Ga naar inhoud
  • 0

Airco interieur piept


sammyke007

Vraag

Hallo,

 

Ik ben sinds kort de eigenaar van een Passat Variant van 2004.

Als ik de climatronic aanzet hoor ik een heel hoge pieptoon. Als ik de climatr. af (off) zet dan is het weg.

 

Ik heb al vanalles gelezen over WD40 links of rechts, maar zou niet weten waar ik het spul moet spuiten.

Voor alle duidelijkheid, het piepen hoor je enkel als je in de wagen zit.

Het is een diesel motorblok.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Komt de piep toon uit de climatronic ?

Is het een pieptoon die door een draaiend deel veroorzaakt wordt ?

Of is het een pieptoon die klinkt alsof het systeem een waarschuwing geeft ?(pieptoon uit een speakertje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Komt de piep toon uit de climatronic ?

Is het een pieptoon die door een draaiend deel veroorzaakt wordt ?

Of is het een pieptoon die klinkt alsof het systeem een waarschuwing geeft ?(pieptoon uit een speakertje)

 

 

Ik heb me verkeerd verwoord...

Het is eerder een fluittoon dat precies uit het ventilatierooster tegen de voorruit komt. Het is echter alleen als ik de blazers dewelke op bestuurder en passagier gericht staan dicht draai.

 

Ik heb deze blazers dus voorlopig een beetje opengezet en dan is de fluittoon weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of gewoon een beetje wd40 erin spuiten, pollenfilter eruit en met een spuitflesje met een lange slang/sprietje op de ventilator spuiten

 

Hier zie je (wit) de vent net zitten, zet je airco ff aan als je het filter eruit hebt gehaalt.. ff met de spritzbus in de weer en als het piepen stopt ben je klaar..

 

6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Ik denk dat dit meer met de standen van instellingen te maken heeft?

 

Het geluid komt dus uit de roosters van de voorruit, alleen als je de middenroosters volledig dicht zet..

Bij mijn twee auto' s kan ik kiezen voor de volgende standen, midden rooster (gezicht), middenrooster + voeten, bij de stand op de voorruit wordt alleen lucht verplaatst naar de voorruit en niet uit het midden rooster of andere.

 

Kan het verkeerd voor hebben maar ik denk dat bij Passat het zelfde is, als de stand op de voorruit staat er geen lucht uit de middenroosters komt?.

Een te grootte luchtverplaatsing kan ook een fluittoon teweeg brengen, als een ventilatiekanaal wordt afgesloten indien deze openstaat, wat normaal gesproken dicht zou moeten staan.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad Theo. Wat jij omschrijft al mogelijke oorzaak merk ik in de praktijk ook.

Ik vind het wel mooi als de middenroosters dicht staan. Echter als dan de blazer redelijk hoog staat en veel lucht verplaatst dan hoor ik dus ook een soort fluittoon ergens uit de roosters ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inpikken. Ik hoor de laatste dagen ook een irritant gepiep/tuur uit de ventilatie ergens komen.

Alsof er een vogel inzit precies ... :)

 

En het is dus vooral bij het nemen van bochten lijkt het.

Ik had dit vorig jaar ook al als de chauffage oplag.

Maar het was toen weg nadat de aircopomp vervangen was.

Nu is dit echter terug :-(, daar kan het dus niet meer aan liggen.

 

Zou ik mss ook even proberen Vdub zegt, de vent achter de pollenfilter even bewerken met wat wd40?

Het zal iig geen kwaad kunnen he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even inpikken. Ik hoor de laatste dagen ook een irritant gepiep/tuur uit de ventilatie ergens komen.

Alsof er een vogel inzit precies ... :)

 

En het is dus vooral bij het nemen van bochten lijkt het.

Ik had dit vorig jaar ook al als de chauffage oplag.

Maar het was toen weg nadat de aircopomp vervangen was.

Nu is dit echter terug :-(, daar kan het dus niet meer aan liggen.

 

Zou ik mss ook even proberen Vdub zegt, de vent achter de pollenfilter even bewerken met wat wd40?

Het zal iig geen kwaad kunnen he

 

Ik heb precies hetzelfde momenteel... overigens ook met de vorige Passat gehad.

Moet nog ff tijd vinden om het asje in te sprayen, werkte bij de vorige iig prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heeft te maken met de verbranding om de emissie waarden te verlagen, er wordt lucht naar de uitlaat ingepompt, wordt geregeld door de ECM (engine controle module).

 

Foutcode wissen, controleren of die terug komt, zoja storing opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is je de co2 uitstoot bekend op benzine motoren ?

Emissie wil gewoon zeggen dat de co2 waarden omlaag moeten net zoals bij diesels (roetmeting) net zo goed bij de airco instalatie de emissie waarden omlaag moeten.

Dit heeft allemaal te maken met het broeikas effect, of de ozonlaag die wordt aangestast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kzal ook maar is vermelden dat deze morgen toen ik startte de climatronicdisplay stond te flikkeren ... :-(

Hoe kan dat nou weer, zit nog maar enkele maanden nieuwe aircopomp in

Het was overigens mss toeval maar toch, deze ochtend was het voor de eerste maal echt koud, lag wat ijs op de passat.

 

en ik heb eens goed gelet vanwaar het gepiep komt, en het lijkt uit de rechterhoek vooraan te komen aan het dash.

gezien van in de wagen binnenin. dus het zou mss toch dat ventilatortje kunnen zijn. Zo snel mogelijks eens wat wd40 opspuiten en de filter is vernieuwen, ziet helemaal zwart :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de display knippert betekent dat, dat er iets niet klopt bijvoorbeeld een opgeslagen foutcode of het systeem wordt buiten werking gesteld door een te lage druk.

 

Normaliter werken de ac systemen niet meer als de druk in het systeem lager raakt dan 1,5 bar.

De druk wordt bepaald aan de vulgraad en heersende temperatuur, warmer hogere druk, kouder lagere druk.

Hoe kouder het wordt, hoe lager de druk in het systeem, de lagedrukschakelaar zal het systeem buitenwerking stellen.

Je zou als de airco weer begint te knipperen, via het display moeten kijken of er een foutcode wordt gegeven.

 

Moest 318 vermeld worden, dan wordt de foutcode na omzetten 00792 verwijst naar airco lagedrukschakelaar F129.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden