Ga naar inhoud

wbloemen

Members
  • Aantal items

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over wbloemen

  • Verjaardag 24-10-1986

Profile Information

  • Plaats
    Lommel (België)
  • Interests
    Cars, Party's and women

wbloemen's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hartelijk bedankt voor je tip om het oliepijl na te kijken, het was bijna leeg Effe naar de autozaak gereden en busje speciale VW servo olie gaan halen, vanmorgen wagen gestart en er was geen vuiltje meer aan de lucht Hartelijk bedankt en vind het knap dat je het bij het rechte eind hebt. Met vriendelijke groeten
  2. Thanks voor de tip ik ga dadelijk naar mijn oliepijl kijken Durf niet te zeggen waarom ik een complete aandrijfas nodig zou hebben, misschien bedoelde mijn garagist dan ook alleen de homokineet want de onderdelen kosten 250 euro en het is een officiële VW garage...niet de goedkoopste. Groeten
  3. Ben net weer naar garage geweest en hij heeft deze week geen tijd meer om een nieuwe aandrijfas te steken. Daarnaast vraagt hij 420 Euro voor complete aandrijfas+montage, is dit niet veel? Het zoemend geluid komt volgens mijn hem van een spanrol op de riem van de Dynamo die niet meer goed is. Iemand hier ervaring mee?
  4. Al bijna een jaar ze hebben me wijsgemaakt (want ik ben ook geen deskundige) dat dit niet veel kwaad kan (zolang het getik niet te luid is en niet op rechte stukken) maar dat het wel erger zou worden, afgelopen weken is het stukken erger geworden en nu is het naar mijn mening tijd om te vervangen Maar hoeveel KILOMETER rij je dan in een jaar? Ongeveer 45.000
  5. Al bijna een jaar ze hebben me wijsgemaakt (want ik ben ook geen deskundige) dat dit niet veel kwaad kan (zolang het getik niet te luid is en niet op rechte stukken) maar dat het wel erger zou worden, afgelopen weken is het stukken erger geworden en nu is het naar mijn mening tijd om te vervangen
  6. Ja dat is wel de bedoeling, maar mijn garagist wist niet of hij deze week nog tijd heeft... De aandrijfas tikt al langer gelukkig alleen maar in de bocht (steeds harder en harder) hopelijk heeft hij nog wat tijd voordat ik vertrek. Denk je dat dit problemen gaat geven? Mvg
  7. Hmm denk iets anders want wanneer ik gewoon stil sta en de moter stationair draait is er niks aan de hand. Ik was meer aan het denken aan de stuurbekrachtingspomp of dergelijke... Alvast bedankt voor je snelle reactie iemand nog ideën? Altijd welkom
  8. Beste, Sinds enkele weken maakt mijn VW passat 3B (1999) een laag zoemend geluid wanneer ik hem s'morgens start (ofwel wanneer hij een nachtje stil gestaan heeft) Ik rij ongeveer 100 km/dag en het gezoem is enkel de eerste minuten te horen. Als ik mijn wagen later op de dag met koude moter start is er niets aan de hand. Wanneer ik gas geef of aan mijn stuur draai gaat mijn wagen harder zoemen. Ik moet er wel bijvertellen dat mijn rechter aandrijfas al bijna 6 maanden tikt in de bocht deze moet ook nog vervangen worden Volgens weekend vertrek ik naar Tjechië en ik weet niet of ik mijn wagen kan vertrouwen. het laatste wat ik wil is in het buitenland staan met een kapotte wagen. Weet er iemand wat dit kan zijn? En is het te vertrouwen om met deze wagen bijn 2000Km af te leggen? Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
  9. Ook meegemaakt schuur in een koppelstuk van de turbo
  10. Hey, Gisteren goed nieuws gekregen. Kan vandaag mijn nieuwe schokbreker onder garantie komen ophalen. Nu maar hopen dat ze het een tijdje uithouden. Denken jullie trouwens dat ik recht heb op 2 nieuwe schokbrekers omdat mijn goede nu heeft geleden doordat de eene kapot is? Of is dit een verloren strijd? Groeten,
  11. Beste passat liefhebbers, Wat ik heb meegemaakt slaat alles. In septembert 2 nieuwe schokbrekers gestoken van het merk Monroe, nu ben ik ongeveer een half jaar en 6000 km verder en mijn rechter schokbreker is helemaal kapot. Hij is in een nog slechtere staat als mijn oude schokbreker die 200.000 km had gelopen. Naar de winkel geweest waar ik de schokbrekers gekocht heb om nieuwe te claimen onder garantie. Nu moet ik zeggen dat de service van Monroe waardeloos is en veel tijd in beslag neemt. Rij nu al bijna 3 weken met een kapote schokbreker waar ik toen meer als 100 euro per stuk heb betaald. Er moet door Monroe beslist worden of ze daadwerkelijk onder garantie vervangen worden Naar mijn mening is het schandalig om de discussie aan te gaan of het wel of geen garantie is aangezien ik er maar 6000 km mee gereden heb. Wanneer je nieuwe schokbrekers steekt van het betere merk en dus een flink stuk duurder verwacht je toch een goede service en tenminste een goede garantie. Mijn wagen is volledig orgineel dus het kan ook niet aan iets anders liggen. Ik krijg vandaag antwoord maar ik geef jullie allen een goede raad koop GEEN Monroe schokbrekers Mvg
  12. Hey, Ik heb eens vlug naar deze slangen gekeken, en de onderste slang (als je voor de wagen staat links) is vettig van de olie maar ook de slang die recht naar mijn IC gaat is vettig (aan de rechterkant van de wagen), bovenop mijn IC ligt ook een hoop vettig stof. Hoe kan ik kijken waar mijn hij lekt? Aangezien hij op meerdere plaatsen vettig is, of is dit normaal? Hij blaast alleen maar als ik rij en niet als ik vanuit stilstand gas geef. Alvast bedankt voor de reacties. Mvg
  13. Hey, Ik heb laatst wel een vriesplug laten vervangen. Zie topic koelvoeistof lek. Bevindt deze intercooler/turbo slang zich onderaan de moter, als je voor de wagen staat links van de radiator? Mvg
  14. Beste Passat liefhebbers, Sinds kort maakt mijn Passat 1.9 TDI met 110 Pk uit 1999 een blazend geluid als ik gas geef. Als ik rustig rij dan is er niets aan de hand maar wanneer ik wat meer gas geef dan begint bij 1800 toeren de turbo te blazen en dit blijf duren tot 3000 toeren en soms langer. Ik weet bijna zeker dat het de turbo is want hij verliest ook vermogen wanneer dit gebeurt. Weet er iemand aan wat het probleem is? En kan ik dit zelf verhelpen? Mvg
  15. Beste, Ik heb een passat 3B van 1999 met een 1.9 TDI 110PK. Gisteren naar de Carwash geweest en mijn auto grondig laten reinigen incl. bodemwash. Toen ik na de carwash naar huis reed zakte mijn thermometer langzaam van 90 graden naar 70 graden. Ik dacht zal wel nat geworden zijn dus verder geen aandacht aan geschonken. Toen ik deze morgen naar mijn werk vertrok werd de moter op een normaal tempo 90 graden, eenmaal de 90 graden bereikt zakte de meter redelijk snel tot 70 graden. Ik ben gewoon doorgereden en de meter zakte langzaam verder tot minder dan 50 graden (net boven het eerste blokje met de volle witte strepen). Na nog een kleine 10 KM sprong de meter plotseling weer op 90 graden. Misschien heeft het er ook mee te maken dat nog niet zolang geleden mijn koelvloeistofcircuit lekte (vriesplug kapot) zie topic koelvloeistof lek Weet er iemand wat dit kan zijn? Is dit een storing omdat de sensor nat is geworden of is mijn thermostaat of dergelijk kapot. Hoeveel gaat dit ongeveer kosten? Kan ik dit zelf repareren en Indien ik het zelf kan repareren graag een korte uitleg geven. Alvast bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden