Ga naar inhoud

  • 0

Hulp nodig (Auto-Hold)


PassatSportline

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik had een vraagje inzake het inbouwen van Auto-Hold. Op een duits site (link) heb ik gelezen dat het mogelijk is. Mijn duits is niet zo goed (eigenlijk helemaal geen duits gehad op school, was geen vervangde leraar. Oude leraar had een burn-out) dus heb het via google vertaald. Het demonteren etc. zal niet zo moeilijk zijn, ik blijf haken bij het verbinden van de kabels.

 

Wat ik uit dit uitleg & foto's begrijp is dat ik dus de drie kabels vastzet aan de controle-eenheid van de parkeerrem. De drie kabels die vanuit de controle-eenheid komt gaan in de soort van plug-in voor de auto-hold schakelaar. Dit zou dan bedrading 1 zijn. Pin 1, pin 4 en pin 5 dus.

 

Wat betreft bedrading 2. Moet ik vanuit pin 2, pin 3 en pin 6 van de auto-hold plug-in gaan solderen op de ESP kabels.

 

Dus samengevat:

 

Bedrading 1:

Pin 1 gaat naar Pin 7 parkeerplaatsen

Pin 4 gaat naar pin 4 of 9 parkeerrem

Pin 5 gaat naar pin 11 parkeerrem, (solderen op blauw/zwarte kabel)

 

Bedrading 2:

Pin 2 gaat naar 4-pins van de ESP-knop, zwart / geel

Pin 3 gaat naar pin 3 van de ESP-knop, grijs

Pin 6 gaat naar pin 6 van de ESP knop, bruin

(allemaal solderen??)

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen als ik het mis heb of bevestigen dat het zo goed is. Dan ga ik de onderdelen maandag gelijk bestellen namelijk. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
@Edwin : klopt CAN-bus fout is verdwenen.

 

@Dany : mij ABS heeft als code 3C0 614 109 C.

 

Wat ik nog steeds niet snap is waarom er zoveel verschillende lage waarden zijn.

En wat doet die code van 000282 (mijn code) dan?

Of de code 000259 (Dany = 2307 - 2048)

Ben er net achtergekomen dat 2307 - 2048 = 000259 code voor een trekhaak en auto-hold is.

 

Als je in de ABS module +2048 ingeeft en op accepteren drukt en geen Going hoort dan is de ABS module niet geschikt

en spijtig zou dit met de C versie zo zijn.

Bij wagens met AUTO-HOLD affabriek zou het wel kunnen deze hebben de C versie niet gekregen.

Bron: http://www.passatforum.com/forum/viewto ... 30&t=18935

 

Er is misschien een oplossing en dat is het type met sensoren in de wielen die optie was er ook in het begin van de 3c (MJ6) maar geen idee hoe dat deze verbinding maakt.

Weet wel ergen rond 433Mhz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is mogelijk voor zowel hand- als automaatbakken, let wel op dat je ABS-module ervoor geschikt is..

 

Wanneer je de rem vol indrukt, bijv: tijdens de stoplicht stoppen en de rem vol indrukken. De remmen blijven vasthouden totdat je de koppeling loslaat.. Erg handig, maar je moet wel altijd je gordel om hebben en het knopje indrukken na het vastbinden van je gordel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is mogelijk voor zowel hand- als automaatbakken, let wel op dat je ABS-module ervoor geschikt is..

 

Wanneer je de rem vol indrukt, bijv: tijdens de stoplicht stoppen en de rem vol indrukken. De remmen blijven vasthouden totdat je de koppeling loslaat.. Erg handig, maar je moet wel altijd je gordel om hebben en het knopje indrukken na het vastbinden van je gordel..

 

Dus hij gaat nooit automatisch in auto-hold mode ? Dat van die ABS module was te controleren met de code die je moest verhogen en dan een stukje rijden en kijken of je een bepaalde foutmelding krijgt toch?

Dus is net alsof je steeds aan de lichten de elektronische handrem zou gaan inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt, bij mij gaat het in iedergeval niet automatisch? Weet niet of het bij anderen ook zo is..

 

De auto-hold is wel een stuk sneller dan de handrem en dat handrem geluid hoor je ook niet dus ik denk dat hij de voorremmen in dit geval gebruikt.. Niet alleen stoplichten maar overal eigenlijk waar je de goed indrukt.. Kwam mij goed van pas in Turkije..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus is net alsof je steeds aan de lichten de elektronische handrem zou gaan inschakelen.

Ja dat effect, alleen met een andere werking dmv de remdruk vast te houden.

Erg handig bij wegrijden op een hellend vlak, wat vaker voorkomt dan je zou denken, bij stoplichten en zo.

Ook handig is dat wanneer je autohold actief hebt je handrem er op gaat als je de gordel los doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar zoals ik kan zien bij de inbouwhandleiding is dat klusje aardig te doen toch? (indien de ABS module hiervoor geschikt is natuurlijk).

Het bijkabeleren beperkt zich enkel tot het uitbouwen van de middenconsole . Voor de rest hoeft er niets van kabelage bijgetrokken te worden naar de ABS module (dat was voor de bandendrukcontrole dat dit moest dacht ik toch? )

 

Ook handig is dat wanneer je autohold actief hebt je handrem er op gaat als je de gordel los doet.

 

das inderdaad wel handig ja.

Al paar keren gehad dat ik de knop van de handrem indruk en dat hij dit schijnbaar niet aanvaard had (of even te snel ingetoetst) en ik toch met het idee zat dat de handrem er op stond. Uitstappen en de auto ging gaan rijden.... :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er moeten twee draden naar je ABS unit... Ik heb volgende ABS unit, werkend met autohold (en DSG):

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl

Part No SW: 3C0 614 095 Q HW: 3C0 614 095 Q

Component: ESP 440 C2 H015 0003

Revision: H015 Serial number: 0658372564

Coding: 0032037

Shop #: WSC 05311 000 00000

ASAM Dataset: ------------------------- ------

 

No fault code found.

 

Schema :

 

post-8019-1423825334,5851_thumb.jpg

 

E540 is de schakelaar voor autohold

J540 is de ABS module

E538 de schakelaar voor de handrem

 

 

Ik dacht dat vanaf modeljaar 2008 ook autohold beschikbaar is voor manuele bakken. En vanaf modeljaar 2009 autohold automatisch aangaat (in te stellen via BC).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu toch even de kluts kwijt. In handleiding voor inbouw Auto-hold van Alex (passat3C.info) word er niets getoond van extra kabelage naar de ABS unit.

En volgens het ETKA schema dan weer wel. Maar wel takken ze ergens af van de ESP toets maar dat zal dan voor de verlichting zijn zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat Dre toch de unit tussen de stoelen bedoelt.

 

zou ik graag bevestigd krijgen voor ik de onderdelen allemaal bestel

 

 

Andre, hoe plaats je zulke plaatjes?

 

kan je der geen Printscreen van maken van het ETKA scherm, wat bijsnijden en dan in paint ofzo opslaan, dan verzenden als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oele, je hebt natuurlijk weer gelijk. J540 is de handremmodule (en niet de ABS-module :embarassed: ), die zit onder de middenconsole tussen de zetels. Sorry Peter .

en de plaatjes zijn inderdaad met shift-PrintScreen gemaakt, openen met paint en opslaan als jpeg.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oele, je hebt natuurlijk weer gelijk. J540 is de handremmodule (en niet de ABS-module :embarassed: ), die zit onder de middenconsole tussen de zetels. Sorry Peter .

en de plaatjes zijn inderdaad met shift-PrintScreen gemaakt, openen met paint en opslaan als jpeg.

 

grtz, dre

 

Geen probleem Andre :thumb: , zal dan even bij de dealer langs gaan om het eea te bestellen.

 

thx voor de info

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo, even een vraag.

 

Als je de pookhoes verwijderd inclusief dat matje wat er nog onder zit zie je dan connectors al voorbereid liggen om schakelaars er op aan te sluiten. ik heb dat op het formum zitten lezen echter hadden ze niet vermeld voor welek allemaal.

 

Ben zelf in het bezit van een Passat 3c 1,9 TDI varriatn uit 2006 en heb rond de pook alleen de park assistent en abs schakelaar zitten. Ik heb nu de ontbrekende schakelaars gekocht om de boel een beetje op te vullen maar die wil ik wel verlicht hebben dus moet ik het ergens van af tappen.

 

Ik hoor het wel.

 

gr. Seacdiver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo, even een vraag.

 

Als je de pookhoes verwijderd inclusief dat matje wat er nog onder zit zie je dan connectors al voorbereid liggen om schakelaars er op aan te sluiten. ik heb dat op het formum zitten lezen echter hadden ze niet vermeld voor welek allemaal.

 

Ben zelf in het bezit van een Passat 3c 1,9 TDI varriatn uit 2006 en heb rond de pook alleen de park assistent en abs schakelaar zitten. Ik heb nu de ontbrekende schakelaars gekocht om de boel een beetje op te vullen maar die wil ik wel verlicht hebben dus moet ik het ergens van af tappen.

 

Ik hoor het wel.

 

gr. Seacdiver

 

dan moet je even dit topic hebben

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=189&t=37735&p=410067&hilit=can+bus+schakelaar#p410067

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo, even een vraag.

 

Als je de pookhoes verwijderd inclusief dat matje wat er nog onder zit zie je dan connectors al voorbereid liggen om schakelaars er op aan te sluiten. ik heb dat op het formum zitten lezen echter hadden ze niet vermeld voor welek allemaal.

 

Ben zelf in het bezit van een Passat 3c 1,9 TDI varriatn uit 2006 en heb rond de pook alleen de park assistent en abs schakelaar zitten. Ik heb nu de ontbrekende schakelaars gekocht om de boel een beetje op te vullen maar die wil ik wel verlicht hebben dus moet ik het ergens van af tappen.

 

Ik hoor het wel.

 

gr. Seacdiver

 

dan moet je even dit topic hebben

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=189&t=37735&p=410067&hilit=can+bus+schakelaar#p410067

 

Oke, alvast bedankt voor de tip.

Iets meer graden boven nul en ik kan gaan beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even stof afblazen :mrgreen:

 

Aangezien ik deze dagen de middenconsole eruit heb ivm stoelverwarming, wil ik meteen de Autohold installeren.

 

Heb net even gekeken welke module ik heb, maar dit is vrij nieuw zo te zien:

 

Address 53: Parking Brake Labels: 3AA-907-801.clb

Part No SW: 3AA 907 801 E HW: 3AA 907 801 E

Component: J540 EPB4 VW-55183 0007

Revision: H18 Serial number: 00000000193352

Coding: 0021056

Shop #: WSC 00117 211 87034

VCID: 336F0115522E491

 

No fault code found.

 

Is de bedrading aansluiten hetzelfde voor deze module als hier beschreven? En waarschijnlijk kon deze module wel continue aan ofzo. Meende ik gelezen te hebben op duits forum. Dan hoef je niet steeds knop in te drukken...?

 

Iemand ervaring met de 3AA 907 801 E ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden