Ga naar inhoud
  • 0

led's ter vervanging hallogeen


jeroen

Vraag

Ik ben benieuwd of er 1 van jullie ervaring heeft met het vervangen van de halogeen lampen in de achterlicht unit naar led.

Hiermee kan ik den ik verkomen dat wederom mn remlichtschakelaar naar de hemel gaat.

 

Mochten jullie een goed adres weten, waar ik 8x rood en 2x wit en 2x oranje kan vinden en die dezelfde fitting als de huidige halo lampen hebben, dan hou ik me aanbevolen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Jeroen,

 

dit weekend heb ik de acht lampen van de achter/remlichten vervangen door rode LEDs. De fitting die je nodig hebt is BAZ15D (twee pinnen niet op dezelfde hoogte en ook niet op 180graden t.o.v. elkaar maar 120 graden). Hier heb ik me echt de *&*^%@ naar gezocht.

Het vervangen is echt een fluitje van een cent.

Stuur me even een PB-tje als je wilt weten waar ik het gekocht heb.

 

Ook heb ik getracht om de knipperlichten (zelfde fitting) te vervangen door LEDs maar dat werd niet zo'n succes: hierdoor een veel te hoge knipperfrequentie. Natuurlijk kan ik er een weerstand tussen plaatsen maar dan vind ik het niet echt meer waard.

 

Overigens: ik heb nu twee 'problemen':

1) mijn lichtverklikker piept/zoemt als ik mijn deur open heb, de sleutel uit het contact en nog de voet op de rem heb. Is niet echt een probleem, ga ik niets aan doen.

2) mijn ESP lampje gaat branden zodra ik mijn lampen aan zet.

 

Nummer twee wil ik wel wat aan gaan doen. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de lampen te weinig stroom vragen en daardoor een waarschuwing wordt gegeven dat de achterlampen kapot zijn. Een tijd geleden had ik zo'n medling, met nog de ABS lamp en ' abgas werkstadt' in het scherm. Dit bleek de remlicht sensor te zijn die kapot was. Aangezien dit minder urgent is, vermoed ik dat dit betekent dat er minder 'toeters en bellen' aan gaan.

 

Ik heb recent ook Pilot Xenon in de dimlichten en LEDs als stadslichten geplaatst. Zolang ik rijdt zonder lampen is er niets aan de hand, zodra ik de lampen aan zet.

 

Mocht iemand hier een suggestie voor hebben, ik hou me aanbevolen.

 

Groeten Michel

 

UPDATE:

Vanavond kwam ik er achter dat mijn 3e remlicht regelmatig zacht gloeide en kreeg ik nog een melding dat ik naar de dealer zou moeten op het moment dat ik de deuren vergrendelde met de schakelaar in de bestuurdersdeur. Dit alles ging pas weg nadat ik alle lampen weer door gloeilampen had vervangen.

Vooralsnog ben ik er even klaar mee. Wellicht ga ik op een later tijdstip nog even vogelen met weerstanden etc.

 

Ik ben benieuwd of er 1 van jullie ervaring heeft met het vervangen van de halogeen lampen in de achterlicht unit naar led.

Hiermee kan ik den ik verkomen dat wederom mn remlichtschakelaar naar de hemel gaat.

 

Mochten jullie een goed adres weten, waar ik 8x rood en 2x wit en 2x oranje kan vinden en die dezelfde fitting als de huidige halo lampen hebben, dan hou ik me aanbevolen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had led's van pilot toen geprobeerd maar dat werd niks. remlicht was amper feller dan stadslicht en als de auto geparkeerd stond bleven de ledjes en 3e remlicht zachtjes branden. met weerstandjes werdt het weinig beter. voor de knippers ben je een weerstand nodig. zonder weerstand knipperen ze te snel. ik heb de led's toen weer terug gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Halogeen lampjes herken je doordat er een klein uitstulpinkje in het glazen peertje/buisje zit.

Zit dit er niet dan 99% dat het geen halogeen is :)

 

Led's in de achterlichten kan problemen geven doordat de meeste achterlichten eerst alle massa's van de lampunit bij elkaar knopen en daarna pas aan massa hangen.

Dit kan rare stroomlopen opleveren.

Tot nu toe is mijn mening over LED's nog zeer teleurstellend en worden de led's zwaar overhyped.

 

De meeste LED's zijn van slechte kwaliteit, vaak zijn geen 2 led's precies dezelfde kleur(vooral zichtbaar als er meer leds in 1 lampje verwerkt zijn en bij veroorzaken veel lekstromen, witte leds verkleuren vaak in de loop der tijd naar blauw en verzwakken dramatisch in lichtsterkte, rare fase verschuivingen en noem maar op

 

Er zijn ook goede LED's maar die kosten ook wel wat meer. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in het verleden 3W Luxeon leds besteld hier

 

Ik weet niet of het gaat met die link maar het gaat om de BA15. Dat is dan een remlicht en achterlicht in een. Met genoeg licht. Met remlicht controle heb je inderdaad een weerstand nodig.

 

Oh ja, en daar verkopen ze ook knipperlicht relais, maar ik weet niet of we daar wat aan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb super goede ervaringen met www.ultraleds.co.uk.

 

Deze: http://www.ultraleds.co.uk/3801157-ulti ... -1901.html

 

Had ik al lange tijd in mijn Passat zitten, en ze bewijzen nog steeds dienst in m'n Dacia! Omdat de LEDs rondom geplaatst zijn wordt de lampunit goed gevuld met licht, het enige verschil met de gloeilampen is de kleur (iets dieper rood), maar mijns inziens even fel maar worden een stuk minder warm, verbruiken minder en gaan langer mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook leds bestd voor mijn achterlichten.

Blijkt dat de fitting iets anders zit.

De bajonetsluiting is net een stukje gedraaid.

Weet iemand welke socke dit is ?

Volgens mij is socket 1156 een standaar voor bv achteruitrijlichten.

Welke moet ik hebben voor de normale achter lichten (2x 4st).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb in mijn kentekenverlichting leds zitten van hypercolor en ben er zeer tevreden over (meerdere forumleden zelfs)

ook zijn er op die website vervangers te vinden voor remlichten en gewone lichten enz

ook voor de knipperlichten zijn er vervangers te vinden

--> http://www.hypercolor.de/Bremslicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden