Ga naar inhoud

Net uit de garantie


hjk

Aanbevolen berichten

Vandaag even bij Jos geweest om der passie uit te laten lijnen.

Wat mij nog niet echt was opgevallen hoorden Jos en Stefan wel... een dood vliegwiel zoals Jos het noemde :angry:

Ik heb de auto gekocht op 11 december 2009, 23 december opgehaald met drie maanden garantie.. dus een paar weken uit de garantie gelopen.. :angry::angry:

 

Vanmiddag toch nog even snel gebeld met de verkopende partij (bedrijf) en de zaak voorgelegd. Door hen wordt gesteld dat de garantie verlopen is en dat ze ergens een lijn moeten trekken. Ik heb hen uitgelegd dat ik geen goedkoop prul heb gekocht bij hen en dat ik wel kwaliteit mag verwachten voor dat geld en niet binnen 12000 km een kaputt vliegwiel.

De man die ik gesproken heb zou overleggen en kijken wat het kost als ik bij hen een vliegwiel + koppeling laat vervangen. ( zij hebben een eigen werkplaats)

Ik ben benieuwd. Ik had van Jos al gehoord dat het verstandig is om in zo'n geval de koppeling ook te vervangen en dit in totaal zo'n 1200 a 1300 eurootjes zou kosten. :shock::angry:

 

Wie van jullie heeft zoiets soortgelijks meegemaakt en hoe is daar toen mee omgegaan door de verkopende partij?

Hoe sterk sta ik ten opzichte van de verkoper?

Wie van jullie heeft al eens een koppeling + vliegwiel laten vervangen en wat waren de kosten toen ongeveer?

 

gr Henk Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast Anonymous
Normaal gesproken bij een BOVAG bedrijf krijg je 6 maanden garantie als de verkoopprijs van het voertuig meer is als € 4500,-

Lijkt me dat die passat van je wel ietsie meer gekost heeft.......

 

Ben bang dat dat niet altijd zo is.

 

Hier een tekst direct van de BOVAG site:

"Ieder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen."

 

Zegt genoeg, had dit namelijk ook op mijn verkoopcontract. Met garantie zou ik €6300 betalen en zonder €5950. Heb toch maar gekozen zonder garantie.

 

Hoop dat het niet te duur voor je wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn verkoopcontract eens even doorlezen. Het is wel een bedrijf dat is aangesloten bij de bovag, maar zo even uit mijn hoofd meen ik dat de drie maanden garantie die ik had niet een bovag garantie was.. Beetje vreemd maar ik zal het eens even goed nakijken..

 

Ik wacht inderdaad eerst even het voorstel van de verkoper af, misschien valt het nog wel mee en anders verkoop ik toch gewoon de boot! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovag is 6mnd, niet 3, buiten dat mag je verwachten dat een auto van net 3 jaar jong/oud niet met zon defect mag komen, je zou ook de verkopende partij met PON kunnen laten bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je ze aanspreken op het feit dat het absoluut niet normaal is dat deze reparatie binnen zo'n korte termijn en 12k gebeurd.

Op dit moment voldoet de auto niet aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben met zo'n jonge auto.

 

Als ze niks met je willen regelen, even de rechtsbijstand contacteren.... die kunnen je hiermee helpen en weten precies de punten waar je ze op aan kunt spreken.

 

succes

P.S. wat waren jouw klachten mbt het kapotte vliegwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij hebt deze auto gekocht met de verwachting dat deze in een goede staat zou verkeren,

maar niets blijkt minder waar te zijn ,12x een rep in korte tijd is niet normaal.

dus kun je dat aanvechten,jij staat voledig in je recht!

suc6 verder.

erg jammer voor je ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat idd zo'n beetje in wat ik formuleerde.. het kan dus best zijn dat de verkopende partij alleen maar wat met PON hoeft te regelen en zo een heel tevreden klant maakt/houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor zelf bij het wegrijden in de eerste versnelling een apart geluidje in de motor en toen Jos mij er bij een proefrit op wees, hoorde ik tijdens het rijden ook een bepaald geluid. Moeilijk uit te leggen helaas. Ook als je de motor uitschakelt, is het net of ie nog wat na-roggelt en trilt voor ie helemaal uit is...

 

Ik heb trouwens contact gehad met de verkoper, Had een mooi prijsje geregeld zei ie :angry: 940 eurootjes incl btw en montage. Onderdelen van LUK (koppeling/vliegwiel etc). Hierbij had hij 5,4 uur gerekend, mocht dit een uurtje minder zijn dan scheelde het nog 50 euro. Het zou in ieder geval niet meer worden dan 940 euro.

Ook kon ik gratis een leenauto krijgen a 35 per dag..

 

Ik heb aangegeven wat ik op de anwb-site en andere sites had gelezen, maar ik kreeg het hem niet aan zn verstand gepeuterd..

 

Vervolgens heb ik mn vaste garage om een prijs gevraagd met dezelfde set van LUK. Dieze vroeg 960 euro en wilde het ook wel voor dezelfde prijs aannemen als die verkoper, 940 dus.

 

Aangezien ik liever bij mijn eigen garage geld uitgeef dan bij die :censor: , en ik met een gerust hart achter het stuur wil zitten, heb ik maar vast een afspraak gemaakt .. bij mn eigen garage. Dan weet ik ook zeker dat alles vervangen wordt wat we hebben afgesproken.

 

 

Ik ga nog zeker wel met mijn rechtsbijstand in conclaaf wat ik nog kan mbt verkopende partij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm.. verhalen zal niet gaan werken denk ik, je zult er alleen iets uit kunnen halen als je het daar laat repareren ben ik bang.. maar ik zou voordat de reparatie plaats vind alvast met de rechtsbijstand bellen. Tevens zou ik de bovag eens gaan bellen wat die hier van vinden.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Wheeler zegt klopt inderdaad. De formele weg is eerst de nalatige partij in gebreke te stellen en de kans te geven het probleem te verhelpen. Dit kun je het best inderdaad nog even schriftelijk en via je rechtsbijstand afhandelen. Pas als dat afketst kun je de schade door een ander laten verhelpen en de kosten declareren bij de verkoper. Of je dat dan ook vergoedt zult krijgen is dan afwachten (kan ik zo niet beoordelen), maar niet geschoten is altijd mis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de 27e april de afspraak staan. Dus voor die tijd heb ik zeker nog contact met de rb en hebben ze de tijd om e.e.a. uit te zoeken. Mijn garagist (??) weet hiervan.

 

Maar ik wil niet te lang door blijven rijden. Mij is verteld dat het niet veel kwaad kan, maar dat ding moet gewoon gemaakt worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gesproken met de rechtsbijstand, na mijn verhaal aangehoord te hebben kwamen ze met het volgende voorstel:

 

Kosten vliegwiel incl montage:

 

1/3 van deze kosten voor mijn rekening en 2/3 voor de verkopende partij.

 

Ik heb daarna direct gebeld met de verkoper en een afspraak gemaakt voor vrijdag a.s. om een en ander door te spreken. Ik heb dus nog geen harde toezeggingen gehad, we gaan het vrijdag horen van hem.

 

Misschien schrikt ie wel als ie de www.vwpassat.nl stickers + kentekenplaathouder ziet :mrgreen::mrgreen:

 

Wat ik begrepen heb van mijn rechtbijstand geldt het verhaal van de anwb site niet direct voor gebruikte auto's van een dergelijk bouwjaar als dat ik heb.. en kun je van een auto met 167000 op de teller bij verkoop eigenlijk verwachten dat er iets versleten zou kunnen zijn..

 

Nou ja we zien wel. Nee heb ik en korting kan ik krijgen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden