is en niet op rechte stukken) maar dat het wel erger zou worden, afgelopen weken is het stukken erger geworden en nu is het naar mijn mening tijd om te vervangen :)

 

 

Maar hoeveel KILOMETER rij je dan in een jaar?

 

 

Ongeveer 45.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net weer naar garage geweest en hij heeft deze week geen tijd meer om een nieuwe aandrijfas te steken. :(

Daarnaast vraagt hij 420 Euro voor complete aandrijfas+montage, is dit niet veel?

 

Het zoemend geluid komt volgens mijn hem van een spanrol op de riem van de Dynamo die niet meer goed is.

 

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net eens gaan kijken op site van Partsbase..

 

Een nieuwe aandrijfas kost bij hun €307 of €310, afhankelijk van linkse of rechtse kant. Dan is €110 voor demontage van defecte en montage van nieuwe een ''normale'' garage-prijs. Je zal eerder een duurdere dan een goedkopere monteur/garage vinden. Misschien dat er iemand van hier uit jouw omgeving een helpende (of goedkopere) hand kan bieden :?:

 

Een spanrol kan idd een zoemend of ander storend geluid veroorzaken. Ik heb dit meegemaakt bij een Golf. Ik dacht toen dat de dynamo de herrieschopper was. Deze spanrol was €96. Voor een Passat kost die spanrol €82 op de site van Partsbase. Ook niet echt goedkoop :(

Alleen bij jou is het bij een koude start, mijn spanrol maakte de hele tijd kabaal. Ik weet dus niet of het zonder twijfel de spanrol is.

 

Suc6 en Veilige!! km´s..

 

Mvg, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waarom moet je een complete aandrijfas hebben? is alleen de homokineet niet voldoende?

 

Ik zou wat betreft het geluidje even het niveau van je stuurolie nakijken.

Thanks voor de tip ik ga dadelijk naar mijn oliepijl kijken

Durf niet te zeggen waarom ik een complete aandrijfas nodig zou hebben, misschien bedoelde mijn garagist dan ook alleen de homokineet want de onderdelen kosten 250 euro en het is een officiële VW garage...niet de goedkoopste.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waarom moet je een complete aandrijfas hebben? is alleen de homokineet niet voldoende?

 

Ik zou wat betreft het geluidje even het niveau van je stuurolie nakijken.

 

Hartelijk bedankt voor je tip om het oliepijl na te kijken, het was bijna leeg :?

 

Effe naar de autozaak gereden en busje speciale VW servo olie gaan halen, vanmorgen wagen gestart en er was geen vuiltje meer aan de lucht :D

 

Hartelijk bedankt en vind het knap dat je het bij het rechte eind hebt.

 

 

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waarom moet je een complete aandrijfas hebben? is alleen de homokineet niet voldoende?

 

Ik zou wat betreft het geluidje even het niveau van je stuurolie nakijken.

 

Hartelijk bedankt voor je tip om het oliepijl na te kijken, het was bijna leeg :?

 

Effe naar de autozaak gereden en busje speciale VW servo olie gaan halen, vanmorgen wagen gestart en er was geen vuiltje meer aan de lucht :D

 

Hartelijk bedankt en vind het knap dat je het bij het rechte eind hebt.

 

 

Met vriendelijke groeten

 

Ervaringsdeskundige ;)

 

het zal idd zn stuurhuis zijn die olie verbruikt, dit is nl een veelvoorkomend euvel als ze wat meer km's gelopen hebben..

De olie blijft vaak in de stuurhoezen zitten, ze zullen, zeker als je met regelmaat moet bijvullen zo groot worden als een ballon..als je met de wielen van de grond aan het stuur draait(via de wielen) kun je wel geborrel horen.. dat doet de lucht/olie in die stuurhoezen..

 

Ik heb bij mij na een 2e hands stuurhuis van de demontage(met een knak erin) toen de bak erachterheen ging een nieuwe imitatie gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden