Mijn Passat 4Motion werd getuned van 130 (eigenlijk 136,7) naar 182,3, ook het koppel steeg tot een lekkere 364 NM (Had eigenlijk meer verwacht).
De auto heeft een 6-versnellingsbak en in de eerste 2 versnellingen gaat de neus meer van beneden naar boven dan dat de auto vooruitgaat (bij manier van spreken). Mochten de versnellingen wat langer zouden zijn, dan zou de auto veel comfortabeler rijden. Ook de 6de mocht wel wat langer om het verbruik te drukken op lange afstanden en gewoon rustiger te rijden.
Ik vraag me nu af of een versnellingsbak van een 2.5 V6 4Motion zomaar is over te zetten op mijn 1900 AVF? In zoverre die een langere gearing heeft, welteverstaan ....
Is de aansluiting op het blok identiek?
Passen de cardans (aandrijfassen) nog?
Zijn er problemen te verwachten naar de plaatsing van de koppeling?
Bediening van de bak is dezelfde als een 4-pitter?
Vraag
villyman
Mijn Passat 4Motion werd getuned van 130 (eigenlijk 136,7) naar 182,3, ook het koppel steeg tot een lekkere 364 NM (Had eigenlijk meer verwacht).
De auto heeft een 6-versnellingsbak en in de eerste 2 versnellingen gaat de neus meer van beneden naar boven dan dat de auto vooruitgaat (bij manier van spreken). Mochten de versnellingen wat langer zouden zijn, dan zou de auto veel comfortabeler rijden. Ook de 6de mocht wel wat langer om het verbruik te drukken op lange afstanden en gewoon rustiger te rijden.
Ik vraag me nu af of een versnellingsbak van een 2.5 V6 4Motion zomaar is over te zetten op mijn 1900 AVF? In zoverre die een langere gearing heeft, welteverstaan ....
Is de aansluiting op het blok identiek?
Passen de cardans (aandrijfassen) nog?
Zijn er problemen te verwachten naar de plaatsing van de koppeling?
Bediening van de bak is dezelfde als een 4-pitter?
Ophangpunten?
Alvast bedankt om mee te helpen denken.
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten