Ga naar inhoud
  • 0

Piepjes bij openen en sluiten


R-line

Vraag

Gisteren bij de dealer geweest voor wat kleine dingetjes aan mijn nieuwe Passat, ik wilde ook meteen in laten stellen dat je 1 piep hoort bij sluiten en 2 piepjes bij openen. Ik had dit op het forum gelezen nu blijkt dit volgens de dealer alleen toegestaan te zijn in Duitsland.(waarom eigenlijk) Hij heeft wel geprobeerd om het via VAG com aan te zetten maar kan de instellingen dan niet saven, ook het veranderen van de alarmtoon kon volgens hem niet. Weet iemand hoe dit wel in te stellen is? Binnekort heb ik zelf een VCDS kabel en kan het dan zelf nog eens proberen.

 

Groetjes Alfred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is inderdaad via VAG COM in te stellen. Het is wel een zielig piepje hoor.

Ik moest hem van de vrouw er weer afhalen, ze schaamde zich er voor. Hahahaha!

 

Kijk ff op de site van Gerrit Speek, of zoiets, daar staat op waar je precies moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bliepjes kan alleen als je alarm hebt. Volgens mij zijn het deze 2 instellingen.

 

Steuergerät Codierung

STG 46 (Komfortsystem) auswählen

STG Lange Codierung -> Funktion 07

 

Byte 10 Bit 3 Entriegelung via FFB mit Horn quittieren

en

Byte 11 Bit 3 Verriegelung via FFB mit Horn quittieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen vrijdag bij de garage geweest maar de monteur kreeg het niet voor elkaar, hij vertelde dat hij de opties wel kon aanvinken maar dat de save niet geaccepteerd werd?? In mijn Passat zit wel standaard alarm dus de hoorn is aanwezig. Hij zei ook dat de piepjes alleen in Duitsland zijn toegestaan, volgens mij is dit net andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad andersom. In Duitsland is het juist *niet* toegestaan.

 

Let wel dat delers VAS hebben en niet VAG-COM. Daar kunnen ze minder mee aanpassen. Als je VCDS hebt kan je meer dingen aanpassen dan de dealer :)

Bij mij kon de dealer het ook niet voor elkaar krijgen, maar Vdub kon het 3 dagen later met zijn VAG-COM wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren mijn kabel ontvangen met de 912 software, installatie verliep vlekkeloos en kabel werkte meteen. Hierna de piepjes voor het alarm ingesteld en dat werkt prima. Ik heb ook de optie om het alarm naar frequentie modulated te schakelen aangevinkt en gesaved maar dit geeft geen verandering :( . Ik heb gezien dat je bij de adaptionfunctie ook deze optie aan kan vinken, is dit de bedoeling? ook wat geexpirimenteerd met de mogelijkheid om de ramen automatisch te laten sluiten bij regen, optie ingesteld, ramen open, auto op slot en dan met de gieter water op de regensensor gegooid maar de ramen gaan niet dicht. Weet iemand wat ik fout doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ook wat geexpirimenteerd met de mogelijkheid om de ramen automatisch te laten sluiten bij regen, optie ingesteld, ramen open, auto op slot en dan met de gieter water op de regensensor gegooid maar de ramen gaan niet dicht. Weet iemand wat ik fout doe?

Werkt op basis van brekingsindex. Dus niet gieten, maar druppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook de regensensor aangepast?

 

Hier is de methode :

 

Je gebruikt de rekenmachine van je PC om de waarden om te zetten van decimaal naar hexadecimaal...

Byte 00 zijn de twee meest rechtse cijfers, byte één de volgende twee, enz.

 

Om regensluiten te activeren moet je byte 02 met 4 verhogen

 

Voorbeeld :

Je code is 00217165 (dec) = 03504D (hex)

Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Rain Sensor Correction value is 77%

Byte 01 = 50 (hex) = 80 (dec) = Light Sensor Correction value is 80%

Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02= Options 01 (Highway Light) and 02 (Rain Light)

 

Wijzig byte 02:

Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02+04 = Options 01 (Highway Light) and 02 (Rain Light) en 04 regensluiten

 

 

De nieuwe code zou nu 00479309 worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooie uitleg Dreke, ga ik proberen komend weekend :), weet je toevallig ook hoe ik de alarmtoon anders krijg, ik heb al diverse dingen geprobeerd maar het blijft PIEP PIEP :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja. Dat ga ik tenminste in 't kort proberen : ik heb namelijk een bijkomende sirene (130 dB) besteld. Als dat lukt komt dat wel met een volledige handleiding en uitleg. Want die 'PIEP' vindt ik maar niks, mijn microgolfoven maakt meer kabaal als die klaar is...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je ook de regensensor aangepast?

 

Hier is de methode :

 

Je gebruikt de rekenmachine van je PC om de waarden om te zetten van decimaal naar hexadecimaal...

Byte 00 zijn de twee meest rechtse cijfers, byte één de volgende twee, enz.

 

Om regensluiten te activeren moet je byte 02 met 4 verhogen

 

Voorbeeld :

Je code is 00217165 (dec) = 03504D (hex)

Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Rain Sensor Correction value is 77%

Byte 01 = 50 (hex) = 80 (dec) = Light Sensor Correction value is 80%

Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02= Options 01 (Highway Light) and 02 (Rain Light)

 

Wijzig byte 02:

Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02+04 = Options 01 (Highway Light) and 02 (Rain Light) en 04 regensluiten

 

 

De nieuwe code zou nu 00479309 worden

 

In welk onderdeel en waar vind ik die code die ik met 4 moet verhogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Originele hoorn plaatsen en aansluiten aan het comfortsysteem + coderen...

De plaats is achter het rechterwiel, achter het spatscherm.

 

Je kan het systeem ook uitbreiden met een ultrasoonsensor en hellingshoeksensor.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Originele hoorn plaatsen en aansluiten aan het comfortsysteem + coderen...

De plaats is achter het rechterwiel, achter het spatscherm.

 

Je kan het systeem ook uitbreiden met een ultrasoonsensor en hellingshoeksensor.

 

grtz, dre

 

Enig idee van kostprijs? En functioneert deze dan ook gewoon als alarm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden