Ga naar inhoud
  • 0

te vroeg gejuigd!


boelie1977

Vraag

viewtopic.php?f=120&t=33942

 

Dacht dat het eindelijk opgelost zou zijn maar helaas. Vandaag wederom het motor management lampje.

Weer uitgelezen, en jawel weer foutcode:

 

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow

P1423 - 35-00 - -

Readiness: 0010 0001

 

Dus weer terug naar Auto Lichtstad. Daar het verhaal verteld dat het al de 3e maal is dat ik hier mee terug moet komen

Nou staat er een afspraak voor dinsdag a.s . Dan had de expert pas tijd :evil:

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag even een second opinion wezen halen bij VAG techniek in nuenen. Hij dacht dat of de vacuum slang misschien kapot was of "de combiklep" maar hij hadniet echt veel tijd om te kijken. Maar kon geen kwaad om er mee te rijden.

Was alleen slechter voor de emissie. Dus afwachten tot dinsdag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat een slang 1 x los schiet kan ik me iets bij voorstellen.

Maar als een (VW) monteur die dan weer vast zet en hij schiet na een korte tijd er weer af dan vind ik wel dat je van die 2-de keer kunt zeggen dat de garage het maar voor eigenkosten fixt want blijkbaar hebben ze de eerste keer niet genoeg voorzorgsmaatregelingen genomen dat het niet nog eens gebeurd.

 

Maar ik merk steeds vaker dat veel garages als er iets kapot is maar veel te snel wat onderdeeltjes gaan vervangen en de klant maar moet betalen.

 

Als ik voor mijn werk een ingewikkelde elektrische storing in een installatie (huis of industrie maakt ff niet uit) repareer door een onderdeel te vervangen en binnen korte tijd blijkt dat dat de storing niet verholpen is dan hoef ik echt niet te proberen om de 2-de keer weer alle kosten te verhalen op de klant.

Die zal me vrolijk uitlachen en vragen of ik in een vorige leven komiek was ofzo :P

 

Ik vraag me dan altijd af waarom we dit wel van autobedrijven accepteren :(

En jah, ik maak me er zelf denk ik ook wel schuldig aan want meestal zije veel te blij dat alles weer werkt.

Maar het blijft vreemd.

 

Waar staat hij William ?

In Son of in Geldrop ?

 

Ik ga meestal in Geldrop, kleiner service punt, aardige gasten aan de balie, en ze nemen ook de tijd om naar je verhaal te luisteren.

Son heb ik zelf nog geen ervaring mee, maar deze ligt na de verhuizing van ons bedrijf over 2 maanden wel een heel stuk dichter bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vindt het ook vreemd dat een monteur niet ziet dat een slang die hij of een collega monteur heeft vast gezet weer los zit.

Lijkt me toch niet echt raket wetenschap dat ze daar een expert voor moeten laten komen. Maar we wachten maar even geduldig af. Vond het wel netjes dat ze in ieder geval de eerlijkheid hebben gehad om te zeggen dat het dezelfde slang was.

 

@ Rene hij staat in Son aangezien dit 5 minuten van mijn werk af is en ik hem daar ook heb gehaald. Dus is het ook wat makkelijker om een collega te vragen mij even af te zetten of op te halen bij de garage.

Maar dat is aan het eind van het jaar ook afgelopen als ze naar die nieuwbouw gaan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

alweer :shock::shock:

shit man wat een pech

en ik vertrek dinsdag op verlof

kun je maandag langskomen , woon nie zo ver van eindhoven

vandaag helaas werken

en anders zie ik wel voor maandag bij jou , moet alleen nog t'een en ander regelen voort verlof weet niet of ik het haal

wat ik raar vind is dat deze leiding altijd los schiet , daar moet stillaan een andere redene voor bestaan dan slecht vastzetten , overdruk of zo iets

ik kan me niet voorstellen dat ze die leiding tot 3 maal slecht gemonteerd hebben :angry::angry:

en anders nooit zuivergemaakt , kan olie aan binne kant zitten en daarom steeds losschuifd , heb dit met een turbo druk darm gehad van de vivaro die schoot ook steeds los , toen goed ontvet en een nieuwe klem er rond en gefixt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
alweer :shock::shock:

shit man wat een pech

en ik vertrek dinsdag op verlof

kun je maandag langskomen , woon nie zo ver van eindhoven

vandaag helaas werken

en anders zie ik wel voor maandag bij jou , moet alleen nog t'een en ander regelen voort verlof weet niet of ik het haal

wat ik raar vind is dat deze leiding altijd los schiet , daar moet stillaan een andere redene voor bestaan dan slecht vastzetten , overdruk of zo iets

ik kan me niet voorstellen dat ze die leiding tot 3 maal slecht gemonteerd hebben :angry::angry:

en anders nooit zuivergemaakt , kan olie aan binne kant zitten en daarom steeds losschuifd , heb dit met een turbo druk darm gehad van de vivaro die schoot ook steeds los , toen goed ontvet en een nieuwe klem er rond en gefixt

Zojuist de auto uitgelezen en het is weer hetzelfde :(

@guy je hebt een pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mocht de slang er weer afschieten dan is er iets mis in je vacuümsysteem, ik vermoed alleen dat er toch nog ergens een slang lekt..

 

Je kunt tevens met vagcom een output test doen in 01 Engine om te kijken/luisteren of die Air pump het wel doet en of je dan toevallig geen gesis hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag naar Hasselt gereden. Daar aangekomen stond Rudi al aan zijn eigen auto te sleutelen. Nadat ik het probleem had uitgelegd,had hij al snel iets gevonden. Aan de achterkant van het blok waar de vacuumslang het motorblok ingaat zat het rubber waar de connector in gaat niet goed vast.

Na het rubber schoon gemaakt te hebben en een heel klein beetje kit op de connector te hebben aangebracht alles weer vast gezet. Daarna nog even naar Guyke thuis geweest om de storing te wissen. Nu is het weer afwachten of het goed blijft gaan of dat er toch nog iets anders uitkomt.

In ieder geval bedankt mannen voor de hulp en fijne vakantie :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden