De laatste dagen is het lekker warm en dus geen genot als je na een dag werken weer in de auto stapt.... maar ik heb een Passat met Climatronic zeg ik dan altijd tegen mijn collega's . Helaas laat die Climatronic me echter de laatste dagen aardig in de steek. Hij vertoont vreemde kuren, weet iemand waar dit aan kan liggen?
- In de AUTO stand en temp. op bijv. 16 graden blaast ie gedurende een minuut koude lucht, maar zwakt daarna direct af. Je hoort dat de aanjager wel bezig is, maar er komt geen koude lucht meer uit de roosters. Gevolg, het wordt erg warm in de auto en helaas slaat de aanjager ook niet weer automatisch aan. De lampjes bij de instelknop blijven wel allemaal branden!
- Als ik dan de ECON erbij aanzet, gaat ie wel weer volop blazen, maar aangezien de airco dan in een spaarstand koelt, is de lucht na een tijdje gewoon warm ipv koel. Oftewel, die zet je dan ook direct maar weer uit! Als je de ECON dan uitdoet, blaast ie direct weer koele lucht op de AUTO stand, maar weer na plusminus 1 minuut zwakt de aanjager weer af, en wordt het weer warm!
- Als ik de AUTO stand uitzet en alleen via de aanjager en de voorste ventilatiestand (richting bestuurder) de auto wil koelen, doet ie exact hetzelfde. FF flink koelen en blazen, maar na 1 minuut blaast ie niet meer..... (de brom blijft wel!)
Je kunt dan wachten totdat je een ons weegt voordat ie de aanjager weer oppakt! Drama dus... Want inmiddels is het elke terugrit een erg warme bedoeling.
Ik heb niet het idee dat de vloeistof op is, want als ie die ene minuut blaast, blaast ie ook wel koele lucht. Het probleem zit hem erin dat de aanjager stopt met blazen, maar dus op de achtergrond nog wel vol in werking is en de lampjes dus gewoon ook allemaal branden!
Weet iemand waar dit aan kan liggen?? Hulp is erg welkom tijdens deze warme dagen!
Vraag
Mocca CB
De laatste dagen is het lekker warm en dus geen genot als je na een dag werken weer in de auto stapt.... maar ik heb een Passat met Climatronic zeg ik dan altijd tegen mijn collega's . Helaas laat die Climatronic me echter de laatste dagen aardig in de steek. Hij vertoont vreemde kuren, weet iemand waar dit aan kan liggen?
- In de AUTO stand en temp. op bijv. 16 graden blaast ie gedurende een minuut koude lucht, maar zwakt daarna direct af. Je hoort dat de aanjager wel bezig is, maar er komt geen koude lucht meer uit de roosters. Gevolg, het wordt erg warm in de auto en helaas slaat de aanjager ook niet weer automatisch aan. De lampjes bij de instelknop blijven wel allemaal branden!
- Als ik dan de ECON erbij aanzet, gaat ie wel weer volop blazen, maar aangezien de airco dan in een spaarstand koelt, is de lucht na een tijdje gewoon warm ipv koel. Oftewel, die zet je dan ook direct maar weer uit! Als je de ECON dan uitdoet, blaast ie direct weer koele lucht op de AUTO stand, maar weer na plusminus 1 minuut zwakt de aanjager weer af, en wordt het weer warm!
- Als ik de AUTO stand uitzet en alleen via de aanjager en de voorste ventilatiestand (richting bestuurder) de auto wil koelen, doet ie exact hetzelfde. FF flink koelen en blazen, maar na 1 minuut blaast ie niet meer..... (de brom blijft wel!)
Je kunt dan wachten totdat je een ons weegt voordat ie de aanjager weer oppakt! Drama dus... Want inmiddels is het elke terugrit een erg warme bedoeling.
Ik heb niet het idee dat de vloeistof op is, want als ie die ene minuut blaast, blaast ie ook wel koele lucht. Het probleem zit hem erin dat de aanjager stopt met blazen, maar dus op de achtergrond nog wel vol in werking is en de lampjes dus gewoon ook allemaal branden!
Weet iemand waar dit aan kan liggen?? Hulp is erg welkom tijdens deze warme dagen!
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten