Ik had contact met 2 vrij grote chiptuners in België.
Voor mijn auto (Passat 1900 TDI 3BG 3B6 2004 130PK 4Motion AVF) gaat het over de EGR.
Eén zegt: Manueel afdoppen (afsluiten dmv een plaatje) van de klep is niet nodig; die wordt softwarematig 100% dichtgeschreven. Enkel de oudere types zouden moeten worden afgedopt. Is dat zo?
Twee zegt:
1ste mogelijkheid: Softwarematig 85% dichtzetten (las ik hier ook al maar interesseert mij niet echt, wil die helemaal dicht)
2de mogelijkheid: Manueel afdoppen van klep en hoogst waarschijnlijk foutcode (Ik las hier dat er zéker een foutcode komt). Die gaan zij dan proberen wegschrijven maar het is afhankelijk van de software of dat zal lukken. Ik vroeg of zij dan geen overzicht hadden van alle types en de bijhorende software maar dat blijkt zo niet te zijn. Mocht dit wél zo zijn, dan kunnen ze toch bijna garanderen of ze die foutcode weg krijgen?
Vind dat laatste nogal vaag. Ik moet gewoon afkomen en dan zien ze wel ... Zoiets trekt mij niet echt over de streep ...
Beiden zeggen dat het leegmaken van de katalisator geen noemenswaardige vermogenswinst oplevert. Ze zijn het er weer niét over eens of dit voor de roettest op de Belgische keuring nadelig is...
Vraag
villyman
Ik had contact met 2 vrij grote chiptuners in België.
Voor mijn auto (Passat 1900 TDI 3BG 3B6 2004 130PK 4Motion AVF) gaat het over de EGR.
Eén zegt: Manueel afdoppen (afsluiten dmv een plaatje) van de klep is niet nodig; die wordt softwarematig 100% dichtgeschreven. Enkel de oudere types zouden moeten worden afgedopt. Is dat zo?
Twee zegt:
1ste mogelijkheid: Softwarematig 85% dichtzetten (las ik hier ook al maar interesseert mij niet echt, wil die helemaal dicht)
2de mogelijkheid: Manueel afdoppen van klep en hoogst waarschijnlijk foutcode (Ik las hier dat er zéker een foutcode komt). Die gaan zij dan proberen wegschrijven maar het is afhankelijk van de software of dat zal lukken. Ik vroeg of zij dan geen overzicht hadden van alle types en de bijhorende software maar dat blijkt zo niet te zijn. Mocht dit wél zo zijn, dan kunnen ze toch bijna garanderen of ze die foutcode weg krijgen?
Vind dat laatste nogal vaag. Ik moet gewoon afkomen en dan zien ze wel ... Zoiets trekt mij niet echt over de streep ...
Beiden zeggen dat het leegmaken van de katalisator geen noemenswaardige vermogenswinst oplevert. Ze zijn het er weer niét over eens of dit voor de roettest op de Belgische keuring nadelig is...
Iemand een verheldering?
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten