Ga naar inhoud
  • 0

Van longlife naar standaard olie


20v

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben met de vraag gekomen omdat er nu regelmatig olie bij moet,auto is jaar geleden voor beurt naar dealer geweest en hij wil er nu

weer naar toe ik heb in dit jaar ongeveer 19000 km gereden.

Dan lijkt me LL wel enigzins overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jongens, wat is het nou. Ik heb er meerdere topics over gelezen. Kan het nu wel of niet van normaal weer naar longlife. Die van mij reed op 5w40 van Castrol en nu op 5w30 van de dealer en interval weer teruggezet naar Longlife. Was geen enkel probleem volgens de dealer. Ik weet het nu niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat Mathijs gelijk heeft. Ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen switchen.

 

Toen ik mijn auto kocht zat er 15 w 40 in. Dat leek mij niet de bedoeling en ik heb er toen eerst maar eens nieuwe filters ingedaan en weer Castrol Longlife olie. Tot nu toe niet zo'n 8000 km gereden en niet gemerkt dat dat problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maakt ook nix uit, al wissel je 4x per jaar.

Het enige verschil is dat de je ander type olie moet gebruiken als je je bc longlife geprogrameerd hebt.

LL olie heeft wat andere dopes om het langer vol te houden en de bc bepaald aan de hand van een aantal parameters waneer je moet verversen. (aantal starts, etc.)

Qua smeereigenschappen maakt het geen drol uit tussen LL en vaste intervallen olie, zolang je je maar aan de voorgeschreven VW norm houd voor de vaste intervallen.

Alleen moet je bc voor vaste intervallen geprogrameerd worden. (VagCom)

 

Iemand moet mij maar eens uitleggen waarom je NIET kunt switchen, wel met een onderbouwd verhaal graag........

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden